Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@17:59:24 GMT

کاهش عوارض صادرات مرغ به ۱۵۰۰ تومان

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۲۳۸۹

بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، عوارض صادرات گوشت مرغ به ۱۵۰۰ تومان کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، این موضوع مربوط به اصلاح مصوبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ است که عوارض صادراتی مرغ را از ۵۰۰۰ به ۱۵۰۰ تومان تا خرداد ماه کاهش داده است.

همچنین سقف جوجه ریزی مرغ با توجه به تعدیل تقاضای مرغ ناشی از ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی ۱۱۵ میلیون قطعه تعیین شده است و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مکلف هستند با رصد بازار در صورت افزایش مجدد مقادیر جوجه ریزی مراتب را به کارگروه گزارش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته سه روز پیش هم دفتر صادرات گمرک ایران در بخشنامه‌ای عوارض صادرات گوشت مرغ را تا اول خرداد برای شرکت پشتیبانی امور دام به منظور نو و کهنه کردن ذخایر مرغ حذف کرد.

مرغداران اخیرا به مشکلاتی درخصوص تامین نهاده‌های دامی هم اشاره کرده بودند که در این زمینه با توجه به تصمیمات کارگروه تنظیم بازار که در جلسه که اخیرا در محل بانک مرکزی با حضور رئیس بانک مرکزی و معاونین بانک مرکزی و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) برای تامین به موقع ارز نهاده ها و کالاهای اساسی و ضروری برگزار شد، مقرر شد بر اساس فهرست اعلامی قائم مقام وزیر صمت با اولویت درت و دانه روغنی و ... تامین ارز شوند و کل نهادهای ذرت ترخیص شده با نظارت شرکت پشتیبانی امور دام و طبق جوجه ریزی و نیاز واقعی تولیدکنندگان با مدیریت وزارت جهاد کشاورزی عرضه شود.

همچنین شرکت پشتیبانی امور دام اجازه دارد مشروط به گرفتن تعهد (مصرف و عدم فروش نهاده در بازار) از مرغداران وجه مرغ مازاد جمع آوری شده را با نهاده تهاتر کند.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته ویدیویی از امحای جوجه‌های یکروزه در فضای مجازی منتشر شد که دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه علت آن را  کاهش قیمت مرغ زنده و جوجه یکروزه بخاطر کاهش مصرف این محصول در پی شیوع ویروس کرونا و همچنین افزایش جوجه ریزی بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار برای عید نورورز و ماه رمضان عنوان کرد.

همچنبن به گفته او کمبود شدید ذرت و سویا به عنوان دو نهاده اصلی خوراک به دلیل عدم تخصیص یا عدم انتقال ارز است که اثرات ناشی از کاهش قیمت را تشدید کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا ماهواره نور وام یک میلیونی نفت شیل وست تگزاس اینترمیدیت کاهش عوارض صادرات مرغ ویروس کرونا ماهواره نور وام یک میلیونی نفت شیل وست تگزاس اینترمیدیت عوارض صادرات جوجه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۲۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: عوارض صادرات خام و نیمه‌خام همانند سال قبل است

به گزارش قدس به نقل از ایرنا، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی روز چهارشنبه - ۸ فروردین ماه - در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اولین هفته کاری دولت یک مصوبه خوب برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور به تصویب رسید و طبق تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۳، دولت ۲ ماه فرصت داشت برای عوارض صادرات موارد خام و نیمه‌خام اعلام نظر کند.

وی ادامه داد: هیأت دولت مصوب کرد ، عوارض صادرات خام و نیمه‌خام مصوبه اسفند ۱۴۰۲ عیناً تکرار شود و صادرکنندگان می‌توانند فرآیند صادرات را آغاز کنند.

وزیر اقتصاد یادآورشد: در بودجه ۱۴۰۳ نسبت به بودجه سال گذشته، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش بار مالیاتی وجود داشت و چون سیاست حمایت از تولید ایجاب می‌کند که تخفیفات بیشتری در این زمینه داشته باشیم، باید از طرق دیگری مثل انتشار اوراق عمل کنیم که نیازی به افزایش مالیات وجود نداشته باشد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی و ۱۰ برابری صادرات میوه در مازندران
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران
  • مصوبه جدید دولت برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان
  • صادرات محصولات کشاورزی از مازندران رشد ۱۰ برابری داشته است
  • عوارض صادرات خام و نیمه‌خام همانند سال قبل است
  • خبر خوب وزیر اقتصاد برای صادرکنندگان
  • خاندوزی: عوارض صادرات خام و نیمه‌خام همانند سال قبل است
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ اعلام جزییات
  • کمبودی در عرضه مرغ ایام نوروز و ماه رمضان نداریم
  • صادرات مرغ از سرگرفته شد