Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@20:14:22 GMT

بهبود یافتگان کرونا در چه صورت می توانند پلاسما اهدا کنند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۰۹۳۹

بهبود یافتگان کرونا در چه صورت می توانند پلاسما اهدا کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، نصیری، در پاسخ به این سوال که چه کسانی می‌توانند پلاسمای خون خود را به بیماران کووید ۱۹ اهدا کنند، اظهار کرد: پلاسمای خون از افرادی دریافت می‌شود که از زمان بهبودی آنها به کرونا حداقل ۲۵ تا ۳۰ روز گذشته باشد.

وی با اشاره به اینکه با اهدای پلاسما به مبتلایان کووید ۱۹ در بیمارستان مسیح دانشوری احتمال بهبود مبتلایان بیشتر می‌شود، افزود: باید سطح آنتی بادی در بدن بهبود یافته گان به حد قابل قبولی برسد تا بتوان از پلاسمای جداسازی شده آنان برای درمان مبتلایان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوپروایزر آموزشی بیمارستان مسیح دانشوری، رسیدن ایمنی بدن به حد قابل قبول را فاکتور مهمی برای اهدا پلاسما عنوان کرد و گفت: خانم‌های باردار و یا بانوانی که یک یا دو بار بارداری را تجربه کرده اند و یا افرادی که سقط جنین داشته اند، کاندید مناسبی برای اهدای پلاسما نیستند.

نصیری با بیان اینکه رضایت کامل اهدا کننده و دریافت کننده شرط اصلی درمان و اهدا پلاسما است، خاطرنشان کرد: این اقدام، درمانی کاملاً داوطلبانه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی هماهنگی اجرای این طرح توسط واحد اهدای پلاسما بیمارستان مسیح دانشوری انجام می‌شود، گفت: پس از نوبت دهی به اهدا کنندگان و انجام آزمایشات لازم، در صورت دارا بودن شرایط و سلامت کامل فرد پلاسما جداسازی می‌شود.

سوپروایزر آموزشی بیمارستان مسیح دانشوری حداکثر زمان اهدا پلاسما را بین ۴۰ تا ۴۵ دقیقه عنوان کرد.

نصیری در ادامه کم خونی و ضعف بدنی را موضوعی کاملاً بی ارتباط با اهدای پلاسما عنوان کرد و توضیح داد: دستگاه جداسازی پلاسما از خون مجهز به دو خط مجزا است، به این صورت که از یک جهت خون از بدن فرد خارج می‌شود و از طرف دیگر پلاسمای خون جدا سازی می‌شود و مجدداً خون به بدن اهدا کننده بر می‌گردد.

وی تاکید کرد: در واقع به هیچ عنوان حجم قابل توجهی از خون در زمان اهدای پلاسما از بدن خارج نمی‌شود، بلکه صرفاً پلاسمای خون جداسازی می‌شود و تمام پروسه اهدا تحت نظر پزشک متخصص انجام خواهد شد.

نصیری با بیان اینکه اهدا پلاسما صرفاً از طریق بیمارستان‌های مسیح دانشوری و بقیه الله انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: بهبودیافته گان به سایر مراکز و سازمان انتقال خون برای اهدای پلاسما مراجعه نکنند.

وی ادامه داد: داوطلبان می‌توانند برای هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر همه روزه با واحد اهدا پلاسما بیمارستان مسیح دانشوری با شماره‌های ۲۷۱۲۲۶۳۹، ۲۷۱۲۲۲۵۴ و ۰۹۳۷۶۴۹۱۱۰۱ به صورت شبانه روزی تماس حاصل کنند.

وی در پایان با بیان اینکه تیم درمان حدود دو ماه است که شبانه روز در حال تلاش هستند تا سلامت جامعه تأمین شود، خطاب به مردم اظهار کرد: کرونا بیماری نیست که صرفاً یک نفر یا یک ارگان برای کنترل و مهار آن فعالیت کنند بلکه لازمه مهار آن همکاری تمامی اجرای جامعه و کشور برای ایجاد بسیج کنترل عمومی است.

کد خبر 4907561

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمارستان مسیح دانشوری پلاسما شیوع کرونا ویروس کرونا وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی کیانوش جهانپور علیرضا زالی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سعید نمکی سرطان سازمان بیمه سلامت سازمان نظام پزشکی شیوع کرونا کووید 19 آزمایشگاه دندانپزشکی بیمارستان مسیح دانشوری اهدای پلاسما پلاسمای خون اهدا پلاسما اهدا کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۰۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی دوباره ۴ بیمار در مشهد با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و دومین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی درمرکز پیوند عضو منتصریه دانشگاه؛  ۴ عضو زنده یاد طوبی رجائی ۷۰ ساله برای پیوند به بیماران نیازمند به طور رایگان اهداشد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کبد  مرحومه طوبی رجائی در بیمارستان بوعلی سینا شیراز  به آقای ۶۵ ساله ساکن بندرعباس که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد؛ پیوند شد.

وی گفت: قرنیه‌های زنده یاد طوبی رجائی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زنده یاد طوبی رجائی از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد  به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و پس از دریافت رضایت از خانواده اش، در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد
  • هوش مصنوعی چه نقشی در مدیریت شهر دارد؟
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • ماجرای دیدار انتخاباتی مسیح مهاجری با هاشمی رفسنجانی / بازخوانی تاریخ
  • اهدای پنج دستگاه ویلچر به افراد دارای معلولیت
  • زندگی دوباره ۴ بیمار در مشهد با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی