Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@01:59:54 GMT

بانوی پارالمپیکی در خط مقدم مبارزه با کرونا +عکس

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۵۰۷۳

بانوی پارالمپیکی در خط مقدم مبارزه با کرونا +عکس

ستاره پارادوومیدانی و پاراگلایدر حالا در خط مقدم مبارزه با کرونا می جنگد.

به گزارش مشرق، فیروزه سلطان محمدی ورزشکار تیم پارادوومیدانی زنجان، این روزها در کسوت پرستار داوطلب در خط مقدم مبارزه با بیماری کووید ۱۹ قرار دارد و فعالیتش به عنوان یک پرستار- ورزشکار مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

بانوی وزنه‌بردار ایران در خط مقدم مبارزه با کرونا

فیروزه سلطان محمدی از سال ۱۳۸۸ در رشته پاراگلایدر فعالیت خود را آغاز کرد و موفق شد در رده کشوری به عنوان سوم نیز دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سال ۱۳۹۶ و زمانی که فیروزه برای شرکت در مسابقات جهانی آماده می شد، بر اثر سانحه ای که حین پرواز و به علت اشکال در تجهیزاتش رخ داد، دچار آسیب دیدگی شدید شد و این آسیب دیدگی به معلولیت و از دست رفتن بخشی از توان حرکتی انجامید.

او با اشاره به این حادثه تلخ اظهار داشت: فقط ۹ ماه از آسیب دیدگی ام گذشته بود که دوباره فعالیت های ورزشی را از سر گرفتم و در باشگاه بدن سازی تمریناتم را آغاز کردم. در همین باشگاه بود که به من پیشنهاد شد به هیات ورزش های جانبازان و معلولین استان زنجان مراجعه کنم و پس از کلاس بندی و تعیین کلاس F۴۳ در رشته پارادوومیدانی و پرتاب دیسک و وزنه تمریناتم را آغاز کردم. پیش از این هرگز با ورزش افراد دارای معلولیت آشنا نبودم و اولین مواجه ام با ورزش پارالمپیک پس از سانحه ای بود که برایم رخ داد.

سلطان محمدی درباره موفقیتهایش در عرصه ورزش ادامه داد: سال ۹۷ توانستم در مسابقات قهرمانی کشور که به میزبانی زنجان برگزار شد در ماده پرتاب دیسک به عنوان سوم دست پیدا کنم و با وجود اینکه به خاطر شغلم که پرستاری است، نمی توانم به صورت مرتب با مربی تمرین کنم، اما به صورت انفرادی تمرینات بدن سازی و پرتابی را انجام می دادم و تا قبل از شیوع بیماری کرونا و درگیری های شغلی مرتبط با آن، مشغول آماده سازی برای حضور در رقابت های پارادوومیدانی فزاع بودم و می خواستم با شرکت در این رویداد هم رکوردم را در رنکینگ جهانی  به ثبت برسانم و هم کلاس بندی ام را تایید کنم که متاسفانه مسابقات لغو شد اما همچنان در این مسیر تلاش می کنم و امیدوارم بتوانم در این رشته به دستاوردهای خوبی برسم.

حادثه تلخی که برای فیروزه سلطان محمدی رخ داد، او را از رشته مورد علاقه اش، پاراگلایدر، دور نکرده و او جز اولین افراد دارای معلولیت خلبان پاراگلایدر در ایران است.

وی در این خصوص گفت: این حادثه نه تنها باعث نشد که از فعالیت در رشته پاراگلایدر دست بکشم بلکه به خاطر تمرینات قدرتی و بدن سازی باعث شد تا از نظر بدنی قوی تر شده و بتوانم در این رشته هم فعالیت بهتری داشته باشم و امیدوارم با فراهم شدن تجهیزات بهتر در این رشته برای کشورم افتخار آفرینی کنم.

فیروزه سلطان محمدی ۴۱ ساله، از ۲۳ سال پیش در کسوت پرستاری مشغول به فعالیت است و علاوه بر این رشته در مقطع کارشناسی ارشد پژوهش اجتماعی نیز فارغ التحصیل شده است.

 او در سالهای اخیر مسئول بخش اطفال دانشکده دندان پزشکی شهر زنجان است و در روزهایی که می توانست به خاطر تعطیل بودن مرکز محل خدمتش در منزل بماند، به عنوان پرستار داوطلب در بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) شهر زنجان مشغول فعالیت است. سلطان محمدی درباره دلایلش برای مبارزه با کرونا گفت: نمی توانستم در منزل باشم و در این شرایط سخت همشهری هایم را تنها بگذارم و به تازگی نیز به عنوان مدیر یکی از مراکز اقامتی بیماران مبتلا به کرونا در شهر زنجان منصوب شدم و در این مرکز نیز مشغول به خدمت رسانی ام.

البته اقدامات خیرخواهانه و انسان دوستانه او تنها معطوف به این مقطع و همه گیری بیماری کووید ۱۹ نیست و در سالهای اخیر بارها در مناطقی از کشور که در سالهای اخیر دچار بیماری های واگیر دارشده اند، داوطلبانه حضور داشته و خدمت کرده است.

فیروزه سلطان محمدی علاوه بر شغل مقدس پرستاری و فعالیت های ورزشی، مسئولیتی سنگین نیز بر دوش دارد و مادر نیز هست و قطعا الگویی است شایسته برای فرزند ۲۳ ساله اش که به زودی از دانشگاه فارغ التحصیل خواهد شد.

مصاحبه ما با این بانوی خستگی ناپذیر، پس از پایان شیفتی طولانی صورت گرفت و او در تمام این لحظات بدون خستگی و با حوصله پاسخگوی سوالات بود و بدون پرسش، پاسخ بزرگ ترین سوال ما را نیز داد که چگونه می شود با وجود این همه مشغله و حوادث گوناگون باز هم برخاست و نا امید نشد و جواب این بود؛ دست نکشیدن از آرزوها و امید داشتن به فرداهای بهتر.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید اخبار بورس پارالمپیک ویروس کرونا بیمارستان پرستار پارادوومیدانی خط مقدم مبارزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد تزریقاتی متخلف در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان؛ سرپرست اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از یک واحد تزریقاتی، چندین قلم داروی غیر مجاز کشف و نسبت به پلمب آن اقدام شد.

افشاری افزود: این واحد تزریقاتی در قالب مطب، پروانه فعالیت پزشک را بر روی دیوار نصب کرده بود ولی بدون حضور پزشک و با سوءاستفاده از سرنسخه سفید سه پزشک اقدام به سودجویی و تجویز دارو به بیماران و فروش غیرقانونی دارو می‌کرد.

وی اضافه کرد:طبق گزارش‌های دریافتی از فعالیت غیرقانونی این واحد تزریقاتی که توسط بازرسان اداره نظارت بر درمان تهیه شده بود، این واحد مورد بازرسی قرار گرفت.

این مسوول ادامه داد: طبق این بازرسی، فعالیت‌های غیرقانونی این واحد و اقلام دارویی غیرمجاز کشف شده صورتجلسه و جهت رسیدگی، به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی ارجاع داده شد.

افشاری به شهروندان هشدار داد: از مراجعه به مراکز غیرمجاز درمانی که فاقد تابلو و مجوز فعالیت هستند خودداری کنند.

وی اظهار داشت: شهروندان باید توجه داشته باشند که فعالیت واحد‌های دارای مجوز نیز بدون حضور مسئول فنی که پروانه به نام او صادر شده، غیرقانونی است.

این مسوول خاطرنشان کرد: مراکز غیرمجازی که توسط افراد غیرمتخصص اداره می‌شوند، علاوه بر اینکه صلاحیت درمان بیماران را ندارند، تهدیدی برای سلامت شهروندان به شمار می‌آیند.

دیگر خبرها

  • وقوع رگبارهای پراکنده باران در لرستان
  • پلمب یک واحد تزریقاتی متخلف در زنجان
  • یک واحد تزریقاتی متخلف در زنجان پلمب شد
  • تورم سالانه در زنجان ۶ درصد کاهش یافت
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • کشف کالای قاچاق ۸ میلیارد ریالی در زنجان
  • رقابت‌ ۱۰ هزار نفری ورزشکاران در جام مولای عرشیان
  • مادر شهید علی محمدی مقدم آسمانی شد
  • آسمانی شدن مادر شهید علی محمدی مقدم در بشرویه 
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد