Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@09:07:11 GMT

رزمایش کمک‌ مومنانه در قائمشهر برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۳۹۰۶

رزمایش کمک‌ مومنانه در قائمشهر برگزار می‌شود

ایسنا/مازندران فرمانده سپاه قائمشهر گفت:‌ با توجه به اینکه این رزمایش در ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد، مردمی که پای کار انقلاب بودند در این برهه هم احساس مسئولیت کرده و برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در سطوح مختلف به کمک پایگاه‌های مقاومت، حوزه‌ها و نواحی آمدند.

حسین علیزاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به  اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب درباره رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه برای ما شیعیان فصل الخطاب است، اظهار کرد: سپاه در کنار ادارات و نهادها این کار الهی را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اینکه برای هر چه بهتر برگزار شدن رزمایش کمک مومنانه جلسات متعددی با حضور امام جمعه، فرماندار، مسئولین ادارات، سمن‌ها وگروه‌های خودجوش برگزار کردیم، افزود:‌ همچنین جلساتی هم با شورای شهر، شهردار، حوزه‌های علمیه و نهادهایی که علاقمند به مشارکت کمک  مومنانه هستند، برگزار شد  و الحمدالله یک وفاق و همدلی در سطح شهرستان ایجاد شد.

فرمانده سپاه قائمشهر خاطرنشان کرد: پایگاه‌های مقاومت بسیج در کنار شناسایی اقشار آسیب پذیر و نیازمندی که در دوران کرونا دچار خسارت شدند، مشغول جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی است.

علیزاده در پایان با یادآوری این مطلب که انسجام و وحدتی بین  پایگاه‌های مقاومت، دهیاران و شورای اسلامی شهری و روستای برای آغاز رزمایش کمک مومنانه شکل گرفته است، گفت: از ‌همه علاقمندانی که مایل هستند به اقشار آسیب پذیر کمک کنند دعوت می‌کنیم  به این رزمایش بپیوندند.

به گزارش ایسنا، ۲۰ هزار خانوار جامعه هدف در قائمشهر تحت حمایت قرارگاه کمک مواسات و همدلی مومنانه قرار می‌گیرند و مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره شبا Ir۳۵۰۶۰۰۶۸۱۵۰۱۱۱۲۳۴۰۰۰۰۰۰۱ بانک مهر، بنام مجمع خیرین محرومیت زدایی مازندران واریز و یا اقلام غیر نقدی خود را به حسینیه عاشقان، پایگاه‌های مقاومت و یا چادرهای سیار جمع آوری کمک‌ها در سطح شهرستان تحویل دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رزمایش همدلی و کمک مومنانه قائم شهر پایگاه های مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش اقتدار مقاومت عراق پس از «طوفان الاقصی»

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: گروه‌های مقاومت اسلامی عراق از روزهای آغازین عملیات طوفان الاقصی در کنار سایر نیروهای مقاومت منطقه با دو هدف توقف وحشگیری و تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و بیرون کردن نیروهای نظامی آمریکا از عراق، مواضع و پایگاه‌های آمریکایی در عراق و منطقه را هدف قرار دادند.

گروه‌های مقاومت در حمایت از مردم فلسطین سلسله حملاتی را علیه نیروهای پشتیبانی ارتش اسرائیل در منطقه (تروریست‌های سنتکام) و سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند. آنها در جریان این حملات، پایگاه‌های متعلق به اشغالگران آمریکایی در منطقه و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی را با استفاده از راکت، پهپاد و موشک‌های مختلف مورد هدف قرار دادند.

گروه‌های مقاومت عراق پس از آغاز درگیری‌های اخیر در منطقه، در یک ماه و نیم بعد از جنگ غزه حداقل ۲ حمله علیه پایگاه تل بی‌در، ۶ حمله علیه پایگاه الشدادی، ۶ حمله علیه پایگاه کونکو، ۱۲ حمله علیه پایگاه العمر، ۶ حمله علیه پایگاه التنف، ۴ حمله علیه پایگاه الرمیلان (خراب الجیر)، ۱ حمله علیه پایگاه قسرک و ۱ حمله علیه پایگاه المالکیه در سوریه ترتیب دادند. در عراق نیز پایگاه ویکتوری و مواضع آمریکایی‌ها در فرودگاه اربیل هر کدام ۱ بار، فرودگاه الحریر ۱۰ بار و مواضع ارتش آمریکا در پایگاه عین الاسد ۱۶ بار هدف حملات راکتی و پهپادی گروه‌های مقاومت قرار گرفتند.

همچنین گروه‌های مقاومت عراق در این مدت بارها سرزمین‌های اشغالی به ویژه شهر ایلات را هدف حملات راکتی و پهپادی خود قرار دادند.

محور مقاومت عراق علیه پایگاه‌های ارتش آمریکا به عنوان پشتیبان اصلی جنگ غزه، عملیات‌های نظامی مهمی را انجام داد. یکی از نقاط هدف، منطقه التنف اشغالی بود که باعث واکنش شدید ایالت متحده از یک سو و وارد کردن فشار سیاسی بر دولت عراق برای جلوگیری از ادامه حملات گروه‌های مقاومت اسلامی علیه مواضع این کشور عراق و منطقه از سوی دیگر بود.

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از یک منبع میدانی در سوریه خبر داد پایگاه «التنف» در مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن با ۴ پهپاد هدف حمله قرار گرفته است. این منطقه در کنترل ارتش آمریکاست. فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که سه سرباز این کشور در جریان یک حمله پهپادی کشته شدند.

مقاومت عراق اعلام کرد که این عملیات‌ها به عنوان بخشی از تلاش در برابر اشغالگران آمریکایی در عراق و در پاسخ به قتل عام اسرائیل در غزه انجام شده است.

شهدای مقاومت در راه قدس

گروه‌های مقاومت اسلامی عراق در دفاع از ملت مظلوم غزه و اخراج اشغالگران آمریکایی از کشورشان در نبرد با آمریکا تعدادی از فرماندهان ارشد خود را تقدیم خط مقاومت نمود.

منابع عراقی، دهم فوریه از حمله پهپادهای ناشناس به یک خودروی غیرنظامی در شرق بغداد خبر داده بودند که به دنبال آن، گزارش‌هایی از شهادت چند نفر در برخی رسانه‌ها منتشر شد. ساعتی بعد گروه مقاومت کتائب حزب‌الله در بیانیه‌ای تأیید کرد که «ابو باقر الساعدی» از فرماندهان ارشد این گروه و سازمان الحشد الشعبی، در این حمله تروریستی آمریکا به شهادت رسیده است.

عبور آمریکا از خط قرمز و تجاوز به حاکمیت عراق

حملات آمریکایی‌ها به پایگاه‌های حشد الشعبی و نیروهای مقاومت اگر چه تازگی ندارد اما این بار این اقدام با واکنش چارچوب هماهنگی شیعیان روبرو شد و از دولت عراق خواسته شد نسبت به این تجاوز واکنش مطلوبی از خود نشان دهد.

کمیته هماهنگی شیعیان در عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» ضمن محکوم کردن جنایت ترور شهید ابو باقر الساعدی خواستار اتخاذ موضعی ملی، سیاسی برای توقف این حملات شد و اعلام کرد که آمریکا از خطوط قرمز عراق عبور کرده و دولت می‌بایست به تلاش‌های خود برای پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین‌المللی و حملات سریالی و خصمانه آن و حفظ امنیت شهروندان ادامه دهد.

خط و نشان آمریکا برای دولت عراق و توقف حملات مقاومت

به دنبال کشته شدن سه سرباز آمریکایی در حمله پهپادی گروه‌های مقاومت در نزدیکی مرز اردن و سوریه پنتاگون اعلام کرد که ردپای کتائب حزب الله در این حملات دیده می‌شود.

اگرچه ایالات متحده نیز در این مدت حملاتی را علیه گروه‌های مقاومت عراق انجام داد که منجر به شهادت عده‌ای از فرماندهان و مجاهدان مقاومت شد اما آنها با تلاش‌های سیاسی خود در این مدت سعی کردند دولت عراق را تحت فشار قرار دهند تا از این طریق بتواند از حجم حملات گروه‌های مقاومت علیه اشغالگران آمریکایی در منطقه بکاهند.

مقامات سیاسی آمریکا در ماه‌های اخیر رایزنی‌های سیاسی را با دولت‌های منطقه از جمله مسئولان سیاسی عراق داشتند.آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که برای رایزنی و کاهش فشارها به اسرائیل در منطقه در رفت و آمد است تلاش می‌کند تا هم‌پیمانان آمریکا را برای آرام کردن اوضاع در غزه با خود همراه کند. درخواست از دولت عراق برای آرام کردن گروه‌های مقاومت عراقی که پایگاه‌های آمریکایی را از آغاز حمله اسرائیل به غزه مورد حمله قرار داده‌اند یکی از اهداف مهم سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه بود.

بلینکن تلاش کرد تا دولت السودانی را برای تغییر مواضع خود درباره غزه تحت فشار قرار دهد و از سوی دیگر برای توقف حملات گروه‌های مقاومت اقدام نماید.

نخست وزیر عراق نیز بعد از حمله مهم مقاومت به التنف اشغالی برای جلوگیری از تشدید تنش‌های جدید تلاش‌های فشرده‌ای را آغاز کرد که کمترین نتیجه آن این بود که کتائب حزب الله طی بیانیه‌ای از تعلیق موقت حملات خود به پایگاه‌های آمریکایی خبر داد.

خنجر مزدوران خودی به پهلوی مقاومت

سال‌ها است که گروه‌های مقاومت اسلامی و بسیج مردمی عراق در شرایط خیانت برخی از مزدوران عراقی از مرزها و منافع ملت عراق حفاظت کردند اما با نفوذ برخی از مزدوران که اطلاعات مقاومت را در اختیار دشمن آمریکایی قرار دادند برخی از فرماندهان مهم خود را در این ایام از دست دادند.

شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی النجباء عراق طی پیام مهمی در خصوص توقف موقت حملات گروه‌های مقاومت اعلام کرد: «آرامش فعلی، تاکتیکی موقت برای تجدید آرایش نیروهای ماست و آرامش پیش از طوفان به‌حساب می‌آید. با توجه به وجود خائنان و مزدورانی که اطلاعات مقاومت و مواضع ما را در اختیار دشمن قرار دادند، ضروری بود که جهت حمایت از برادرانمان، در ساختار و آرایش خود تغییراتی ایجاد کنیم. شگفتی در راه است و هرکس آگاهی نظامی داشته باشد، می‌داند که این رویکرد ما به چه معناست. تصمیم ما ثابت، واضح و صریح است: متوقف نخواهیم شد و سازش نخواهیم کرد. به حمایت از غزه و اخراج اشغالگران از سرزمین‌مان ادامه خواهیم داد. سینه ما از برخی خودی‌ها به درد آمده است. درست زمانی که به مقابله با اشغالگران برخاسته‌ایم و در این راه خون می‌دهیم، خنجر به پهلویمان می‌زنند.»

بهره سخن

گروه‌های مقاومت اسلامی عراق از سال ۲۰۰۳ تاکنون در حفظ امنیت و ثبات این کشور حامی ملت و منافع عراق بودند. پس از شهادت فرماندهان مقاومت و مصوبه اخراج نیروهای اشغالگر آمریکایی و تعلل در اجرای این قانون گروه‌های مقاومت به دنبال اخراج نیروهای اشغالگر آمریکایی با انجام عملیات نظامی برآمدند. پس از عملیات طوفان الاقصی گروه‌های مقاومت به دنبال هدف دوگانه خود در دفاع از ملت مظلوم غزه و اشغال اخراج نیروهای اشغالگر آمریکایی پایگاه‌های آمریکا را در عراق و منطقه را مورد حملات شدیدی قرار دادند. در واقع نقش راهبردی گروه‌های مقاومت اسلامی عراق بعد از طوفان الاقصی در ساحت سیاسی این کشور بسیار تعیین کننده خواهد بود و آمریکا نمی‌تواند بدون توجه به جایگاه مردان مقاومت برای آینده سیاسی عراق تصمیم گیری کند.

کد خبر 6059524

دیگر خبرها

  • برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در اشکذر
  • جزئیات عملیات موفق پهپادی جبهه مقاومت عراق در جنوب سرزمین‌های اشغالی +نقشه میدانی
  • مقاومت اسلامی عراق: یک پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار دادیم
  • دومین حمله عراقی‌ها به پایگاه‌های صهیونیستی درکمتر از۲۴ساعت
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو پایگاه ارتش صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • وزارت راه و شهرداری‌ها به ساخت مساجد توجه کنند
  • ۵۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در قم فعال است
  • مقاومت لبنان ۲ پایگاه‌ ۳ شهرک نظامی اسرائیل را درهم کوبید
  • نمایش اقتدار مقاومت عراق پس از «طوفان الاقصی»