Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@15:33:04 GMT

ضرورت بررسی عواقب اجتماعی جبران ناپذیر کرونا

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۴۴۸۳

ضرورت بررسی عواقب اجتماعی جبران ناپذیر کرونا

بدنامی و انگ اجتماعی علاوه بر افراد مبتلا به ویروس کرونا، دامن گیر خانواده آنها می شود که این مهم و بررسی عواقب اجتماعی جبران ناپذیر از این ویروس، ضرورت دارد.

خبرگزاری شبستان - مازندران؛ مدتی است که مهمان ناخوانده ای به نام ویروس کرونا، ساکن جهان شده و ایران نیز از این امر، مستثنی نمانده است.

 

این مهمان متاسفانه چنان دلهره ای ایجاد کرده که علاوه بر بخش بهداشت، سلامت ذهنی و روانی حتی اجتماعی را با پیچ و خم های عدیده، مواجه نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بدنامی و انگ اجتماعی، ناشی از ویروس کرونا هر چند که درست و بجا نیست اما متاسفانه رو به گسترش در بخش های مختلف و ریشه دواندیده است.

 

بدنامی و انگ اجتماعی علاوه بر افراد مبتلا به ویروس کرونا، دامن گیر خانواده آنها می شود که این مهم و بررسی عواقب اجتماعی جبران ناپذیر از این ویروس، ضرورت دارد.

 

عدم بررسی بدنامی و انگ اجتماعی موجب کاهش انسجام اجتماعی و مخفی کردن بیماری شده که خطرات ناشی از آن، بسیار وحشتناک و دلهره انگیز است.

«علی نوائی»، امروز (4 اردیبهشت) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: بدنامی و انگ اجتماعی به فرد مبتلا به کرونا و خانواده آن شخص از دیدگاه انسانی ، نادرست است و باید طبق فاصله اجتماعی و رعایت موازین بهداشتی با آن فرد، تعامل و همدلی داشت.

 

مدیر عامل موسسه ندای مامطیر بابل افزود: عوارض مقطعی از ویروس کرونا در فرد مبتلا به کرونا از بین می رود اما عوارض طولانی مدت آن نظیر عوارض اجتماعی بر اشتغال و اقتصاد آن فرد نیز تاثیرات منفی دارد.

 

وی با اشاره به تاثیرات منفی کرونا که دامن گیر خانواده و فرزندان می شود، اظهار کرد: عوارض دیگر آن در رفت و آمدهای خویشاوندی و روابط اجتماعی خانواده ها است.

 

نوائی بیان کرد: موسسه ندای مامطیر بابل که تحت نظارت وزارت کشور و حوزه فعالیت آن در آسیب های اجتماعی در مناطق کم برخوردار این شهرستان است تاکنون اقدامات بسیاری را برای فرد مبتلا به ویروس کرونا و خانوده های آنها و ... انجام داده که همچنان تداوم دارد.

 

وی ابراز کرد: مدیریت روانی فرد مبتلا به کرونا و روحیه بخشی و امیدآفرینی، توزیع سبد کالا در حوزه اقتصادی، سمپاشی و ضدعفونی منازل در قسمت بهداشتی، فعالیت در درمان و دادن داروهای لازم و موردنیاز با مشارکت علوم پزشکی، مدیریت قرنطینه و ماندن در خانه برای فرد مبتلا به کرونا از جمله اقدامات این موسسه به شمار می آیند.

 

نوائی گفت: با توجه به فراگیر بودن ویروس کرونا، بسیاری از اشخاص جامعه ممکن است که این ویروس را مبتلا شده باشند اما به مرحله حاد این بیماری، نرسیده اند.

 

وی اظهار کرد: توجه لازم به تاثیرات منفی آنچه که از ویروس کرونا در یاد و خاطره می ماند باید صورت گیرد و رفتار کنونی ما نسبت به وضعیت و شرایط در حال حاضر باید منطقی باشد.

 

افراد مبتلا به ویروس کرونا و خانواده های آنها، همان اشخاصی هستند که تا روزهای قبل با آنها زندگی می کردیم و جدا از ما نیستند و به دور از انگ اجتماعی و طرد آنها در این روزها با صفا و مهربانی در کنار هم باشیم چرا که از آینده بی خبر هستیم.

 

بنابراین تامل بر اینکه اگر خود یا اعضای خانواده ما، مبتلا به ویروس کرونا شد چنین بدنامی و انگ اجتماعی و نیش و کنایه ها را پذیرا می شویم، امری لازم به نظر می رسد.

گزارش: معصومه علیزاده   

پایان پیام/86

منبع: شبستان

کلیدواژه: تاثیرات منفی کرونا کاهش انسجام اجتماعی بدنامی انگ اجتماعی روابط اجتماعی مبتلا به ویروس کرونا فرد مبتلا به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۴۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس نوشت:

امروز مشاوران زن دستگاه‌های اجرایی مهمان بهزیستی بودند و خبرهای خوب یکی پس از دیگری ...بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند ، موجب آرامش شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت حفظ روابط دوستانه در بین فرهیختگان و دانشگاهیان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • ضرورت پرداخت حق تأهل به کارگران چهارمحال و بختیاری
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است
  • شکست جبران‌ناپذیر رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق
  • ضرورت گفتمان‌سازی با مردم با محوریت جوانی جمعیت