Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز همزمان با آغاز رزمایش بزرگ مواسات در مشهد، در سایر شهرستان‌های استان نیز این حرکت شکل گرفت که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، حرکت مواسات و همدلی در شهرستان‌های خراسان رضوی بلافاصله پس از دستور مقام معظم رهبری شکل گرفت و شهرستان‌های استان امروز پیشتاز در این امر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز همزمان با آغاز رزمایش بزرگ مواسات در مشهد، در سایر شهرستان‌های استان نیز این حرکت شکل گرفت که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

۲۸۰ هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مؤمنانه خراسان رضوی توزیع می‌شود

سردار یعقوبعلی نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع) صبح امروز در آیین رزمایش کمک مومنانه سپاه امام رضا(ع) در مجتمع آیه‌های مشهدمقدس ضمن اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب در راستای کمک مؤمنانه و رسیدگی به همه کسانی که در جریان شیوع کرونا به نوعی آسیب دیدند گفت: در خراسان رضوی با مدیریت نماینده ولی فقیه قرارگاه مواسات با حضور و هماهنگی دستگاه های استان شکل گرفت.

وی افزود: در سپاه و بسیج نیز از ابتدای موضوع کرونا فعالیت ها آغاز شد و پس از فرمان رهبری رزمایشی تحت عنوان کمک مؤمنانه پیش بینی شد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه امروز با هدایت نماینده ولی فقیه در استان همه دستگاه ها در مسیر و هماهنگی قرار گرفته اند و لذا این رزمایش برگزار می شود اظهار کرد: ما در بسیج تلاش‌های مردمی را در پایگاه های مقاومت نمایندگی می کنیم.

وی افزود: از ابتدای شروع این وضعیت حداقل 510 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان توزیع شده است.

سردار نظری تصریح کرد: البته در بسیج تلاش های متعدد و خودجوشی صورت کرفته که آمار و جمع‌بندی آن امر ساده ای نیست و آن جه جمع بندی شده به عنوان نمونه است.

وی با اشاره به اینکه امروز طی مرحله دوم رزمایش  77 هزار بسته معیشتی توزیع می‌شود افزود: در ادامه مرحله دوم تا پایان رمضان در مجموع تمام کمک های مردمی و کمک‌های سپاه و سازمان بسیج برای آسیب‌دیدگان مدیریت خواهد شد و 280 هزار بسته در استان و شهر مشهد توزیع خواهیم کرد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: با افتخار در خدمت مردم غیور استان هستیم و پس از ماه رمضان نیز مرحله سوم رزمایش بر اساس شرایط برنامه ریزی می‌شود و ادامه خواهد داشت.

توزیع 3752 بسته معیشتی بین نیازمندان سرخس در رزمایش کمک مؤمنانه

عیسی صفری، فرمانده سپاه سرخس در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان مبنی بر ایجاد رزمایش در سطح کشور برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان، قرارگاه مرکزی این رزمایش با محوریت امام‌جمعه، سپاه و بسیج، فرمانداری، قرارگاه جهادی قرآن و عترت، معتمدان و برخی دستگاه‌های اجرایی شکل گرفت.

فرمانده سپاه سرخس خاطرنشان کرد: همچنین ‌در تمامی حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج سطح شهرستان نیز این ستاد تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: از شروع این رزمایش تاکنون سه هزار و 752 بسته معیشتی به ارزش 750 میلیون تومان بین نیازمندان این شهرستان توزیع شده است.

صفری ادامه داد: هفته آینده نیز بیش از ۷۰۰ بسته معیشتی به ارزش 175 میلیون تومان در ادامه این رزمایش بزرگ بین نیازمندان توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه سرخس بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا آخر ماه مبارک رمضان سه هزار بسته معیشتی دیگر نیز بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه از آغاز این رزمایش تاکنون تعداد ۱۵۴ رأس گوسفند توسط اقشار مختلف مردم ذبح و بین نیازمندان توزیع شده است، گفت: در قالب رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه بیش از دو هزار پرس غذای گرم نیز هر شب در ماه مبارک رمضان بین نیازمندان شناسایی‌شده، توزیع خواهد شد.

توزیع 1200 بسته غذایی بین نیازمندان شهرآباد در رزمایش کمک مومنانه

علیرضا جنیدی، فرمانده سپاه بردسکن در حاشیه برگزاری مرحله اول رزمایش کمک مومنانه در شهرآباد بردسکن اظهار داشت: یک هزار و دویست بسته ارزاق ویژه محرومان و نیازمندان با ارزش 200 میلیون تومان در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه در بخش شهرآباد از توابع شهرتسان بردسکن توزیع می شود.

وی با بیان اینکه همچنین در این بخش از نیمه شعبان تا به امروز بیش از 600 کیلو گوشت گرم بین نیازمندان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: راه اندازی مجمع خیرین محلی یک اقدام ارزشمند بود که در بخش شهرآباد انجام شد و امیدواریم این اقدام گامی موثر در جهت کمک به نیازمندان و محرومان این بخش باشد.

فرمانده سپاه بردسکن با تاکید بر اینکه مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در بخش شهرآباد برگزار خواهد شد و پیش بینی جمع آوری 1500 بسته غذایی شده است، تصریح کرد: سپاه ناحیه بردسکن نیز بیش بینی توزیع 5 هزار کیلوگرم گوشت مرغ و گوساله در قالب هزار بسته غذایی در روزهای آینده کرده است.

تهیه و توزیع 1300 بسته ارزاق کمک مؤمنانه در خلیل آباد

ابوالفضل فتوحی، فرمانده سپاه خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار ما، در بحث اجرای مرحله اول رزمایش کمک مومنانه، اظهار داشت: صبح روز نیمه شعبان که مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند که اگر یک رزمایش سراسری در کشور به وجود آید برای کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا، سازمان بسیج مستضعفین از بعدازظهر آن روز تشکیل جلسه داد و دستورالعمل رزمایش کمک مومنانه را ابلاغ کرد.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: ما در شهرستان خلیل آباد رزمایش کمک مومنانه را با حضور تعداد از ادارات نظیر کمیته امداد، بهزیستی، پویش مردمی علیه کرونا، خادمیاران آستان قدس رضوی، نیروهای مردمی، شوراها و دهیاران و... که در راستای کمک به محرومین تلاش می کنند شروع کردیم.

فرمانده سپاه خلیل آباد با تاکید بر اینکه وظیفه سپاه در این رزمایش حکم نخ تسبیح را دارد، تصریح کرد: فراهم کردن این گروه های خیّر در کنار یکدیگر کار دشواری است که در شهرستان خلیل آباد این انجام شد و سپاه به عنوان هماهنگ کننده ایفای نقش کرد.

وی با اشاره به اینکه در نشست نخست این رزمایش قول دادیم که حدود 500 بسته ارزاق با ارزش ریالی هر بسته 200 هزار تومان در سطح شهرستان توزیع کنیم ولی امروز این عدد به 1300 بسته در مرحله اول رسیده است که کار توزیع آن از امروز آغاز شده است، اذعان کرد: مرحله دوم آن مصادف با ولادت امام حسن مجتبی (ع) در نیمه ماه مبارک رمضان و مرحله سوم آن مصادف با عید سعید فطر توزیع خواهد شد.

فتوحی با بیان اینکه در خلیل آباد با استفاده از پویش های مردمی نیز 4 نوبت در هفته کار ضد عفونی و رفع آلودگی از محیط انجام می شود، عنوان کرد: مدیریت فاصله گذاری اجتماعی با کمک ادرات و نهادها و نیروهای بسیجی و مردمی، تولید قریب به 100 هزار ماسک با همکاری پویش های مردمی نیز از دیگر فعالیت های سپاه در رزمایش کمک مومنانه است.

آغاز رزمایش همدلی و مواسات مؤمنانه در نیشابور

سید علی‌اکبر حسینی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور در گفت و گو با  صبح توس گفت: بسیج نیشابور در لبیک به ‌فرمایش رهبر معظم انقلاب پای‌کار آمده و با اجرای رزمایش سراسری کمک مؤمنانه، به نیازمندان و فقرا و کسانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب‌دیده‌اند، کمک می‌کنند.

سید علی‌اکبر حسینی هدف از برگزاری این رزمایش را کمک به اقشار آسیب‌پذیر به‌واسطه شیوع ویروس کرونا دانست و افزود: با شبکه گسترده مردمی بسیج در مرحله نخست خانواده‌ها شناسایی سپس در مرحله دوم کمک‌های مردمی جمع‌آوری و با سازمان‌دهی منسجم و هدایت‌شده در سطح شهرستان توزیع می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور گفت: تعداد ۱5 هزار بسته معیشتی توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور تهیه و در نخستین مرحله از نیمه شعبان تا دوم ماه مبارک رمضان در بین نیازمندان شهرستان نیشابور توزیع خواهد شد.

وی افزود: 75 رأس گوسفند 2 رأس گوساله و یک رأس شتر کشتار و گوشت آن نیز توزیع شد.

حسینی با شاره به توان این شهرستان در تولید ماسک افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، کارگاه تولید ماسک در این شهرستان  بیش از 750 هزار ماسک تولید کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابورتاکید کرد: در شب اول ماه مبارک رمضان نیز تعداد هزار و ۵۰۰ بسته غذایی که هزار عدد آن توسط مقام معظم رهبری و مابقی توسط کارکنان ناحیه نیشابور اهدا شده است توزیع خواهد شد.

توزیع 5 هزار بسته غذایی در رزمایش کمک مؤمنانه به ارزش 5 میلیارد ریال در سبزوار

 هادی موحد نیا صبح امروز در مراسم آغاز رزمایش کمک مومنانه که به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور سردار نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع) و آیت الله علم الهدی برگزار شد با اشاره به آغاز رزمایش کمک مومنانه همزمان با سایر نقاط استان اظهارداشت: از نیمه شعبان تا کنون بیش از 5هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان سبزواری به ارزش 500میلیون تومان  توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه با آغاز رزمایش کمک مومنانه مرحله دوم جمع آوری و توزیع کمک های مردمی آغاز شده است تاکید کرد: تا 15ماه مبارک رمضان نیز 3500 بسته معیشتی توسط حوزه ها و پایگاه ها جمع آوری شده و توزیع خواهد شد.

موحد نیا همچنین تاکید کرد: هرکدام از این بسته ها شامل اقلام ضروری زندگی به ارزش 300هزار تومان خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه رزمایش کمک مومنانه در سطح شهرستان و با همکاری دستگاه های حمایتی به اجرا در خواهد آمد تصریح کرد: در این راستا کمیته امداد نیز در این مرحله 50 هزار غذای گرم و همچنین 7 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان سبزوار توزیع خواهد کرد.

فرمانده ناحیه سبزوار با بیان اینکه در راستای طرح هر محله یک قربانی پایگاه ها بسیج و مساجد فعالیت ویژه ای انجام داده اند افزود: در این راستا  تا کنون 54راس گوسفند قربانی شده و این طرح همچنان نیز ادامه خواهد داشت.

موحد همچنین در این جلسه به گزارش اداره اوقاف در راستای رزمایش کمک های مومنانه اشاره کرد و افزود: تا کنون 1500کیلو گرم گوشت قرمز و 2500کیلو گرم گوشت مرغ نیز بین جمعیت هدف توزیع شده است.

300 سبد غذایی در مناطق محروم رشتخوار توزیع شد

حمیدرضا نامور فرمانده سپاه ناحیه رشتخوار صبح امروز در حاشیه مراسم رزمایش مواسات همدلی و کمک مومنانه در محل سالن حوزه شهید شوشتری این شهرستان، با تقدیر از زحمات خیرین، گفت: در طرح سراسری رزمایش کمک مومنانه که با همکاری بسیجیان(سپاه ناحیه رشتخوار)، امام جمعه، کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره بهزیستی رشتخوار صورت گرفت صبح امروز روند توزیع 300 سبد غذایی در مناطق محروم رشتخوار با رمز یا صاحب الزمان(عج) در آستانه ماه مبارک رمضان آغاز شد.

وی در ادامه افزود: این سبدهای غذایی شامل اقلام گوشت، برنج، روغن و ... به ارزش هر سبد 20 میلیون ریال است که در نخستین گام رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در رشتخوار بین محرومان توزیع می شود.

نامور با تقدیر از تلاش های بسیجیان و همکاری خیرین گرانقدر در راستای عملیاتی کردن، کمک مومنانه گفت: گام اول رزمایش بسیار خوب برداشته شد و انشالله این روند تا پایان ماه مبارک با کمک خیرین ادامه خواهد داشت.



انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: فرمانده سپاه امام رضا ع بین نیازمندان توزیع رزمایش کمک مومنانه ناحیه مقاومت بسیج هزار بسته معیشتی مقام معظم رهبری ماه مبارک رمضان کمک مومنانه توزیع خواهد شد فرمانده ناحیه توزیع شده رزمایش کمک میلیون تومان توزیع می شود آغاز رزمایش کمک مؤمنانه سطح شهرستان همدلی و کمک بسته غذایی اول رزمایش نیمه شعبان صبح امروز مرحله دوم پایگاه ها مرحله اول دستگاه ها خلیل آباد تا پایان شکل گرفت جمع آوری توزیع شد آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۸۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 

حجت الاسلام تقوی سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: طرح ملی توزیع «گوشت قربانی مشارکتی» توسط مؤسسه فرهنگی حضرت خدیجه (س) قم و خیران برنامه تلویزیونی «سمت خدا» و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرایی شد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان افزود: بر این اساس با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، خانواده‌های جامعه هدف شناسایی شدند و هزار بسته گوشت قربانی در بین این خانواده‌های عزتمند در مناطق محروم توزیع شد.

وی بیان کرد: دستگیری از دیگران در روایات مختلف در دین اسلام مورد تأکید است که امیدواریم این اقدام که گامی هرچند کوچک در کمک به معیشت محرومان است، مورد رضایت پروردگار متعال قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • توزیع بسته‌های معیشتی
  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی بین خانواده های کم برخوردار