Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان تاکنون یک‌میلیارد و 100 میلیون تومان از محل موقوفات و سایر منابع این اداره کل برای مقابله با ویروس کرونا هزینه شده است.

حجت‌الاسلام محمد کاروند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: اداره کل اوقاف استان کردستان بیش از 12 هزار سبد غذایی و سبد مواد ضدعفونی بین اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر از شیوع ویروس کرونا را در این مدت در سطح استان توزیع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: بیش از 4 هزار  500 بسته از این تعداد شامل مواد غذایی شامل برنج، روغن، قند، چای، رب، ماکارونی بوده که ارزش ریالی هر بسته 300 هزار تومان بوده است.

توزیع 1000کیلوگرم گوشت گرم در بین نیازمندان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با بیان اینکه در کنار این بسته‌های غذایی 7 هزار و 300 بسته مواد شوینده نیز به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس در مناطق حاشیه و محروم استان توزیع شده است، گفت: در نیمه ماه شعبان یک‌هزار کیلو گوشت گرم نیز در بین افراد نیازمند که غالبا دست‌فروشان، ساکنان مناطق حاشیه شهر و افراد نیازمند مبتلا به کرونا ویروس بوده توزیع شد.

کاروند خاطرنشان کرد: ضدعفونی اماکن و خودروهای شخصی و در اوایل شیوع این ویروس مواد ضدعفونی تهیه و در بین هیئت امنا توزیع شد و تا الان بیش از یک‌میلیارد و 100 میلیون تومان در بحث مقابله با ویروس کرونا هزینه شده است.

وی در ادامه به برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در ماه رمضان هم گریزی زد و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه استان در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوعی را همچون سال‌های قبل در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان  تصریح کرد: دو برنامه مهم را در این ایام هدف‌گذاری کرده‌ایم که برگزاری رزمایش همدلی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است.

کاروند افزود: سعی خواهیم کرد در رزمایش همدلی تمام منابع مالی که از نظر شرعی و قانونی امکان هزینه کرد در بحث تهیه سبد کالا و کمک حمایتی برای محرومین باشد از منابع مالی مجاز شرعی اوقاف استان استفاده و نیت واقفین خیر اندیش را در ماه مبارک رمضان عملیاتی کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از برنامه‌ریزی برای تهیه و توزیع یک‌هزار سبد کالا در بین نیازمندان در قالب رزمایش همدلی در سطح استان خبر داد و گفت: این سبد کالا شامل برنج، روغن، گوشت مرغ، خرما و غیره هر سبد به ارزش ریالی 300 هزار تومان خواهد بود.

برگزاری طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه کردستان

وی تصریح کرد: طرح ضیافت الهی از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف است که با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا و تلاش برای قطع زنجیره ابتلا به این بیماری امکان هر نوع تجمعی را در اماکن متبرکه و مساجد از ما گرفته استفاده از ظرفیت صدا و سیما بحث تفسیر یک آیه قرآن را به صورت روزانه تا پایان ماه رمضان در بقا متبرکه خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان افزود: این برنامه بدون حضور مخاطب در بقای متبرکه اجرا و از طریق شبکه استانی برای مخاطبین پخش می‌شود.

کاروند خاطرنشان کرد: اجرای ختم قرآن مجازی از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف استان است که تمهیدات آن به همت روابط عمومی و حوزه فرهنگی این اداره کل اندیشیده شده و همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان کلید خواهد خورد.

وی گفت: اجرای طرح هزار صلوات برای هر فرد، مسابقات کتاب‌خوانی قرآنی ویژه کارکنان و خانواده آنها از دیگر برنامه‌های اداره کل در ماه مبارک رمضان خواهد بود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان شیوع کرونا بسته غذایی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان برنامه های اداره کل ماه مبارک رمضان اداره کل اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۴۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد

کاظم وطن‌خواه در آستانه روز علوم آزمایشگاهی درباره وضعیت شبکه آزمایشگاهی کشور اظهار کرد: بیش از ۷۵۰۰ آزمایشگاه در حوزه بهداشت و درمان در بخش‌های دولتی، خصوصی، سازمان‌ها و نهادهای مختلف به ارئه خدمت مشغول هستند. آزمایشگاه مرجع سلامت در ساختار نظام سطح‌بندی و برنامه‌ریزی شبکه ملی آزمایشگاهی کشور در راس قرار گرفته است. همچنین آزمایشگاه‌های دولتی و خصوصی و آزمایشگاه‌های بهداشتی در حوزه درمان و بهداشت در سطوح مختلف دیگر قرار می‌گیرند.

گسترش شبکه آزمایشگاهی کشور در دستور کار

وی با بیان اینکه آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، برنامه گسترش شبکه آزمایشگاهی کشور را بر مبنای اسناد بالادستی در دستور کار قرار داده، افزود: در حال حاضر،  برنامه راه‌اندازی و تاسیس شبکه‌های آزمایشگاه‌های پزشکی در بخش دولتی در دستور کار آزمایشگاه مرجع سلامت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: لحاظ کردن برنامه شبکه‌های آزمایشگاهی در برنامه‌های ارتقای بهره‌وری وزارت بهداشت در سازمان ملی بهره‌وری ایران و همچنین لحاظ کردن برنامه « ایجاد شبکه آزمایشگاهی بهداشت طبق شیوه‌نامه آزمایشگاه مرجع» در برنامه عملیاتی و ابلاغ  آن به دانشگاه های علوم پزشکی  منتخب برای استقرار شبکه آزمایشگاهی جزو اقدماتی است که به منظور گسترش شبکه آزمایشگاهی کشور انجام شده است.

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه استقرار شبکه آزمایشگاهی در سیستم دولتی  در سال ۱۴۰۲ در دانشگاه‌های منتخب به نحو مطلوبی انجام شده، اظهار کرد: طبق اسناد بالادستی، استقرار شبکه آزمایشگاهی در سایر دانشگاه‌های علوم‌پزشکی تا پایان سال ۱۴۰۲ به میزان حداقل ۸۵ درصد به سرانجام رسیده است.

وطن‌خواه با بیان اینکه آزمایشگاه‌های مرجع و همکار کشوری بیشتر در دانشکده بهداشت و انستیتو پاستور ایران مستقر و پاسخگوی نیازهای آزمایشگاهی کشور هستند، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه  تشخیص بسیاری از بیماری‌های تحت مراقبت به تخصص علمی ویژه، صرف هزینه زیاد برای راه‌اندازی آزمایش‌های فوق‌تخصصی و در نتیجه تجهیز آزمایشگاه نیاز دارد که در مواردی به‌دلیل عدم بروز و شیوع کم یا مقطعی بودن بیماری، تاسیس آزمایشگاه تخصصی در همه دانشگاه‌های علوم‌پزشکی مقرون به صرفه نیست، به همین دلیل برای این بیماری‌ها، آزمایشگاه‌های مرجع کشوری بیماری و آزمایشگاه‌های همکار آزمایشگاه مرجع سلامت، انتخاب و اعتبار بخشی شده‌اند.

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: آزمایشگاه‌های مرجع کشوری بیماری و آزمایشگاه‌های همکار آزمایشگاه مرجع سلامت علاوه بر شرح وظایف مشترک، درارتباط با بیماری‌های مختلف شرح وظایف خاصی نیز بر عهده دارند. آزمایشگاه‌های مرجع و همکار کشوری عمدتا در دانشکده بهداشت و انستیتو پاستور ایران مستقر و پاسخگوی نیازهای آزمایشگاهی کشور هستند که تعداد آزمایشگاه‌های از این دست، ۲۱ مورد است.

وطن‌خواه با اشاره به ارتقای ظرفیت تشخیص شبکه آزمایشگاهی کشور برای بیماری‌های نوپدید خاطرنشان کرد: ارتقای ظرفیت تشخیص شبکه آزمایشگاهی تشخیص مولکولی و افزایش دامنه آزمایش‌های تشخیصی حوزه معاونت بهداشت از کووید-۱۹ به سایر عوامل بیماری‌زا که منشاء بالقوه تهدیدات زیستی هستند، از جمله CCHF، «تب دانگ»، «چیکن‌گونیا»، «سیاه زخم» و «لپتوسپیروز» در دانشگاه‌های منتخب ظرفیتی را برای تشخیص این گروه از بیماری‌های نوپدید و باز پدید ایجاد کرده که در حال توسعه است.

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت درباره هزینه آزمایش‌ بیماری‌های نوپدید گفت: هزینه انجام آزمایش کووید-۱۹ بر اساس تعرفه مصوب گرفته می‌شود و در دیگر موارد براساس محاسبات دقیق و کارشناسی تعیین شده و پس از طی مراحل قانونی به تصویب می‌رسد. در صورت لزوم، تمام این موارد حسب مورد قابل بازنگری است.

وطن‌خواه با اشاره به ضرورت به‌روزرسانی تجهیزات آزمایشگاه‌ها گفت: با توجه به پاندمی کووید-۱۹، حجم زیادی از آزمایش‌های مختلف در شبکه آزمایشگاهی کشور به خصوص در بخش دولتی انجام شد که سبب فرسوده شدن ناوگان تجهیزات آزمایشگاهی شد. تا کنون در دو مرحله و با استفاده از وام بانک جهانی، بخشی از تجهیزات اصلی آزمایشگاهی شامل سل کانتر، اتوآنالایزر، ایمونواسی آنالایزر، میکروسکوپ، کشت خون خودکار، تعیین هویت و آنتی بیوگرام خودکار و همچنین دستگاه RT PCR تامین شده که حدود ۳۰ درصد از نیاز بخش دولتی را برطرف کرده است.

تجهیزات آزمایشگاهی بخش خصوصی نیازمند نوسازی

وی ادامه داد: در بخش خصوصی نیز نیاز به نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی به خصوص سیستم‌های بسته وجود دارد که امیدواریم در تعامل با اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی نسبت به بهبود وضعیت تجهیزات آزمایشگاهی گام‌های موثری برداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • توزیع یک هزار و ۸۴۰ تن کود یارانه‌ای در شهرستان چالدران در سال ۱۴۰۲
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد ریالی خیران برای مدرسه‌سازی در کردستان
  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • توزیع حدود هشت هزار تن کود یارانه‌ای در شهرستان میاندوآب در سال ۱۴۰۲
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • ببینید | بارش شدید برف در کردستان؛ گردنه تته بسته شد
  • برگزاری دهمین سالگرد درگذشت باستانی پاریزی در بنیاد موقوفات افشار
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد