Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@09:17:53 GMT

بیماری زنگ نواری گندم و جو را بیشتر بشناسید

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۱۹۳۷

بیماری زنگ نواری گندم و جو را بیشتر بشناسید

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: قطع آبیاری در زمان مشاهده اولین علائم بیماری زنگ زرد یا زنگ نواری گندم و جو و استفاده از ارقام مقاوم یا متحمل از جمله راه‌های کنترل این بیماری است.

مریم جوادی بایگی در گفت‌وگو با ایسنا با هشدار به کشاورزان در مورد زنگ زرد یا زنگ نواری گندم و جو، اظهار کرد: باتوجه به مشاهده زنگ زرد غلات در بعضی از نقاط شهرستان، کشاورزان باید توجه داشته باشند که علائم زنگ زرد به صورت نوارها یا خطوط و تاول‌های زرد رنگ بوده و عمدتا روی برگ و خوشه و دانه‌ها تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص راه‌های کنترل و مبارزه با زنگ زرد، افزود: قطع آبیاری در زمان مشاهده اولین علائم بیماری و استفاده از ارقام مقاوم یا متحمل از جمله راه‌های کنترل این بیماری است.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه بیان کرد: مبارزه شیمیایی نیز روشی دیگر است که به محض مشاهده اولین علائم باید کانون کوبی و سمپاشی انجام شود چراکه در زمان بسیار کوتاه بیماری همه گیر می‌شود.

جوادی بایگی یادآور شد: کشاورزان می‌توانند برای تهیه دستور سم به واحد حفظ نباتات مدیریت مراجعه و یا با شماره 32663390_ داخلی 117 تماس حاصل کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/0032Yn

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: زنگ زرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۱۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص بیماری قلبی با سرفه

ایسنا/خراسان رضوی سرفه با آلرژی، سرماخوردگی فصلی یا مورد ناخوشایند رفلاکس اسید معده همراه است، با این حال، آنچه ممکن است با سرفه مرتبط نباشد نارسایی قلبی است.

به نقل از هلث، نارسایی قلبی زمانی رخ می‌دهد که قلب نتواند خون کافی را به سایر اندام‌های ضروری ما برساند. افراد مبتلا به فشار خون، چاقی یا بیماری عروق کرونر (CAD) - که در آن پلاک‌ها در دیواره‌های شریان جمع شده و خون‌رسانی را محدود می‌کنند - ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به نارسایی قلبی باشند. همچنین این مشکل در کسانی که سیگار می‌کشند و یا ورزش نمی‌کنند نیز مشاهده می‌شود.

علائم هشداردهنده شایع نارسایی قلبی شامل ضعف، تنگی نفس، تورم در ناحیه معده یا اندام تحتانی و موارد دیگر است. علاوه بر این، سرفه غیرطبیعی نیز می‌تواند از علائم نارسایی قلبی باشد. در اینجا منظور ما از سرفه غیرطبیعی ذکر شده است:

سرفه مرطوب مداوم

انجمن قلب آمریکا (AHA) گزارش کرد که استنشاق گاه‌گاهی گرد و غبار یا غلغلک دادن در گلو ممکن است باعث ایجاد سرفه مختصر شود، اما سرفه مداوم می‌تواند نشان‌دهنده نارسایی قلبی باشد. البته، سرفه مداوم می‌تواند مربوط به آسم، آنفلوآنزا، بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) یا هر تعداد دیگری از مشکلات سلامتی نیز باشد. برای کمک به تمایز دادن این سرفه‌ها، بدانید که سرفه‌های مرتبط با نارسایی قلبی اغلب سرفه مرطوب است و مخاط تولید شده از این سرفه‌ها ممکن است به رنگ سفید یا صورتی باشد.

نتایج تحقیقات به‌روزرسانی‌شده در سال ۲۰۲۳ که در نشریه StatPearls منتشر شده است، این موارد را از نظر زمان روز و وضعیت بدن دقیق‌تر نشان می‌دهد و مشخص می‌کند چگونه سرفه‌های شبانه وقتی فرد به پشت دراز می‌کشد، بدتر می‌شود و می‌تواند یکی از علائم نارسایی قلبی باشد. سرفه شبانه به‌عنوان نشانه غیر معمول نارسایی مزمن قلبی در نظر گرفته می‌شود.

مدیریت علائم نارسایی قلبی

هنگامی که آسیب وارد شد، راهی برای معکوس کردن نارسایی قلبی وجود ندارد، با این حال، راه‌هایی وجود دارد که می‌توان آن را مدیریت کرد. موسسه ملی قلب، ریه و خون اعلام کرد که بر اساس شدت و نوع خاص نارسایی قلبی که بیمار تجربه می‌کند، ممکن است دارو، یک گزینه باشد و شامل داروهای کاهنده سدیم مانند دیورتیک‌ها، داروهای فشار خون، یا داروهایی است که رگ‌های خونی را شل و از عملکرد قلب حمایت می‌کند. توجه داشته باشید که سرفه عارضه جانبی مرتبط با این دسته آخر از داروهاست. از طرف دیگر، برخی از انواع نارسایی قلبی ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد یا بیمار را ملزم به استفاده از ضربان‌ساز، پمپ یا دفیبریلاتور قابل کاشت کند.

عادات سبک زندگی سالم برای کسانی که مبتلا به نارسایی قلبی هستند، توصیه می‌شود که شامل خوردن نمک کمتر، به حداقل رساندن استرس، درمان هر گونه اختلال خواب شناخته شده، حفظ وزن سالم، ورزش به‌طور منظم همچنین مدیریت سطح فشار خون است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیماری‌هایی که علائم آن نفخ شکم است
  • پیشین پرچمدار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • یشین پرچمدار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • پیشین پرچمدار برداشت اولین خوشه های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • آغاز طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری طاعون در گیلان
  • نفخ معده نشانه هشداردهنده این سرطان است
  • علائم زخم معده را بشناسید
  • تشخیص بیماری قلبی با سرفه
  • علائم شایع ابتلا به دیابت را بشناسید