Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:41:23 GMT

شیراز به استقبال رمضان می‌رود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۰۰۷۰

شیراز به استقبال رمضان می‌رود

محمدرضا امیری، پنجشنبه در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شیراز که در خصوص ایجاد آمادگی‌های لازم برای ورود به ماه مبارک رمضان برگزار شد، افزود: امیدواریم که زمینه خودسازی و در پی آن رشد و تعالی معنوی جامعه با ورود به این ماه فراهم و تقویت شود.

فرماندار شهرستان شیراز به شرایط خاص امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره و بیان کرد: وظایف شورای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان باید با توجه به شرایط خاص امسال در ماه مبارک رمضان تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از دستور کارهای شورای پیشگیری از وقوع جرم استان فارس در این شرایط، پیشگیری از روزه‌خواری است که دستورالعمل آن تصویب و ابلاغ شده و بر اساس آن تکالیفی هم بر عهده اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر شیراز گذاشته شده است.

امیری با بیان اینکه شرایط خاصی به دلیل شیوع کرونا در جهان حاکم است که کشور ما نیز از آن مستثنی نیست، گفت: بسیاری از فعالیت‌ها متوقف شده که از جمله آنها اجتماعات مذهبی است که به تبع آن نیز اماکن مقدس، برپایی نمازهای جمعه و جماعت نیز تعطیل شده است.

فرماندار شهرستان شیراز همچنین به برخی از تبلیغات سوء مبنی بر اینکه در این شرایط نیازی به روزه گرفتن نیست، اشاره کرد و بیان داشت: بزرگان علمی و علمای دینی، ارشادهای لازم را در این مورد انجام داده و اعلام کردند که روزه‌داری در این شرایط مانعی ندارد بلکه تقویت کننده جسم و روح نیز خواهد بود.

امیری ادامه داد: تولید محتوا به صورت خاص و اطلاع رسانی در این مورد که شرایط بیماری کرونا مشکلی برای روزه‌داری ایجاد نمی‌کند باید توسط اداره افرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان پیگیری و دنبال شود.

وی بیان کرد: دستگاه‌های دیگر مانند نواحی مقاومت بسیج، تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش که در شورای اطلاع‌رسانی ستاد کرونا نیز عضو هستند باید در این مورد اطلاع رسانی‌های لازم را انجام دهند.

فرماندار شهرستان شیراز افزود: شهرداری این شهر نیز باید در فضاهای حقیقی تحت اختیار این نهاد از جمله بیلبوردها و مکان‌های تبلیغاتی با رویکرد ماه مبارک رمضان، موضوع کرونا و در خانه ماندن تبلیغات مورد نیاز را انجام دهد..

امیری، یکی از اهداف برگزاری این نشست را ترویج روزه‌داری در شرایط گسترش بیماری کرونا عنوان کرد و اظهار داشت: باید پیشگیری از روزه‌خواری در این شهرستان به جد دنبال شود و همچنین نحوه برخورد دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط با فعالیت‌های سازماندهی شده مشابه مورادی که در سال‌های پیشین برخی از معاندان، عامدانه اقدام به استخدام افرادی برای انجام عمل منکر روزه خواری می‌کردند نیز باید مشخص شود.

او، ترویج امر به معروف را برای نهادینه ساختن اخلاق حسنه و برچیده شدن ناهنجاری‌های اجتماعی مهم دانست و بیان کرد: ضروری است به شکل مطلوبی به این فریضه دینی، به ویژه در ماه مبارک رمضان پرداخته شود که بدون تردید باعث اصلاح امور جامعه و مسلمانان خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسوولیت اجتماعی هر فرد ایجاب می‌کند که ناظر و مراقب بر وضعیت اطراف خود باشد، اظهار داشت: در همه جوامع، انسان‌ها مسوولیت اجتماعی برای سلامت جامعه‌شان دارند و این مهم در دین اسلام به شکل مشخص و مدونی در قالب امر به معروف و نهی از منکر آمده است.

امیری همچنین بر انجام تذکر لسانی و تبلیغ این شیوه در امر به معروف و نهی از منکر تاکید و بیان کرد: نحوه بیان و شیوه پیگیری این فریضه دینی در شرایط کنونی جامعه بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم و به همین سبب در فضای شهر باید به نحو مطلوب به ترویج مسایل دینی پرداخته شود.

برچسب‌ها امر به معروف و نهی از منکر شیراز مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر شیراز مدیریت شهری امر به معروف و نهی از منکر شیراز مدیریت شهری امر به معروف و نهی از منکر ماه مبارک رمضان شهرستان شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۰۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: خدا را شکر کمیته انضباطی ۴ روزه حکم من را داد!

دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال گفت: کمیته انضباطی برخی حکم‌ها را یکی دو ماهه می‌داد ولی خدا را شکر برای من ۴ روزه رأی صادر کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سیدحسین حسینی پس از برتری 3 بر 2 استقلال مقابل شمس آذر قزوین در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال، گفت: بازی خیلی خوبی انجام دادیم و یکی از بهترین نمایش‌های فصل‌مان بود اما اواخر بازی تلخ شد و دو گل خوردیم. برای تیم بزرگ استقلال بد است که نتیجه 3 بر صفر را 3 بر 2 کنیم. گل که می‌خوریم همه مقصر هستیم. متأسفانه غفلت کردیم و دو گل خوردیم. خدا را شکر برنده شدیم و هنوز 6 بازی دیگر داریم.

هاشمی‌نسب: هواداران استقلال لایق این همه استرس نیستند

وی در مورد حواشی هفته گذشته در دیدار با آلومینیوم اراک و جریمه 300 میلیونی‌اش توسط کمیته انضباطی گفت: اول اینکه خوشحالم کمیته انضباطی لطف کرد و 4 روزه حکم من را داد. اتفاقات دیگری افتاده بود که یکی دو ماه طول می‌کشید حکم دهند ولی برای من 4 روزه دادند. این 300 میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

دروازه‌بان استقلال در خصوص اعتراض هواداران به فرایند داوری‌ها علیه تیم‌شان گفت: من نمی‌توانم صحبت کنم و اگر می‌خواهید 6 ماه محروم شوم، صحبت کنم!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حسینی: خدا را شکر کمیته انضباطی ۴ روزه حکم من را داد!
  • سفر یک روزه استاندار زنجان به ابهر+ جزئیات
  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • ون‌ها و زن‌ها؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی
  • زخمی شدن نوزاد ۲۰ روزه در غزه
  • ون‌ها و زن‌ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست!
  • ون ها و زن ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست!
  •  تعزیر و خاموشی ۱۰ دستگاه ماینر قاچاق
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است