Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری یزد گفت: نباید منتظر سرازیر شدن پیامدهای اجتماعی و اقتصادی پساکرونایی به دستگاه قضائی ماند، بلکه باید با پیش‌بینی شرایط و پیشگیری از تولید برخی دعاوی حقوقی و ارتکاب جرایم از پیامدهای پسا کرونایی است. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، غلامعلی دهشیری در جلسه با رؤسای حوزه‌های قضائی و دادستان‌های سراسر استان یزد که به‌صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد اظهار داشت: شرایط کرونایی کشور سبب می‌شود تا اجرای برخی از قراردادها با چالش روبه‌رو شود، برخی از چک‌ها برگشت بخورد و لاجرم برخی از مسائل موجب تشکیل و تولید پرونده برای دستگاه قضائی شود، لذا انتظار می‌رود تا نخبگان اجتماعی به ویژه صاحب‌نظران‌ اندیشمند حقوقی و قضایی برای مدیریت این شرایط تدابیری بیاندیشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در شرایط قبل از کرونا دستگاه قضائی استان برای کاهش پرونده‌های مسن و به روز‌رسانی پرونده‌های خود، کار اضافه در عصرها و حتی دورکاری در دوران کرونا را نیز در دستور کار خود قرار داده بود و اکنون نباید اجازه داد یک شرایط خاص، دادگستری را با سیل مجدد پرونده‌ها روبه‌رو سازد.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند شرایط کرونا در کشور ایران اوج همدلی، ایثار و ازخودگذشتگی این ملت شریف و همت جدی و حرکت جهادی نیروهای مسلح به‌ویژه نیروهای بسیج را به رخ جهانیان کشاند و صحنه‌های ماندگاری را همچون دوران دفاع مقدس را در اذهان ثبت کرد و در ادامه نیز بسیاری از خیران با بخشش اجاره املاک خود بر این زیبایی افزودند و حال نیز برای برخی دیگر از مسائل اجتناب‌ناپذیر کرونایی باید برنامه‌هایی مدنظر قرار داد.

امیرعبدالهیان: جهان پساکرونا با نقش‌آفرینی تمدن نوین اسلامی شکل جدیدی خواهد داشتپرویز امینی: «پساکرونا» تعبیری مبهم و اغواگر است/ فعلاً هیچ نشانه‌ای بر تغییرات بنیادی نداریم + فیلممرکز مشاوره رفتاری برای دوران پساکرونایی در قم راه‌اندازی شود

وی شناسایی قوانین مغفول مانده را خواستار شد و بیان کرد: نشست‌های اندیشه‌ورز شورای قضائی دادستان‌های استان با محوریت دادستان مرکز استان نسبت به جمع‌آوری قوانین و مقرارتی که ایجاد تکلیف عمومی برای قوه قضائیه کرده اما به هر دلیلی مغفول مانده است اقدام نمایند.

دهشیری بر انجام امور با تکیه بر هم اندیشی و هم‌افزایی تأکید کرد و گفت: بسیاری از امور را باید در کارگروه‌های مرتبط مورد واکاوی علمی قرار داد و تدابیر مناسبی را با رویکرد واحد برای آنها اتخاذ کرد.

انتهای پیام/781/ح

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۷۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرلند در پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی شرکت می‌کند

ایرلند قصد دارد به طور رسمی از پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، ایرلند روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد شرکت در پرونده نسلی‌کشی علیه رژیم صهیونیستی را دارد.
وزیر خارجه ایرلند در این رابطه گفت که دادگاه جهانی باید در زمینه نسل‌کشی بودن یا نبودن اقدامات رژیم صهیونیستی تصمیم‌گیری کند اما می‌خواهد بگوید که اتفاقات کنونی در غزه بیانگر نقض حقوق بشر است.
آفریقای جنوبی اخیرا رسما در درخواستی رسمی از دیوان بین‌المللی دادگستری، خواستار اقدامات جدید علیه رژیم صهیونیستی شد.
دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه ۶ بهمن رای خود را در خصوص «اقدامات اضطراری و موقت» برای تعلیق فعالیت‌های نظامی رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کرد. این دادگاه در این حکم صلاحیت خود را برای رسیدگی به این پرونده تأیید کرد و از رژیم صهیونیستی خواست برای جلوگیری از نسل‌کشی اقدام کند.
آفریقای جنوبی با این اتهام که رژیم صهیونیستی در جریان عملیات نظامی خود در نوار غزه، کنوانسیون منع نسل‌کشی مورخ ۱۹۴۸ را نقض کرده است، روز ۲۹ دسامبر شکایتی را علیه تل‌آویو در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرد و طی ۲ جلسه به آن رسیدگی شد.
رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، طی یورش‌های زمینی و هوایی متعدد خود به اراضی اشغالی فلسطین به‌ویژه سراسر غزه، جان بیش از ۳۰ هزار فلسطینی را گرفته است. اکثر قربانیان این حملات، زنان و کودکان هستند. در همین حال خبری از ورود کاروان‌های حامل کمک به غزه نیست و تعداد محدودی کامیون که وارد غزه می‌شود، هدف حملات صهیونیست‌ها قرار می‌گیرد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازداشت ۲پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری بندر امام
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری در خوزستان
  • خراسان رضوی برای نیمه دوم تعطیلات‌ نوروزی آمادگی کامل دارد
  • وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد
  • برگزاری ۴۷ دادگاه علنی برخط در دادگستری خراسان جنوبی
  • ملاقات حدود ۸۳ هزار مراجعه‌کننده با مسئولان قضائی استان اصفهان در سال ۱۴۰۲
  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق شعار سال
  • ایرلند در پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی شرکت می‌کند
  • آمادگی کامل گیلان برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی
  • لزوم اجرای کامل برنامه های ابلاغی دادستانی کل کشور