Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص پوست و مو گفت: مردم به جای پرداخت هزینه های گزاف برای خرید کرم های مرطوب کننده از وازلین برای درمان خشکی پوست خود استفاده کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شیوع ویروس کرونا در بسیاری از نقاط جهان همچنان ادامه دارد و روزبه‌روز به شمار مبتلایان آن افزوده می‌شود. مراکز جهانی بهداشتی و سایر سازمان‌های مرتبط در تلاش‌اند تا با آگاهی‌رسانی به مردم مناطق مختلف از شیوع بیشتر ویروس پیشگیری کنند و بتوانند تا پیدا شدن راهکار درمانی قطعی، شمار تلفات را به حداقل برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از بهترین راه‌هایی که برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا معرفی شده، شست و شوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و مواد ضدعفونی کننده است اما شست و شوی دست‌ها آسیب‌هایی برای پوست به همراه دارد و باعث خشکی، پوسته پوسته شدن، سوزش، خارش، ترک پوستی و...  می‌شود.

پرویز طوسی، متخصص پوست و مو، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا درباره دلیل مشکلات پوستی ناشی از شست و شوی زیاد، گفت: این روزها که مردم مجبور هستند دست‌های خود را مدام شست و شو دهند، مشکلات پوستی بسیاری رواج پیدا کرده است. استفاده طولانی مدت از مواد ضدعفونی کننده، زمینه شیوع اگزما را افزایش می‌دهد و فرد دچار التهاب، خارش و قرمزی پوست می‌شود. همچنین افرادی که زمینه اگزما دارند، این علائم به صورت شدیدتری در آن‌ها بروز می‌کند.

او ادامه داد: افراد باید پس از شست و شوی دست خود، لایه‌ای نازک از کرم مرطوب کننده برای جلوگیری از خشکی پوست استفاده کنند. همچنین اگر روی پوست خود اگزما مشاهده کردند، راه درمان آن استفاده از کرم‌های مرطوب کننده چرب است و درموارد شدید، باید به پزشک مراجعه شود.

این متخصص پوست تصریح کرد: مردم برای خرید کرم‌های مرطوب کننده هزینه‌های گزاف پرداخت نکنند، وازلین بهترین مرطوب کننده‌ای است که پیشنهاد می‌شود این روزها مورد استفاده قرار گیرد چون میزان چربی آن بالاست و در برابر خشکی پوست بهتر عمل می‌کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خشکی پوست اگزما کرونا ویروس کرونا کرونا در ایران متخصص پوست و مو کرم های مرطوب کننده مرطوب کننده شست و شوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۱۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین مزرعه پرورش تمساح جهان؛ فرآیند فرآوری گوشت و پوست تمساح (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مزرعه پرورش گاو‌های غول پیکر در اندونزی؛ از گاو ۱.۱ تنی تا ۱.۳۴۹ تنی (فیلم) مزرعه پرورش مار پیتون؛ لحظه برداشت ۵۸ تخم یک مار پیتون کمیاب (فیلم) وحشی شدن مار‌های کبرا را دیده اید؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • بزرگترین مزرعه پرورش تمساح جهان؛ فرآیند فرآوری گوشت و پوست تمساح (فیلم)
  • قیمت فیله مرغ ۱۰۲ هزار تومان شد!
  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو
  • این ۵ عادت سلامت پوست را به خطر می‌اندازند
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • قیمت حبوبات در میادین تره بار
  • قیمت حبوبات در میادین و بازارهای میوه و تره بار تهران اعلام شد
  • کسانی که پوست حساس دارند فقط با این روش از ویتامین C استفاده کنند
  • همه چیز در مورد کرم زینک اکساید
  • بازگشت فلامینگو ها پس از چند سال به تالاب گاو خونی