Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@12:18:41 GMT

روزه‌داری، سیستم ایمنی بدن را به حالت طبیعی می‌رساند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۷۵۹۲

روزه‌داری، سیستم ایمنی بدن را به حالت طبیعی می‌رساند

حجت‌الاسلام محسن دهقان‌نژاد گفت: ماه رمضان امسال شرایط خاصی دارد؛ شاید با سختی‌هایی مواجه باشیم اما حالت خاصی برای روشنی روح و روان ما اتفاق می‌افتد که همگان در عید فطر ثمره‌اش را خواهیم دید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محسن دهقان‌نژاد در گفت‌وگو با  صبح قزوین با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و روزه‌داری اظهار کرد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا؛ در فضای مجازی از طرف برخی از افراد خاص اینگونه عنوان شده که روزه گرفتن در این شرایط ضرورت ندارد و به نوعی این مسئله را زیر سوال می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روزه گرفتن یک اصل واجب است؛ در حالی که کسانی که به هر نوعی بیمار هستند یا با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند نیز روزه برایشان ضرر دارد و از روزه گرفتن منع شده‌اند.

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: کسانی که سلامت هستند و مشکلی ندارند، روزه گرفتن برایشان واجب است. افرادی که بنا بر تشخیص پزشک نباید روزه بگیرند باید به این توصیه برای حفظ سلامتی خود عمل کنند.

دهقان نژاد بیان کرد: روزه یکی از اعمال مفید برای سلامتی افراد است؛ روزه موجب می‌شود که کمتر بخوریم و بیاشامیم یا اینکه به اندازه بخوریم و بیاشامیم و طبق تجربیات کسب شده توسط انجمن‌های علمی به این نتیجه رسیده‌اند که روزه برای سلامتی بسیار مفید است.

این کارشناس دینی با بیان اینکه پرخوری مانع سلامتی بدن است، ادامه داد: روزه سیستم ایمنی بدن را به حالت طبیعی خود برمی‌گرداند چراکه از پرخوری پرهیز می‌شود؛ در این صورت است که خیلی از سیستم‌های بدن به حالت طبیعی برمی‌گردد.

وی عنوان کرد: در طی سال فقط یک ماه روزه می‌گیریم و ماه رمضان یک ماه استثنائی برای سلامت جسمی و روحی است و این نشان دهنده دستاورد و توجه اسلام به ابعاد سلامت جسمی و روحی انسان است.

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان ادامه داد: در فرایند کلی تجربیات به دست آمده، این نتیجه حاصل شده که روزه گرفتن حالت روانی انسان را به روند طبیعی خود برمی‌گرداند و فرآیند تشکیلات جسم انسان به تعادلی می‌رسد که در ماه رمضان مردم از سلامت و نشاط جسمی بهتری برخوردار خواهند شد.

امسال ماه رمضانی متفاوت از سال‌های گذشته را تجربه خواهیم کرد

دهقان نژاد عنوان کرد: امروز عده‌ای با اهداف شومی که دارند مسائل دینی را مورد هجمه قرار داده و در فضای مجازی به صورت جنگ نرم خودش را نشان می‌دهد.

کارشناس مسائل دینی افزود: در این ایام خاص کرونایی یکسری از افراد تصور می‌کنند که اگر روزه بگیرند، جسمشان ضعیف می‌شود؛ اما در حالت کلی طبق بیان همه مراجع معظم برای کسانی که سلامت جسمی دارند نیز اینگونه تصورات و استرس‌ها منشاء تغییر احکام نخواهد شد و روزه گرفتن بر قوت خود باقی است.

وی بیان کرد: وقتی افراد مسائل و توصیه‌های پزشکی و بهداشتی را رعایت کنند؛ جای نگرانی نیست؛ از طرفی امسال ماه رمضانی متفاوت از سال‌های گذشته را تجربه خواهیم کرد، حتی چه بسا که لذت بیشتری را خواهد داشت.

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان ابراز کرد: انسان مومن در هر شرایطی نشاط معنوی خود را دارد چراکه توکل و توسلش به خدا و ائمه(ع) است و با انگیزه و امید هر روز به زندگی نگاه می‌کند.

دهقان نژاد تصریح کرد: انسان مومن در برابر سختی‌ها آن صبر و آرامش خاص خود را دارد که این آرامش موجب می‌شود که یک زندگی پرنشاط و پربرکتی داشته باشد؛ اگر توجهمان به خداوند باشد حتی تهدیدها هم به فرصت‌ها تبدیل می‌شود.

کارشناس مسائل دینی تاکید کرد: ماه رمضان امسال شرایط خاصی دارد؛ شاید با سختی‌هایی مواجه باشیم اما حالت خاصی برای جلای روان و روشنی روح و روان ما اتفاق می‌افتد که همگان در عید فطر ثمره‌اش را خواهیم دید.
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: روزه گرفتن دهقان نژاد ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۷۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد

رئیس مرکز فن‌آوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان بیمه سلامت ایران از پایدار شدن فعالیت سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت خبر داد و گفت: این سامانه ماهانه بیش از ۱۲ میلیون نسخه الکترونیکی را پوشش می‌دهد. - اخبار اجتماعی -

فاطمه حاج علی‌عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار  اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره به‌روزرسانی سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی که در هفته گذشته منجر به به‌روز اختلال در این سامانه شده بود، اظهار کرد: خوشبختانه سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی از چند روز پیش بدون مشکل درحال خدمت‌رسانی بوده است؛ اگرچه در برخی زمان‌های اوج مراجعه به سیستم شاهد کندی در برخی سرویس‌ها و زیرسامانه‌ها بودیم، اما تاکنون قطعی کامل سیستم گزارش نشده است، این سامانه ماهانه بیش از 12 میلیون نسخه الکترونیکی را پوشش میدهد که این تعداد شامل روزانه بین 350 هزار تا 500 هزار نسخه است.

رئیس مرکز فن‌آوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه در برخی ایام هفته گذشته سامانه نسخه‌نویسی کاهش سرعت داشته است، افزود: درچنین شرایطی حتی در پایین‌ترین مقدار روزانه، 152 هزار نسخه به صورت الکترونیکی صادر شده و این میزان حتی به 382 هزار نسخه (دوشنبه هفته گذشته) دریک روز هم رسیده است بنابراین موضوع قطعی کامل سامانه نسخه‌نویسی اساساً ایجاد نشده است. با انجام بخش مهمی از به‌روزرسانی سیستم در روز نخست هفته جاری بیش از 484 هزار نسخه ثبتی در سامانه الکترونیک بیمه سلامت را تجربه کردیم و انتظار داریم که این میزان درروزهای آینده نیز افزایش پیدا کند.

ماجرای اختلال در سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت

حاج علی‌عسگری ادامه داد: از ظهر روز چهارشنبه 29 فروردین، سیستم نسخه‌نویسی الکترونیکی در حالت پایدار ارائه خدمت می‌کند. برخی کندی‌های موردی در سرویس‌های خاص گزارش شده که موارد مطابق رویه جاری در حال مرتفع شدن است.

وی با بیان اینکه کمیته سلامت الکترونیک سازمان بیمه سلامت نوسانات سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی را به طور مداوم و لحظه ای پیگیری می‌کند، بیان کرد: برای ارتقاء سامانه الکترونیکی چاره‌ای جز تغییر زیرساخت‌ها نبود. دراین راستا مطابق روال همیشگی، ارائه خدمات به بیمه شدگان علاوه بر نسخه الکترونیک با نسخه کاغذی هم امکان پذیر بوده و بیمه شدگان هیچ نگرانی نداشته باشند.

وی ضمن قدردانی از صبر و همراهی ارائه‌دهندگان خدمات سلامت و خدمت گیرندگان سلامت در مسیر به‌روزرسانی و ارتقا سامانه نسخه‌نویسی گفت: سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی سامانه‌ای پویاست و بیمه سلامت به دنبال افزایش کارآمدی و ارائه خدمات بهتر به بیمه شدگان گرامی از طریق سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی در یک سال گذشته 
  • شناسایی ۸۳۱ مکان پرخطر در قم
  • ویژگی‌های یک بشقاب غذای سالم
  • خودرو‌های داخلی واقعا چقدر ایمن هستند؟
  • خودروهای داخلی واقعا چقدر ایمن هستند؟
  • ویتامینی برای سلامت پوست، مو، سیستم ایمنی و عصبی