Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@15:27:49 GMT

حمایت از واحدهای بوم‌گردی آسیب‌دیده از شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۲۰۵۲

حمایت از واحدهای بوم‌گردی آسیب‌دیده از شیوع کرونا

معاون اول رئیس جمهوری از حمایت واحدهای بوم‌گردی آسیب دیده از کرونا خبر داد. به گزارش پول نیوز، جلسه کارگروه ملی برنامه اشتغال پایدار روستایی و عشایری به ریاست معاون‌‌اول رئیس‌جمهوری برگزار شد.   اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به مشاغل مرتبط با گردشگری در روستاها و فعالیت واحدهای بوم گردی در مناطق روستایی گفت: «واحدهای بوم‌گردی به‌خوبی در روستاهای کشور فعال شده‌اند که البته در شرایط شیوع کرونا متحمل آسیب ها و خساراتی شدند که حتما باید مورد حمایت قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
او افزود: «مهمترین رسالت برای حمایت از مشاغل و واحدهای تولیدی در اشتغال روستایی و عشایری این است که برای آنها بازار فراهم کنیم چرا که پایداری این مشاغل به بازار فروش محصولات آنها وابسته است.»
معاون اول رئیس جمهوری از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست برای تبلیغ و بازاریابی محصولات تولیدی روستایی و عشایری اعتبارات لازم را در نظر بگیرد و ضمن نظارت بر کیفیت محصولات آنها، به دنبال بازار فروش این محصولات باشد تا دولت از بازدهی اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری اطمینان حاصل کند.
افزایش 10 برابری تعداد واحدهای بوم گردی در سطح کشور
محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای کمک به اشتغالزایی روستایی و عشایری ارائه و تصریح کرد: «بهترین راه ماندگاری روستائیان در روستاها اشتغالزایی در مناطق روستایی است.»
او به تاثیر توسعه کسب و کارهای مرتبط با گردشگری در توسعه روستاها اشاره و تصریح کرد: «در سال های اخیر با توسعه بوم گردی در روستاها، تعداد واحدهای بوم گردی ۱۰ برابر افزایش داشته است.»

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: گردشگری اشتغالزایی بوم گردی کرونا اعتبارات روستایی و عشایری واحدهای بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۲۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشمگیر سطح اجراها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، سید مجتبی ذبیحی با اشاره به اینکه جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی که هر ساله با هدف حفظ و ارتقاء فرهنگ و هنر روستایی و عشایری برگزار می‌شود، امسال شاهد پیشرفت‌های چشمگیری بود، اظهار کرد: امسال ۵۰ گروه فیلم برای شرکت در جشنواره ارسال کردند که از این تعداد، ۲۳ اثر برای مسابقه در روستای کردر رضوی انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه پیشرفت گروه‌ها بسیار خوب بود و سطح برگزاری نیز بسیار بالا بود، افزود:. این پیشرفت به دلیل متقاعد کردن مربیان تراز اول کشور برای کار در روستاها بود. همچنین، برای اولین بار شاهد حضور دختران در این بخش جشنواره بودیم که باعث ایجاد انگیزه شد.

دبیر جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی تأکید کرد که پخش زنده تلویزیونی اجراها از شبکه استانی خلیج فارس، باعث شد که بعضی از مسائل فنی گروه‌ها انجام نشود و اشاره کرد: اگر این پخش زنده قرار است طی سال‌های آینده نیز باشد، باید این مسائل حل شود و مسائل فنی را فدای پخش تلویزیونی نکنیم.

در ادامه، دبیر جشنواره به جوایز اشاره کرد و گفت: اعزام‌ها با کمک استانداری‌ها، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها انجام شد و اسکان گروه‌ها توسط مردم مهربان و خونگرم روستای کردر رضوی بر عهده داشتند.

دیگر خبرها

  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • افزایش چشمگیر سطح اجرا‌ها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • افزایش چشمگیر سطح اجراها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا