Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله یوسفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر خودمراقبتی در پیشگیری از ویروس کرونا در مشاغل دامداری و کشاورزی تاکید کرد و اظهار داشت: هم اکنون هیچ مدرکی مبنی بر مبتلاشدن حیوانات به ویروس کرونا در دسترس نیست اما باید اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ویروس کرونا قربانیان زیادی را گرفته است افزود: در برخی از مشاغل خطر ابتلا و انتقال بیماری ها در آنها بیشتر است که از جمله آنها مشاغل کشاورزی و دامداری است، باتوجه به اینکه این بیماری درمان خاصی ندارد تنها برای کاهش شانس ابتلا به کار بستن توصیه ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: باید تمامی کشاورزان و دامداران برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، بهداشت فردی خود را رعایت کنند و تا حد امکان تماس مستقیم با حیوانات وحشی و اهلی نداشته باشند و هنگام کار باید از دست کش استفاده کنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه اگر چنانچه کارکنان دامداری‌ها آلوده به ویروس کرونا باشند از تماس با دام خودداری کرده و در صورت مشکوک به ابتلا، از ماسک، لباس کار و چکمه‌ها در محیط کار خود استفاده کنند ادامه داد: همچنین دامداران باید پس از پایان کار، استحمام کرده و لباس‌های آلوده خود را بشویند و سپس محل نگهداری حیوانات را مرتب گندزدایی کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در بیشتر مواقع محل نگهداری حیوانات در مجاورت محل سکونت خانوار ها است باید نظافت محل زندگی را نیز رعایت کرده و سطوح را به طور مرتب با استفاده از مواد ضد عفونی کننده جایگاه دام پاک کنند.

یوسفی از کشاورزان خواست تا  از تماس مستقیم دست با محصولات کشاورزی قابل عرضه در بازارهای نزدیک محله خودداری کرده و از سموم کشاورزی برای گندزدایی سطح محصولات استفاده نکنند و افزود: استفاده از فاضلاب‌های صنعتی و انسانی برای آبیاری محصولات کشاورزی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد؛ همچنین از خوردن و آشامیدن در مزرعه بدون دسترسی به آب و مواد شوینده خودداری کنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: به منظور تهویه هوا باید در و پنجره منزل مسکونی، انبار و محیط نگهداری دام و طیور نیز باز  شود و بهره برداران باید لباس کار خود را از سایر لباس‌ها جدا کرده و در معرض نور خورشید قرار دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر مبتلاشدن حیوانات در دسترس نیست اما لازم است تا توصیه‌های بهداشتی در این خصوص رعایت شود افزود: بعد از تماس با حیوانات دست‌های خود را با آب و صابون بشویند و از حیوانات وحشی به عنوان حیوانات خانگی نگهداری نکنند و اگر حیوانی سابقه تماس با موارد مشکوک به ابتلا را داشت باید قرنطینه و مورد آزمایش قرار گیرد.

خراسان شمالی ۳۴ هزار عرصه کشاورزی دارد که افزون بر ۸۲ هزار بهره بردار در آن فعالیت دارند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بجنورد دام و طيور خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بجنورد دام و طيور خراسان شمالی وزارت جهاد کشاورزی بجنورد دام و طيور خراسان شمالی خراسان شمالی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۲۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی

حاج حسینی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ضمن بازدید از مزارع کاشت گیاهان دارویی به خصوص مزارع زیر کشت گل محمدی در رستاق و پیگیری مشکلات کشاورزان و باغداران گیاهان دارویی بخش رستاق گفت: موضوع بهره برداری آب یکی از موضوعات مهمی است که در سیاست‌های بخش کشاورزی بسیار به آن توجه شده است در این راستا موضوع کشت گیاهان دارویی به عنوان گیاهان کم آب خواه یکی از برنامه‌های اساسی بخش کشاورزی استان و یزد نوین است.

وی ادامه داد: توسعه کشت گل محمدی به عنوان گیاهی با ارزش افزوده بالا و اقتصادی بودن در برنامه توسعه کشت استان قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • ماجرای عجیب قطع مسیر حقابه زمین‌های کشاورزی در قم
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی