Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در جلسه کمیته فرعی ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی، واگذاری عرصه‌ مورد نیاز شرکت افق فجراندیشان مه اترک جهت احداث میدان جدید عرضه میوه و تره بار بجنورد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. تاریخ انتشار: 17:18 - 04 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۵۱۶۸

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان،جلسه کمیته فرعی ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی صبح امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین جعفری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه که مدیر کل راه و شهرسازی، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد نیز حضورداشتند، مشکلات مرتبط با مسأله واگذاری عرصه‌ مورد نیاز شرکت افق فجراندیشان مه اترک جهت احداث میدان جدید عرضه میوه و تره بار بجنورد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در این جلسه، از فرآیند طولانی برنامه ریزی و اتخاذ تصمیم نهایی درباره  تسهیل موجبات اجرای برخی طرح‌ها و پروژ‌های عام المنفعه از سوی تعدادی از دستگاه‌های اجرایی ذی ربط انتقاد کرد و گفت : تصمیم گیری‌های عجولانه، مقطعی ، متزلزل و بدون پشتوانه‌های اجرایی از موانع بازدارنده  سرمایه گذاری و عامل هدر رفت فرصت‌های پبش رو به شمار می رود و باید از این تصمیم گیری ها اجتناب کرد.    بیشتر بخوانید:     تشریح آخرین وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی در استان خراسان شمالی


جعفری همچنین با تاکید بر ضرورت فراهم شدن مقدمات تسهیل تحقق شعار سال (جهش تولید) از سوی دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت:احترام به حقوق مردم با اتکاء به مبانی قانونی و عمل به مقررات و قوانین موضوعه یکی از راهبرد‌های تضمین موفقیت در این حوزه است.

وی اظهار داشت: مسئولین باید نسبت به حق الناس حساس باشند، اما درعین حال احقاق حقوق مردم نباید به مانعی بر سر راه اجرای پروژ‌های عام المنفعه تبدیل شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در پایان از مدیران اجرایی حاضر در جلسه از جمله شهردار بجنورد خواست، ظرف مهلت دو هفته، مقدمات حصول توافق با سرمایه گذار را فراهم کنند تا متعاقبا واگذاری عرصه موردنیاز جهت اجرای پروژه یاد شده صورت پذیرد.

 انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری خراسان شمالی سرمایه گذاری خراسان شمالی واگذاری عرصه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۸۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

به گزارش خبرگزاری مهر دادستان مرکز مازندران در جلسه بررسی موارد مرتبط با قطع سه هزار اصله نهال در منطقه الیمالات نور، دستور داد تا ضمن اعاده عرصه مورد نظر به وضعیت سابق، اقدامات لازم نسبت به جبران خسارات وارده نیز از سوی فرد متخلف صورت گیرد.

محمد کریمی در این جلسه با اشاره به تشکیل پرونده قضائی برای متخلفین اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، بیان کرد: به جرایم و تخلفات صورت گرفته و همچنین ترک فعل مدیران و مسائل مرتبط با تخریب عرصه زیست محیطی به صورت مجزا و به شکل دقیق رسیدگی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران، ادامه داد: در جلسه ستادی امروز مقرر شد با توجه به مفاد ماده ۷ آئین نامه هیئت وزیران مصوب سال ۱۳۹۴، شرکت برق منطقه‌ای استان با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان، متخلف را مکلف به اعاده عرصه مورد نظر به وضعیت سابق کرده و اقدامات لازم نسبت به جبران خسارات وارده نیز صورت گیرد.

کریمی افزود: اداره کل میراث فرهنگی نیز با همکاری تعزیرات حکومتی باید نسبت به بررسی و اقدام قانونی در خصوص وجوه دریافتی غیرقانونی از مردم در محل ورودی جنگل الیمالات اتخاذ تصمیم کنند.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان مازندران تصریح کرد: ادارات تعزیرات حکومتی، اصناف و میراث فرهنگی باید دقت بیشتری بر نرخ‌های دریافتی از گردشگران داشته و بر این موضوع نظارت دقیق داشته باشند تا رضایت مردم حاصل شود.

دادستان مرکز استان مازندران همچنین اظهار کرد: شرکت برق منطقه‌ای استان هم در این جلسه اعلام داشت که شیوه پاکسازی انجام گرفته در حریم برق، بدون اخذ مجوز، غیرقانونی و نامطلوب بوده است.

کریمی با بیان اینکه در صورت‌مجلس تنظیمی توسط اداره منابع طبیعی شهرستان نیز به تخلف و وقوع جرم مبنی بر قطع سه هزار اصله نهال اشاره شده است، تاکید کرد: این شیوه پاک تراشی مورد توافق هیچ سازمانی نبود و رسیدگی لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت. قطعاً متخلف باید اعاده به وضع سابق داشته باشد و خسارات وارده نیز جبران نماید.

بنابر اعلام دادستان مرکز استان مازندران، طبق استعلامات انجام گرفته از شرکت آب منطقه‌ای مازندران، شرکت سهامی خاص نوین پویا گستر سبز نور مجری طرح تفریحی توریستی سد الیمالات و طرف قرارداد شرکت آب منطقه‌ای مازندران بوده است.

اواخر سال گذشته، حدود یک و نیم هکتار از عرصه‌های جنگلی منطقه الیمالات شهرستان نور به بهانه ایجاد پارکینگ برای طرح گردشگری تخریب و طی آن حدود سه هزار اصله نهال جنگلی قطع شد که در این خصوص با تشکیل پرونده قضائی، ضمن پلمب پارکینگ و باجه غیرقانونی دریافت وجه، دستور برخورد با متخلفین و متهمین از سوی دادستان مرکز مازندران صادر شد.

گفتنی است، نمایندگان استانداری، میراث فرهنگی، برق منطقه‌ای، تعزیرات حکومتی، آب منطقه‌ای، منابع طبیعی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های ذیربط در این جلسه حضور داشتند.

کد خبر 6063030 سيد اسد رجبی

دیگر خبرها

  • معرفی ۱۰ سوغات لذیذ خراسان شمالی/ حسرت آبنبات هل‌دار را به جان نخرید
  • سنددارشدن ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی
  • برگزاری مراسم شب قدر در ۶۸ مکان محوری خراسان شمالی
  • بازدید ۱۲۹ هزار مسافر از اماکن گردشگری خراسان شمالی/ مفخم در صدر موزه‌ها
  • لزوم بازگشت عرصه جنگلی الیمالات به وضع سابق
  • جشن ازدواج ۱۱۴ زوج جوان در بجنورد
  • پاک تراشی الیمالات نور مورد توافق سازمانی نبوده است
  • خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود
  • آبرسانی به روستای جنجال آباد خراسان شمالی با همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا
  • محور شیروان - بجنورد پرترددترین جاده خراسان شمالی در ایام نوروز