Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@20:24:00 GMT

برنامه های سینمایی هفته فرهنگی اصفهان

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۶۷۰۴

برنامه های سینمایی هفته فرهنگی اصفهان

رئیس دفتر تخصصی سینما گفت: بیش از 200 فایل 15 دقیقه ای آموزشی در حوزه های سینما بر روی سایت فرهنگسرای مجازی بارگذاری خواهند شد.

مصطفی حیدری درباره ویژه برنامه‌های دفتر تخصصی سینما در هفته فرهنگی اصفهان به خبرنگار ایمنا گفت: در سال‌های گذشته کارگاه‌های مختلف سینمایی توسط دفتر تخصصی سینما برگزار و مستندسازی تصویری کامل از این کارگاه‌ها انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم‌های همان کارگاه‌ها را به فرهنگسرای مجازی اصفهان تحویل دادیم و این فایل‌ها در هفته فرهنگی اصفهان برای علاقه مندان بارگذاری می‌شود.

رئیس دفتر تخصصی سینما شهرداری اصفهان تماشا با بیان اینکه "این کارگاه‌های هیچ هزینه‌ای ندارد و رایگان است"، افزود: این فایل‌ها را در بیش ۲۰۰ بسته ۱۵ دقیقه‌ای طراحی و به اشتراک گذاشته خواهد شد. این آثار علاوه بر سایت فرهنگسرای مجازی در کانال و صفحه اینستاگرام دفتر تخصصی سینما به اشتراک گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به موضوعات این کارگاه‌ها، ‌اظهار کرد: از ابتدا سعی شد که این کارگاه‌ها از مباحث پایه‌ای آغاز و رفته به رفته تخصصی تر شود. به همین دلیل ابتدا کارگاه‌های ایده پردازی، ایده تا فیلمنامه و سپس فیلمسازی بارگذاری خواهد شد. در کل بیش از سه هزار دقیقه محتوا آموزشی در موضوعات مختلف بر روی سایت فرهنگسرا قرار خواهد گرفت.

حیدری درباره دیگر ویژه برنامه‌های دفتر تخصصی سینما،‌ توضیح داد: ۱۰۰ فیلمی که شرکت کنندگان در کارگاه‌های آموزشی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ تولید کرده بودند نیز از پنجم اردیبهشت‌ماه بر روی سایت فرهنگسرای مجازی منتشر خواهد شد. این فیلم‌ها هیچگاه دیده نشده و تنها محدودیت به جشنواره فیلم کودک بود که اکنون فضای انتشار آن‌ها به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه "برگزاری مجازی کارگاه‌ها و برنامه‌های دفتر تخصصی سینما را بررسی می‌کنیم" تاکید کرد: در سال گذشته دو دوره سلسله کارگاه‌های مستند، مبانی نقد و صنعت سینما طراحی شد و برای سال جاری دوره سوم که در واقع تکمیلی دوره‌های پیشین است برنامه ریزی شده بود. اگر ممنوعیت تجمع ادامه پیدا کند این دوره‌‌ها را به صورت مجازی ادامه می‌دهیم.

کد خبر 420349

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دفتر تخصصی سینما اصفهان هفته فرهنگی اصفهان فرهنگسرای مجازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دفتر تخصصی سینما فرهنگسرای مجازی کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی کارخانه ریسباف در هفته فرهنگی اصفهان

شهردار اصفهان با بیان اینکه ریسباف باید موزه ملی اصفهان شود، گفت: قرار است در هفته فرهنگی اصفهان این مجموعه بازگشایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ در نشست صمیمانه اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان با مدیر کل ارشاد و هنرمندان اظهار کرد: اگر اداره ارشاد بتواند تشریفات قانونی را حل کند، شهرداری آمادگی دارد پنج زمین را برای احداث پلاتو اختصاص دهد، به‌طوری که احداث با شهرداری، تشریفات اداری و قانونی با ارشاد و بهره‌برداری با سرمایه‌گذار است.

وی با اشاره به اجرای گالری‌های هنری در بعضی ایستگاه‌های متروی اصفهان افزود: شهرداری آمادگی فراهم کردن زیرساخت و سازه‌ها را دارد، البته باید در انتخاب و نوبت‌دهی مدیریت لازم انجام شود تا شهرداری درگیر نشود.

شهردار اصفهان با اشاره به صندوق حمایت از تولید آثار هنری گفت: شهرداری به‌عنوان تسهیل‌گر در این امر آماده همکاری است تا صندوق ایجاد و احداث شود؛ بخشی را شهرداری سرمایه‌گذاری می‌کند و سایر ارگان‌ها نیز باید به کمک بیایند.

وی ادامه داد: در بودجه سال جاری شهرداری برای این منظور ردیف اعتباری در نظر گرفته شده است، اما در صورتی که سایر دستگاه‌های ذی‌ربط ورود کنند، کار به سرانجام می‌رسد.

قاسم‌زاده با تاکید بر رعایت کپی رایت آثار هنری تصریح کرد: شهرداری برای استفاده از آثار هنری همیشه حق هنرمند را پرداخت کرده است، اما اگر غفلتی صورت گرفته و رعایت نشده است، اطلاع دهید تا اعاده حق شود.

وی با اشاره به کارخانه ریسباف خاطرنشان کرد: قرار است در هفته فرهنگی اصفهان این مجموعه بازگشایی شود و در محوطه یک رخداد فرهنگی برگزار شود، با همکاری استانداری، شهرداری و اداره ارشاد تلاش می‌شود تا این مجموعه به میراث فرهنگی شهر و بزرگترین موزه شهر و حتی کشور تبدیل شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در هفته جاری مجموعه ریسباف به شهرداری تحویل داده می‌شود و همزمان با بهره‌برداری مرمت آن نیز انجام می‌شود، افزود: در نهایت تبدیل به مکانی می‌شود که جزو رؤیای شهر بوده است.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه همه باید در کنار هم از هویت شهر دفاع کنیم، ادامه داد: در رمزگشایی تمدن صفویه یکی از رموز این بود که عالم، هنرمند و سیاست‌مدار زبان یکدیگر را فهمیدند اگر یکی از این سه ضلع نبود نقش جهان خلق نمی‌شد، در حال حاضر نیز اگر در اصفهان بخواهیم آثار هنری خلق کنیم باید کنار هم باشیم، ریسباف باید موزه ملی اصفهان شود، این اراده در دولت‌مردان شهر ایجاد شده، شما باید کمک کنید.

وی با بیان اینکه موزه تئاتر را در یک دعوای طولانی و حقوقی در هفته جاری حاکم شدیم که این موزه در تالار تیموری است، گفت: اگر این مکان استعداد تبدیل به موزه تئاتر را دارد به تشخیص اهل فن امور آن پیگیری شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه کارت منزلت ساده‌ترین خدمتی است که می‌توانیم به هنرمندان ارائه دهیم، تصریح کرد: اگر در لیست مصوبه شورای اسلامی شهر نیست، یک لایحه مکمل آماده کرده تا تقدیم شورا شود.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه کمک کنید تا جشنواره بهشت دوباره راه‌اندازی شود، خاطرنشان کرد: موزه هنرهای معاصر یکی از درد و رنج‌های من است، سازمان نوسازی و بهسازی قول داده است تا پایان محرم و صفر این مکان را تحویل دهد.

کد خبر 744937

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی،هنری در بهارستان
  • کارخانه ریسباف در هفته فرهنگی اصفهان بازگشایی می‌شود
  • فیلم‌هایی که بحران آب را به تصویر کشیده‌اند
  • بازگشایی کارخانه ریسباف در هفته فرهنگی اصفهان
  • بیش از ۱۶ هزار همدانی در تعطیلات نوروز به سینما رفتند
  • «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
  • رکوردشکنی تازه در سینمای ایران/«تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
  • حدود هفت هزار قزوینی در تعطیلات نوروز به سینما رفتند
  • اکران اختصاصی فیلم «آپاراتچی» در ارومیه
  • اکران اختصاصی فیلم سینمایی «آپاراتچی» در ارومیه