Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن گزارش داد، دشمن روز چهارشنبه دو عملیات نفوذ و یورش در ناطق و قانیه در البیضاء و یک عملیات نفوذ گسترده در خب و الشعف به اضافه یک یورش در حیفان در تعز داشت.

به گزارش ایسنا، سایت شبکه المسیره به نقل از یحیی سریع،‌ سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن گزارش داد، در جریان مقابله با یورش‌های دشمن که از اواسط شب گذشته تا صبح امروز، پنج‌شنبه ادامه داشت، ۳۰ مزدور کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سریع تاکید کرد، نیروهای ارتش یمن دو عملیات به سمت باقم در مرزها و نیز در ربوعه در عسیر داشتند که خسارات بسیاری به دشمن وارد کردند.

سرتیپ سریع درباره حملات ائتلاف سعودی نیز تصریح کرد، جنگنده‌های دشمن ۳۵ حمله هوایی به مناطق مختلف در استان‌های مأرب و الجوف و جبهه‌های مرزی داشتند.

وی خاطرنشان کرد، ۲۳ حمله هوایی نیز به دو شهرستان مجزر و صراوح در مأرب،‌ هفت حمله به شهرستان‌های خب و الشعف در الجوف، پنج حمله در نجران صورت گرفت.

همچنین روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی به تحولات میدانی در مأرب یمن پرداخته است که بدین شرح هستند:

۱⃣ دایره درگیری بین نیروهای ارتش یمن با مزدوران سعودی در جبهه مأرب روزبه‌روز درحال گسترش است. درحالی که نیروهای صنعاء از دو محور به‌سمت شهر مأرب پیشروی می‌کنند، نیروهای ائتلاف سعودی مناطق مختلفی از جمله "البیضاء" را وارد درگیری کرده‌اند.

۲⃣ در این درگیری‌ها نیروهای «عبدربه منصور هادی» و تجمع یمنی الاصلاح (اخوان المسلمین یمن) در غرب و جنوب مأرب به یاری هم آمدند تا جلوی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی را بگیرند.

۳⃣ علی رغم بمباران جنگنده‌های سعودی که به‌طور متوسط روزی ۳۰ حمله هوایی را انجام می‌دهند، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی مناطق استراتژیکی را در شمال یمن تحت سیطره خود درآوردند.

۴⃣ این نیروها اینک در حال نزدیک شدن به جاده اتصال مأرب به "حضرموت" هستند که می‌تواند راه را برای کنترل نقطه مرزی "الودیعة" در مرز عربستان سعودی هموار سازد. همچنین پیشروی ارتش یمن در "العبر" وضعیت بغرنجی را برای نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی به وجود آورد و چندین پادگان استراتژیک آن‌ها را در محاصره نیروهای یمنی قرار داد.

۵⃣ از طرفی منابع میدانی از تحرک ارتش و کمیته‌های مردمی در شمال مأرب و مرزهای جنوبی "الجوف" خبر دادند که آن‌ها را بیش از پیش به پایگاه "الماس" نزدیک کرده است.

۶⃣ پایگاه استراتژیک "الرویک" در منطقه "العلم الاسود" که در شمال منطقه نفتی "صافر" قرار دارد، شاهد درگیری‌های شدیدی بین دو طرف است. همین موضوع نیز موجب شده تا شبه‌نظامیان الاصلاح از ترس کنترل الرویک توسط ارتش یمن، سلاح سنگین خود را از این پایگاه به استان "شبوة" منتقل کنند.

۷⃣ سد معروف مأرب نیز از دامنه درگیری‌ها در امان نماند و ارتش یمن توانست منطقه "المنجوره" در مجاورت این سد را پاکسازی کند. نیروهای یمنی همچنین به‌سمت "وادی ذنه" در غرب مأرب پیشروی کردند که می‌تواند به محاصره مأرب از چهار جهت منجر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان مأرب انصارالله یمن کمیته های مردمی ائتلاف سعودی ارتش یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است

به گزارش قدس آنلاین، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این باره گفت: دوره آینده در جبهه شمال در سطح عملیاتی تعیین کننده خواهد بود.

وی افزود: ما به دنبال چند جایگزین هستیم تا ساکنان شمال بتوانند به خانه‌های خود بازگردند.

 با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز برای تلافی این حملات غیرنظامیان را در شهرک‌ها و روستاهای جنوب لبنان هدف قرار می‌دهد.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • در شش ماه گذشته در یک جنگ دو مرتبه شکست اطلاعاتی خوردیم + فیلم
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • نبرد مسلحانه نیروهای فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری