Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@16:18:45 GMT

ادعای فرانسه درباره برنامه موشکی ایران

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۹۶۳۵

ادعای فرانسه درباره برنامه موشکی ایران

خبرگزاری فارس: فرانسه امروز پنجشنبه در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «نور» از برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کرد.

وزارت خارجه فرانسه مدعی شده برنامه موشکی ایران عامل نگرانی برای ثبات منطقه است.

ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه از ماهواره بر ۳ مرحله ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این وزارت خارجه آلمان هم از پرتاب این ماهواره ابراز نگرانی کرده است. وزارت خارجه آلمان گفت: «ما درباره گزارشات ایران مبنی بر پرتاب ظاهراً موفقیت‌آمیز یک ماهواره نظامی نگران هستیم. رویکرد ما کاملاً مشخص است: برنامه موشکی ایران، تأثیر ثبات‌زدایی بر منطقه دارد و از نقطه نظر منافع امنیت اروپا نیز غیرقابل پذیرش است».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم امروز پنجشنبه گفت که پرتاب ماهواره نظامی ایران هیچ تناقضی با تصمیمات سازمان ملل در رابطه با برنامه هسته‌ای این کشور ندارد.

یش از وی نیز رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه در واکنش به اتهام‌زنی‌های واشنگتن به ایران گفته بود که پرتاپ ماهواره نظامی ایران به فضا نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نبوده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: فرانسه پرتاب ماهواره نظامی نور برنامه موشکی ایران ماهواره نظامی وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۹۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم

عیسی زارع پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینها در راستای ارتقای بهبود وضعیت ارتباطات در کشور ماهواره‌های متعدی در دست ساخت قرار دارند، ابراز داشت: برخی از آن‌ها آماده پرتاب هستند.

وی ضمن بیان اینکه در حوزه فضایی به دنبال منظومه سازی هستیم، افزود: به این معنا که می‌خواهیم ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی را به شکل منظومه در فضای کشور شاهد باشیم.

وزیر ارتباطات بابیان اینکه هوشمند سازی خدمات دولت یکی از اقدامات مهمی بود که از سنوات قبل مورد پیگیری قرار گرفته است، ابراز داشت: نتیجه این رصد ارائه ۷۰ درصد خدمات دولت طی سال گذشته به صورت الکترونیک بوده است.

زارع پور در ادامه تصریح کرد: از این میزان خدمت ۱۲ درصد آن به صورت هوشمند درآمده که یکی از اولویت‌های در وزارت ارتباطات رساندن آن به ۳۰ درصد است.

وی افزود: یکی از اقدامات خوب دیگر در حوزه ارتباطات اتصال ۲۶۰ دانشگاه به پنجره واحد خدمات دانشگاه‌ها بود که مورد تقدیر اتحادیه جهانی مخابرات نیز قرار گرفت.

کد خبر 6081782

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات: پرتاب ماهواره‌های سنگین‌ در راه است
  • ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • کاروان جدید ماهواره های « استارلینک » به مدار زمین رفتند
  • آماده بودن تعدادی از ماهواره‌ها برای پرتاب
  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه
  • زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • درخواست وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از ۳۲ کشور برای تحریم برنامه موشکی ایران
  • تل‌آویو: قبل از آنکه دیر شود، جلوی برنامه موشکی ایران باید گرفته شود
  • کنعانی: ایران پیش از اقدام نظامی، هشدارهای لازم را به روش‌های دیپلماتیک داده بود / زمینه‌سازی سفر رییس‌جمهور به پاکستان در حال انجام است / زمینه‌سازی سفر رییس‌جمهور به پاکستان در حال انجام است