Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید احمد علم الهدی روز پنجشنبه در مراسم آغاز رزمایش مواسات و کمک مومنانه خراسان رضوی در مشهد افزود: قرارگاه مواسات به منظور هماهنگی اقدامات دستگاهها در راستای کمک مومنانه تشکیل شده است تا امکانات را جمع‌آوری، نظام مند و اقشار آسیب پذیر را شناسایی کند.

وی با بیان این که کمک به اقشار آسیب‌پذیر یک طرف قضیه است افزود: یکی از ویژگیهای فرمانی که رهبری در این خصوص صادر کردند و رهنمود ایشان که باید به آن توجه شود این است که این قرارگاه برای عموم اقشار آسیب‌پذیر در موقعیتی که تامین معیشت مردم در قشر زحمتکش دچار مشکل شده پناهگاه باشد و آنها نسبت به معیشت خود دغدغه نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شناسایی این افراد از طریق مساجد و ائمه جماعات در شهرستانها با محوریت ائمه جمعه ادامه دارد که این قرارگاه را به عنوان پناهگاهی برای خود حس کنند همچنین برای خیرین مرجعی است که به اقشار نیازمند کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مواسات فقط بسته معیشت نیست بلکه به معنی مشارکت دادن اقشار ضعیف در زندگی و درآمد اغنیا و کسانی است که قدرت دارند و در این قسمت حرکتهای مختلفی انجام شده است. شهرداری مشهد هم که نهاد مردمی و حاکمیتی است برنامه های جالبی دارد و قرار گذاشته همه کارگران روز مزد را از اول ماه رمضان به کار بگیرد و مشغول کار کند. بسیج جامعه پزشکی هم اقدام خوبی انجام داد و در کنار دانشگاه علوم پزشکی با غربالگری مردمی همه مبتلایان به کرونا را شناسایی و برای این کار حدود ۷۰۰ نفر پزشک و پرستار مشخص کردند.

علم الهدی با اشاره به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان اظهار داشت: شایع شده این بسته‌ها از بازار خریداری شده و برخی این را راهی برای سودجویی و احتکار و گران فروشی اجناس خود یافته‌اند از این رو دستگاههای امنیتی و قضایی با جدیت به این جریان رسیدگی کنند چون بسته‌هایی که تهیه شده است از سطح بازار نیست بلکه از جایی است که به موجودی بازار لطمه نزند.

وی افزود: ویژگی دوم اوامر مقام معظم رهبری نشان دادن عظمت و قدرت نوین اسلامی در یک مسابقه فرهنگی با فرهنگ و تمدن‌های مختلف جهانی است. فرهنگ غرب که خود را به عنوان پیشوای تمدن در دنیا معرفی می کند در بیماری کرونا به اینجا رسید که در کشورهای پیشرفته غرب مردم اسلحه خریدند که همدیگر را بکشند و در تمدن نوین اسلامی که در کشور ما به وجود آمد مردم دست به دست هم دادند تا یکدیگر را از این بلا نجات دهند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا ظهر پنجشنبه ۸۷ هزار و ۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۴۸۱ تن رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا سید احمد علم الهدی مشهد اقشار حاشیه پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سید احمد علم الهدی مشهد اقشار حاشیه ویروس کرونا سید احمد علم الهدی مشهد اقشار حاشیه آسیب پذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۷۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پنجشنبه ششم اردیبهشت در صداوسیمای خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی صداوسیما محسن نصرپور اظهار کرد: ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پنجشنبه ششم اردیبهشت در صداوسیمای خراسان رضوی برگزار می‌شود.

نصرپور افزود: همچنین برنامه تبلیغات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم به صورت رایگان توسط صداوسیمای خراسان رضوی تهیه و پخش خواهد شد.

وی افزود: هیأت نظارت بر انتخابات و ستاد انتخابات استان هم در ضبط مناظرات نامزدها و برنامه‌های تبلیغاتی آنان نظارت خواهد کرد.

در ادامه حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی و کاظم معتمدی فر دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابی مشهد و کلات، از ابتکار صداوسیما برای اجرای عدالت رسانه‌ای بین کاندیداهای مجلس شورای اسلامی تشکر کردند و گفتند این کار نقش بسیار زیادی در کاهش هزینه‌های تبلیغات کاندیداها و شنیده شدن برنامه‌های آنها توسط مخاطبان داشته است.

کد خبر 747980

دیگر خبرها

  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد