Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ با وجود روند افزایشی تعداد بیماران کرونایی در آذربایجان‌شرقی اما متأسفانه بخشی از جامعه هنوز هشدارها را جدی نمی‌گیرند. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، کووید 19 چند وقتی است در مناطق مختلف کشور از جمله آذربایجان شرقی جولان می‌دهد و به‌عقیده کارشناسان و متخصصان پزشکی باید این بیماری را جدی گرفت اما بررسی‌ها نشان می‌دهد هنوز خیل عظیمی از مردم آذربایجان شرقی این ویروس چموش را جدی نگرفته‌اند، شلوغی خیابان‌ها حکایت از این دارد، اما به‌اعتقاد متولیان بخش سلامت کرونا مهم‌ترین چالش سلامت در یک قرن اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش 48 درصدی تردد در جاده‌های آذربایجان‌شرقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: تردد در جاده‌های مختلف استان در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد کاهش یافت.

اروجعلی علیزاده در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اطلاعات به دست آمده از 82 دستگاه ترددشمار آنلاین در جاده‌های مختلف استان در فروردین سال جاری 11 میلیون و 831 هزار تردد ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح فاصله گذاری و اعمال محدودیت تردد بین استانی و شهری برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از عوامل کاهش تردد در جاده های استان است، اظهار کرد: از کل تردد ثبت شده 16 درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و 84 درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی ادامه داد: مسیرهای رفت و برگشت تبریز- ایلخچی با بیش از 2 میلیون و 300 هزار تردد، تبریز - صوفیان با بیش از 832 هزار تردد، آذرشهر- ایلخچی با بیش از 623 هزار تردد و بناب- مراغه با 275 هزار تردد پر رفت و آمد ترین مسیرها در استان بودند.

اعطای تسهیلات بانکی به شرکت‌های حمل و نقل درون شهری در تبریز

ایمان غنی زاده در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بهره برداران و شرکت‌های حمل و نقل درونشهری زیر نظارت شرکت واحد می‌توانند برای هر اتوبوس مبلغ 100 میلیون ریال تسهیلات از بانک شهر دریافت کنند.

وی افزود: بسته معیشتی غذایی پنج میلیون ریالی نیز برای رانندگان و کمک رانندگان ناوگان بخش خصوصی زیر نظارت به زودی تامین و توزیع خواهد شد.

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز یادآور شد: در پی شیوع بیماری کرونا و پیرو مصوبات ستاد مقابله با آن مبنی بر تعطیلی خدمات ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه از اواخر اسفندماه سال گذشته و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها از جمله ناوگان بخش خصوصی تحت نظارت، شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه برای حمایت از بهره برداران و شرکت‌های حمل و نقل بخش خصوصی زیر نظارت اقدام به اعطای تسهیلات ویژه بانکی با معرفی به بانک شهر می کند.

وی در پایان گفت: پرداخت این تسهیلات از امروز آغاز شده است و متقاضیان در روزهای آینده می‌توانند برای ارائه مدارک لازم و تکمیل پرونده به حوزه خصوصی سازی این شرکت مراجعه کنند.

آخرین اخبار کرونا در کردستان| معلمان فعال در آموزش مجازی دانش‌آموزان تجلیل می‌شوندآخرین اخبار کرونا در سیستان و بلوچستان| 4000 نمونه‌برداری از بیماران مشکوک  به کرونا در استان انجام شدجدیدترین اخبار کرونا در آذربایجان‌شرقی| از تداوم ضدعفونی سالن‌های ورزشی تا کشف انبار احتکار ماسک

بازگشایی مراکز تعویض پلاک خودرو

رئیس پلیس راهور استان آذربایجان‌شرقی از بازگشایی مراکز تعویض پلاک و دفاتر خدمات خودرویی استان از روز شنبه خبر داد.

سرهنگ یونس منفرد در گفتگو با خبرنگاران  اظهار داشت: همه مراکز تعویض پلاک و دفاتر خدمات خودرویی سطح استان از روز شنبه مورخه 6 اردیبهشت ماه به صورت زوج و فرد پلاک خودروها به مراجعان خدمات خواهند داد.

وی با تاکید بر همراهی هموطنان درمقابله با ویروس کرونا از شهروندان خواست بر اساس رقم آخر پلاک و تطبیق آن با ایام هفته به صورت زوج یا فرد به مراکز مذکور مراجعه نموده و خدمات دریافت کنند.

رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: هموطنان هنگام مراجعه حتما دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا از بروز مشکلات پیشگیری شود.

برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم به صورت غیر حضوری

حمید شکری در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان مراغه اظهار داشت: طرح کمک مؤمنانه در آموزش پرورش شهرستان یکی دیگر از برنامه‌های قابل تقدیری است که تمامی کادر آموزش پرورش و دانش آموزان و خانواده‌های آن ها در آن مشارکت دارند.

وی به آموزش غیرحضوری و مجازی آموزش و پرورش از روزهای نخست شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: فضای مجازی و شبکه‌های امن و پیام رسان‌های داخلی با وجود برخی از ضعف‌ها این روزها برای برقراری کلاس‌های مدارس و دانشگاه‌‌ها از مهمترین ابزار به شمار می آیند و در مراغه هم از این طریق، آموزش به دانش آموزان و دانشجویان در حال اجرا است.

فرماندار شهرستان مراغه در ادامه خاطر نشان کرد: به لحاظ حضوری مدارس تعطیل بوده اما آموزش همچنان ادامه دارد و از نخستین روزهای شیوع کرونا برای آگاهی بخشی دانش آموزان و تداوم تعلیم و تربیت در شهرستان فرهنگیان و نیروهای آموزش فعالیت می کنند.

وی افزود: ضعف، نارسایی و کمبود امکانات از اصلی‌ترین مشکلات دانش آموزان در این روزها است که باید تدابیری و برنامه‌ریزی‌هایی از سوی مسئولان کشوری در این خصوص اتخاذ شود.

فرماندار شهرستان مراغه در پایان به پاسداشت و گرامیداشت مقام معلم نیز  اشاره کرد و گفت: گرامیداشت هفته و روز معلم امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا غیر حضوری و با برنامه‌های خاصی همراه خواهد بود.

انتهای پیام/115/ی

R7887/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مراکز تعویض پلاک آذربایجان شرقی اخبار کرونا دانش آموزان هزار تردد حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه صنایعی دستی در مسجد کبود

نمایشگاهی از انواع و اقسام صنایع دستی در آستانه سال نو به همت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از امروز در محل مسجد کبود تبریز گشایش یافت.

هنرمندان تبریز در این نمایشگاه دست سازه‌های خود را به نمایش گذاشته اند.

نظیر چنین نمایشگاهی در ۷۰ نقطه استان هم برپا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تیم مراغه قهرمان بسکتبال زیر ۱۴ سال پسران آذربایجان شرقی
  • افتتاح مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی در آذربایجان‌شرقی
  • مراسم معارفه مدیر جدید مجتمع مس سونگون برگزار شد
  • دستگیری فعال غیرمجاز ارز در تبریز
  • آغاز توزیع میوه شب عید در آذربایجان شرقی
  • آغاز عرضه سیب و پرتقال شب عید در آذربایجان شرقی
  • برقراری ارتباط آنلاین پلیس راهور و بیمه تا اوایل سال جدید
  • آیین بزرگداشت نوروز در وین برگزار شد + تصاویر
  • باید دستگاه‌های اجرایی را برای بزرگداشت مقام معلم پای کار بیاوریم
  • گشایش نمایشگاه صنایعی دستی در مسجد کبود