Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در روسیه با اشاره به پرتاب ماهواره نور تصریح کرد عزم ایران برای دست یافتن به قله‌های دانش و فناوری روز جهان، جدی است.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در توئیتی به زبان روسی با اشاره به پرتاب ماهواره نور توسط سپاه پاسداران نوشت: «پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور علاوه بر نشان دادن بعد دیگری از  توانمندی و خودباوری جوانان ایران این پیام را دارد که عزم ایران برای دست یافتن به قله های دانش و فناوری روز جهانی جدی است و در این راه منتظر هیچ کشوری نمی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی عنوان کرد: «ماهواره  نور در خدمت توسعه علم و فناوری در بخشهای غیرنظامی، رصد اطلاعاتی و بازدارندگی دفاعی خواهد بود.».

به گزارش فارس، ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه از ماهواره بر قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

این ماهواره‌بر سه مرحله‌ای و ترکیبی از سوخت جامد و مایع است.

لازم به ذکر است، «کنستانتین کوساچوف» رئیس کمیته امور بین‌الملل در مجلس دومای روسیه روز چهارشنبه در واکنش به پرتاب ماهواره نور اعلام کرد که اقدام ایران در پرتاب ماهواره نظامی به فضا نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نبوده است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب در واکنش به مواضع اخیر ایالات متحده آمریکا در خصوص پرتاب موفق و غرور انگیز ماهواره نور به فضا، ضمن رد و تقبیح دخالت آن رژیم در امور داخلی ایران، پیشرفت‌های علمی و فناوری به ویژه در حوزه هوا - فضا را حق ملت ایران خواند و خاطرنشان کرد: قطعا اینگونه دخالت‌ها در عزم ملت ایران برای پیشرفت خللی ایجاد نخواهد کرد. 

موسوی همچنین تاکید کرد: هیچ قطعنامه‌ای ایران را از پرتاب ماهواره به فضا منع نمی‌کند و استناد آمریکا به قطعنامه ۲۲۳۱ قطعا بی جا و خلاف واقعیات است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو ماهواره نور پرتاب ماهواره ماهواره نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۱۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی مهندسین از یک لیست حمایت نمی‌کند، گفت: راه‌یابی کاندیداها از یک لیست واحد به مجلس بعید به نظر می رسد.

علیرضا خجسته پور در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جامعه اسلامی مهندسین در مرحله دوم انتخابات در تهران و سایر حوزه‌هایی که به دور دوم کشیده شده‌اند، به بررسی نفرات پرداخته و بنا دارد نفرات مورد حمایت خود را از بین چند لیست انتخاب کند.

وی افزود: این افراد از بین لیست‌هایی انتخاب خواهند شد که نفرات آنها به دور دوم رقابت‌ها راه پیدا کرده‌اند؛ بر همین اساس طی سه روز آینده اسامی قطعی را که به هیئت اجرایی و شورای مرکزی ارسال شده به اطلاع رسانه‌ها خواهیم رسانید.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به لیست‌های راه یافته به مرحله بعدی انتخابات تصریح کرد: جامعه اسلامی مهندسین در دور قبل فقط از لیست شورای ائتلاف و شورای وحدت حمایت کرد اما این بار لیست‌ها تغییر کرده‌اند و بنا داریم ترکیبی ۱۶ نفره از لیست شانا، امنا، جبهه صبح ایران و شورای ائتلاف ارائه دهیم و صرفاً نفرات یک لیست را معرفی نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز برای پیش بینی انتخابات زود است چرا که رقابت تنگاتنگ و سختی بین شورای ائتلاف، شانا، جبهه صبح ایران و امنا در پیش رو است و بنابراین تحلیل می‌شود که ترکیبی از انتخاب نفرات این لیست‌ها را شاهد باشیم و به نظر می‌رسد نفرات یک لیست واحد به مجلس راه پیدا نکنند.

کد خبر 747174

دیگر خبرها

  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • راه اندازی قرارگاه شعار سال در خوزستان
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • امسال شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید