Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل زندان‌های تهران گفت: مسولیت مستقیم نگهداری معتادین متجاهر بر عهده نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی پخش انتشار تصویر حضور برخی معتادین در جنوب شهر تهران‌ مدیرکل زندانهای تهران در این مورد توضیح داد.

سید حشمت اله حیات الغیب در این زمینه تصریح کرد: افراد آزاد شده اولا زندانی نبودند که بخواهند به مرخصی بیایند یا ازاد شوند بلکه معتادان متجاهری هستند که از باب همکاری بر اساس تفاهم نامه سازمان زندان‌ها و شورای هماهنگی مواد مخدر به صورت موقت در اردوگاه فشافویه نگهداری می‌شدند و فشافویه محل نگهداری معتادین نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افرود: سازمان زندان‌ها بر اساس قانون هیچگونه وظایفی برای نگهداری معتادین متجاهر ندارد بلکه از باب همکاری، نسبت به  پذیرش و نگهداری معتادان متجاهر ماده ۱۶ در این اردوگاه به صورت موقت اقدام کرده بود.

مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: این افراد اواخر اسفند ماه و در پی اتمام دوره سه ماهه درمان و طبق قرار قبلی با هماهنگی و‌تایید تیم درمانگر آزاد می‌شوند و اینکه مطرح شده به دلیل کرونا و‌ کمبود فضا،  از اردوگاه آزاد شده‌اند، صحت ندارد. 

طبق ماده ۱۵ و ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر مسوول مستقیم نگهداری معتادین بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی است و قوه قضاییه در این زمینه وظیفه ای بر عهده ندارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مواد مخدر نیروی انتظامی تهران معتادین مبارزه با مواد مخدر نگهداری معتادین بر عهده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۶۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره شهر تهران از اعتیاد و توزیع مواد مخدر پاک شده است

معاون دادستان تهران با اشاره به اینکه اعتیاد و توزیع موادمخدر از چهره شهر تهران پاک شده است، گفت: این امر مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس پایتخت، کارکنان پلیس مبارزه با موادمخدر و شهرداری تهران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، حجت‌الاسلام حسین‌زاده اظهار کرد: پلیس و قوه قضائیه هیچ‌گاه از جرایم مختلف در جامعه غافل نشدند و همواره با همکاری هم در موضوع مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ موفق عمل کرده‌اند.
وی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس و همکاری و همفکری دادستان تهران، رئیس دادگستری و رئیس پلیس پایتخت در برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر و کشفیات متعاقب آن گفت: اعتیاد یکی از آسیب‌های جدی و خطرناکی است که همه اقشار، مخصوصاً جوانان را مورد هدف قرار داده که در این زمینه کاری جهادی صورت گرفته است.

معاون دادستان تهران با اشاره به اینکه اعتیاد و توزیع موادمخدر از چهره شهر تهران پاک شده است، گفت: این امر مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس پایتخت، کارکنان پلیس مبارزه با موادمخدر و شهرداری تهران است که امروزه شاهد هستیم که کوچه‌ها و خیابان‌های شهر تهران از لوث وجود معتادان‌متجاهر و کارتن‌خواب پاکسازی شده است.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده افزود: امروزه بحث مبارزه با قاچاق موادمخدر بیش‌از گذشته مورد اهمیت است و به یاری خداوند شاهد هستیم که برخورد پلیس با خرده‌فروشان موادمخدر نتیجه داده است و بیشتر این مجرمان در زندان هستند که این فرصتی را فراهم می‌آورد تا پلیس مبارزه با موادمخدر تلاش خود را برای دستگیری قاچاقچیان و اعضای باندهای بزرگ قاچاق موادمخدر صرف کند.

منبع: فارس

کد خبر 745217

دیگر خبرها

  • قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر: نگاه نهادهای بین‌المللی به حوزه مواد مخدر سیاسی است
  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • از دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر تا کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق 
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • بالگرد‌ها به کمک شناسایی کشت و توزیع مواد مخدر می‌آیند
  • توقیف تریلی با یک تن مواد مخدر "شیشه"
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • چهره شهر تهران از اعتیاد و توزیع مواد مخدر پاک شده است