Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از کارمندان وزارت علوم گفت: عدم اجرای افزایش 50 درصد امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منجر به نابرابری و اختلاف در پرداخت‌های نیروی انسانی شده است.

 به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سامانه «فارس من» سامانه ‌ای است که مخاطبان خبرگزاری فارس می‌توانند از طریق آن مشکلات خود در تمام حوزه‌ها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرگزاری فارس این مشکلات را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع « افزایش 50 درصد فصل دهم قانون خدمات کشوری برای کارمندان دانشگاه‌های کشور اِعمال می‌شود؟ » را مطرح کرده و از خبرگزاری فارس خواستارگفت وگو با مسئولان شدند که خبرنگاران خبرگزاری فارس برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

یکی از کارمندان وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری در باره موضوع افزایش 50 درصد فصل دهم قانون خدمات کشوری برای کارمندان دانشگاه‌های کشور اِعمال می‌شود؟ گفت:  باتوجه به موضوع بخشنامه شماره ۶۹۶۴۸۸ در ۳۰ بهمن ۹۸ که درباره علت عدم اجرای افزایش ۵۰ درصد امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری به آن اشاره شده است متأسفانه در بعضی از دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری وابسته به وزارت متبوع اجرا نشده است که همین موضوع نارضایتی همه کارمندان را دارد.

وی افزود: با وجود مصوبه شماره ۱۶۲۸۶۲ ت ۵۷، ۵۴  در ۲۱ اسفند ۹۵ هیأت  وزیران و همچنین مصوبه  ۲۰ اسفند ۹۷ در شورای حقوق و دستمزد، عدم وجود اعتبارات دستگاه‌های اجرایی یاد شده بوده است و این امر منجر به نابرابری و اختلاف در پرداخت‌های نیروی انسانی مؤسسات و دانشگاه های آموزش عالی شده است.

کارمند وزارت علوم تصریح کرد: با توجه به تأکید رئیس‌جمهور برای رفع تبعیض و رعایت عدالت در پرداخت‌ها و در راستای اجرای تبصره ۳ ماده ۲۹ و ماده ۲۰ قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، بخشنامه فوق‌الذکر از سوی سازمان برنامه و بودجه صادر شد اما متأسفانه  بخشنامه مذکور در پایان بهمن ماه سال گذشته و در زمانی که لایحه بودجه پیشنهادی سال ۹۹ از سوی دستگاه‌های اجرایی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری بدون اطلاع از بخشنامه یاد شده و پیش‌بینی بار مالی ناشی از افزایش مذکور، (موضوع ماده ۷ قانون برنامه ششم توسعه و ماده ۷۱ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور)  ارسال شد.

وی ادامه داد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری وابسته به وزارت مذکور که در زمان ابلاغ افزایش ۵۰ درصد امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری موضوع مصوبه هیأت وزیران و شورای حقوق دستمزد در اجرای بند (ی) ماده 7 قانون تشکیل هیأت امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری نسبت به افزایش حقوق و فوق‌العاده‌ای مستمر خود اقدام نکرده بودند، در حال حاضر نیز نمی‌توانند نسبت به افزایش فوق‌العاده‌های خود (موضوع فصل پنجم آیین‌نامه استخدامی اعضای غیر هیأت علمی مصوب هیأت امنا و مورد تأیید وزیر علوم) مناسب با افزایش ۵۰ درصد امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری اقدام کنند.

کارمند وزارت علوم اضافه کرد:این اقدام وزارت علوم منجر به نابرابری و اختلاف در پرداخت‌های نیروی انسانی مؤسسات مورد اشاره شده است. از طرفی اعتبارات مصوب سال ۹۸ بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری به میزان صددرصد تخصیص نیافته است.

وی گفت: با توجه به ابلاغ بخشنامه یاد شده در زمان نامناسب، از سازمان برنامه و بودجه درخواست داریم نسبت به اصلاح نامه شماره ۲۶۵۳۱ در ۲ فروردین ۹۹ اقدام کرده و به  وزارت مذکورابلاغ کند تا  فرصتی برای کارکنان غیرهیأت علمی ستاد وزارت علوم تحقیقات فناوری و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری (به ویژه مؤسسات واقع در مناطق محروم) فراهم شود که این کار در اجرای ردیف ۹ اصل سوم قانون اساسی از طریق تأمین اختیار و بار مالی ناشی از اجرای افزایش مد نظر ایشان عملیاتی و محقق شود. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت علوم فناوری آموزش عالی نیروی انسانی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی پژوهشی و پارک های علم و فناوری تحقیقات و فناوری خبرگزاری فارس دانشگاه ها پرداخت ها وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۱۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه پیگیری اولویت‌های پنج گانه وزارت علوم در سال ۱۴۰۳

وزیر علوم گفت: برنامه مهم وزارت علوم در سال ۱۴۰۳ دنبال کردن اولویت‌های پنج‌گانه آموزش عالی است.

به گزارش ایسنا، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه وزارت علوم در سال ۱۴۰۳ اولویت‌های پنج گانه را دنبال می‌کند، گفت: ما ۵ اولویت در ابتدای کار مطرح کردیم که مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری؛ آموزش، پژوهش و برونداد هدفمند؛ نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری؛ شاگرد، فناوری و نوآور پروری؛ تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش پنج اولویت اصلی وزارت علوم است.

وی افزود: برنامه مهم ما برای سال ۱۴۰۳ ادامه و پبگیری ابن اولویت‌ها است.

وزیر علوم ادامه داد: سال ۱۴۰۲ در اجرای تمام این اولویت‌ها موفق بودیم و برای امسال هم برنامه‌هایی داریم.زلفی‌گل اظهار داشت: در مرجعیت علمی تا قبل از دولت مردمی سیزدهم ۱۰۱ مجله تحت نمایه بین‌المللی بود و توسط پایگاه‌های بین‌المللی نمایه می‌شد اما در این مدت به لطف خداوند بزرگ با برنامه‌ریزی که کردیم حدود ۶۰ مجله جدید اضافه شده و تلاشمان این است که تا پایان دولت سیزدهم تقریبا به دو برابر برسانیم.

وی افزود: در بحث آموزش، پژوهش و برونداد هدفمند هم سعی کردیم که پذیرش دانشجوی استاد محور که براساس نیازهای ثبت شده در سامانه نظام ایده ها و نیازهاست کارها را انجام دهیم.

وزیر علوم گفت: در بحث شاگرد، فناور و نوآور پروری هم دستیار فناوری، امریه فناوری، تور فناوری و پسادکترای فناوری را تعریف کردیم.

وی اضافه کرد: در زمینه فناوری فرهنگی هم جشنواره رویش را برگزار کردیم و تلاش می‌کنیم دانشجویان با خانه‌های خلاق و شتاب دهنده‌ها آشنا شوند.

زلفی‌گل عنوان کرد: در زمینه خلق ثروت از دانش سعی کردیم تسهیلاتی را به شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد بدهیم.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وزیر علوم گفت: در بحث دیپلماسی فناوری هم فعالیتمان را بیشتر کردیم که پارک‌های علم و فناوری ما بتوانند با کشورهای همسایه کار کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • ادامه پیگیری اولویت‌های پنج گانه وزارت علوم در سال ۱۴۰۳
  • حقوق کارگران ۱۵ درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت
  • افزایش ۲۲ درصدی تولد نوزادان در آغازین روزهای سال ۱۴۰۳ نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل
  • افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار/رشد ۴۲ درصدی همکاری‌ها با ایرانیان مقیم خارج
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پافشاری مجلس محقق شد
  • افزایش ۱۰۰ درصدی صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری
  • افزایش ۱۰۰ درصدی صدور ضمانتنامه توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری
  • افزایش ۱۰۰ درصدی صدور ضمانتنامه ها از فعالیت های صندوق‌های پژوهش و فناوری
  • فعال‌سازی ابزارهای حمایتی اصلی قانون جهش/افزایش ۱۰۰ درصدی صدور ضمانتنامه توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری