Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از بازگشایی دو محوطه تاریخی بیستون و تاق بستان برای بازدید مردم خبر داد.

امید قادری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تعطیلی دوماهه محوطه های تاریخی و اماکن گردشگری کرمانشاه بدنبال شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: بنا به تصمیم ستاد مقابله با کرونا کرمانشاه، سه محوطه تاریخی استان که دارای فضای روباز و گسترده‌ای هستند، بازگشایی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: طبق این تصمیم محوطه های تاریخی بیستون و آناهیتا از امروز(چهارم اردیبهشت) و محوطه تاریخی تاق بستان از شنبه(ششم اردیبهشت) بازگشایی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با تاکید براینکه این محوطه های تاریخی طبق شرایطی بازگشایی شده‌اند، متذکرشد: تا پایان فروکش شدن بیماری کرونا هیچگونه بازدید گروهی از این محوطه‌ها نخواهیم داشت و افراد تنها بصورت انفرادی می‌توانند از آنها بازدید کنند.

وی اضافه کرد: همچنین به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلیط فروشی در این سه محوطه به شکل الکترونیکی خواهد بود.

قادری تصریح کرد: تا زمانی که خطر بیماری کرونا کاملا رفع نشود، در سه محوطه‌ای که بازگشایی شده‌اند، راهنمای گردشگری مستقر نخواهیم کرد تا احتمال تجمع بازدیدکنندگان را نداشته باشیم.

وی یادآورشد: ضدعفونی کردن مداوم فضای این محوطه‌های روباز از جمله اقدامات بهداشتی دیگری خواهد بود که انجام خواهیم داد.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بيستون تاق بستان کروناویروس بازگشایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۴۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیک نیک اصفهانی‌ها کنار زاینده رود در روز حادثه!

به گزارش خبرنگار مهر، خروجی سد زاینده‌رود با هدف توزیع سومین نوبت آب برای اراضی کشاورزی شرق اصفهان دو سه روزی است که افزایش یافته و موجب شده تا در کنار پل‌های تاریخی شهر گردشگری اصفهان، مردم و گردشگران بتوانند اوقات خوشی را سپری کنند.

این درحالی است که روز گذشته اعلام شد صدای انفجار اصفهان ناشی از انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی شنیده شده است و ادعا کردند که مردم اصفهان نگران شده‌اند. رژیم غاصب صهیونیستی هم ادعا کرد که بخشی از تأسیسات ایران را مورد هدف قرار داده است.

این درحالی بود که مردم اصفهان از پر آب شدن زاینده رود در هوای بهاری روز جمعه خوشحال بودند و چون مصادف با آخر هفته شد، همراه با خانواده‌های خود به کنار رود و پل‌های تاریخی رفتند.

پر آب بودن زاینده رود در این روزها، اصفهان را بهاری تر از همیشه کرده است و گردشگران زیادی از شهرهای دیگر مهمان آن شده‌اند. اصفهانی‌ها هر شب به همراه خانواده‌های خود کنار زاینده رود پیک نیک می‌کنند و همچنان آوازخوانی و آب بازی کردن کودکان کنار رود پابرجاست.

همچنین از آنجا که برخی تصور می‌کردند این شهر وضعیت به دلیل تعلیق برخی از پروازها در شرایط امنیتی به سر می‌برد، اما گردشگران در روزهای بهاری بیشتر به اصفهان رفته‌اند. در این باره معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان هم از امنیت کامل گردشگران در محورهای گردشگری در استان اصفهان خبر داد.

علیرضا حبیبی امروز اول اردیبهشت ماه با اعلام این مطلب گفت: بامداد روز گذشته با توجه به مشاهده چند شیء ناشناس بر فراز مناطق نظامی شهر تاریخی اصفهان شاهد فعال شدن پدافند هوایی مدافعان شهر بودیم. با توجه به اینکه در اردیبهشت ماه و در اوج فصل گردشگری استان اصفهان هستیم، از روز گذشته بازرسان این حوزه با همکاری جامعه هتلداران و سایر جوامع خدمات‌رسان گردشگری استان اقدامات لازم را از جمله بازرسی مراکز اقامتی گردشگری در راستای اطمینان خاطر از امنیت و آسایش گردشگران مقیم اصفهان انجام داده‌اند.

کد خبر 6083247 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • فیلم | گردنه تته توسط راهداران شهرستان پاوه استان کرمانشاه عملیات برف روبی و بازگشایی شد
  • مرمت پیکره گلی محوطه تاریخی کنارصندل جیرفت
  • ظرفیت های ویژه کرمانشاه در بحث گردشگری بافت تاریخی و خوراک
  • لزوم حمایت از بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری
  • پیک نیک اصفهانی‌ها کنار زاینده رود در روز حادثه!