Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، دمیتری پیسکوف افزود: این نشست قرار است به دلیل شیوع ویروس کرونا به شکل ویدیو کنفرانس برگزار شود و هم‌اکنون دیپلمات‌های پنج کشور بر روی توافق سند مشترک کار می‌کنند اما هنوز تاریخ برگزاری این جلسه قطعی نشده است.

سرگئی ریابکف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در این باره گفته است: نشست برخط رهبران پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت جایگزین نشست های پیشین اعضای دائمی شورای امنیت نشده است و هنوز پیشنهاد ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه مبنی بر برگزاری نشست حضوری برای گفت وگو در خصوص موضوعات مختلف بین‌المللی به قوت خود باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای امنیت ملل متحد یکی از ارکان سازمان ملل متحد است که توان تصویب تحریم‌های بین‌المللی و اعطای اجازه استفاده از نیروی نظامی علیه کشورهای متخاصم را می‌دهد، تصمیم‌های این شورا به صورت قطعنامه‌های شورای امنیت اعلام می‌شود و پنج عضو دائم و ۱۰ عضو انتخابی دارد.

پنج عضو دائم این شورا در تصمیم‌ها و رای‌گیری‌های شورا حق وتو دارند، ریاست شورای امنیت به‌ترتیب حروف الفبای انگلیسی نوبتی است و طول مدت ریاست هر کشور یک ماه است.

به نظر می رسد با توجه به آغاز بحران اقتصادی جهان در پی گسترش ویروس کرونا، موضوع اصلی نشست آتی اعضای شورای امنیت بررسی این موضوع بشد ضمن اینکه آمریکا به دنبال آن است تا پرتاب موفق ماهواره نور۱ نخستین ماهواره نظامی ایران را تبدیل به نگرانی جامعه جهانی در این نشست کند.

پیشتر چند تن از سناتورهای برجسته روسیه در مصاحبه‌های جداگانه اعلام کرده اند که برخلاف ادعای آمریکا مبنی بر نقض قطعنامه از سوی ایران، پرتاب ماهواره نور ۱ ناقض قطعنامه های شورای امنیت نیست.

برچسب‌ها روسیه فرانسه چین ایالات متحده آمریکا انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه فرانسه چین ایالات متحده آمریکا انگلستان روسیه فرانسه چین ایالات متحده آمریکا انگلستان شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۸۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد
  • نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟
  • علی‌اکبر احمدیان به روسیه می‌رود
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه سفر می‌کند
  • سن‌پترزبورگ روسیه مقصد بعدی دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود