Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- احتمال کناره‌گیری وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی و اذعان کریس مورفی، از سناتورهای دموکرات آمریکا به قدرت ایران در غرب آسیا و ضعیف‌تر شدن آمریکا از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته هستند. تاریخ انتشار: 09:39 - 05 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۵۲۴۶ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های جهان در ساعات گذشته به این شرح است:

*افزایش شمار تلفات و مبتلایان به کرونا

شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، همچنان روندی افزایشی دارد؛ ۲ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۹۲۰ نفر تاکنون در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۱۹۱ هزار و ۶۱ نفر دیگر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده، ۷۴۵ هزار و ۹۰۵ نفر از مبتلایان بهبود یافته اند.


*احتمال کناره‌گیری وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی

وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی که با فشار انتقادات به دلیل عملکرد ضعیف در مهار ویروس کرونا مواجه است، تصمیم دارد از سمت خود کناره‌گیری کند.     بیشتر بخوانید:  جولان کرونا در مراکز سالمندان آمریکا؛ هزاران نفر در معرض مرگ
*اذعان کریس مورفی به قدرت ایران 

کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکا، می‌گوید تقریبا در همه زمینه ها، امروز ایران در غرب آسیا قویتر و آمریکا ضعیف‌تر از ۴ سال گذشته شده است.

*موافقت کنگره آمریکا با طرح کمک به مقابله با کرونا

کنگره آمریکا با طرح کمک ۴۸۳ میلیارد دلاری برای مقابله با ویروس کرونا موافقت کرد.

*بوریس جانسون روز دوشنبه کار خود را آغاز می‌کند

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، بعد از ترخیص از بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان لندن به دلیل ابتلا به ویروس کرونا و پس از مدتی استراحت، فعالیت‌های سیاسی خود را از روز دوشنبه آغاز خواهد کرد.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا وزیر بهداشت رژیم ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۱۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ایران پرچم قدرت بی‌نظیر ایران را به اهتزاز درآورد

جمعی از مسئولان و مدیران نهادهای اجرایی خراسان جنوبی در پیام‌های جداگانه تصریح کردند: حمله ایران هیمنه پوشالی اسرائیل را نشان و پرچم قدرت بی‌نظیر جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش به اهتزاز درآورد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و به شهادت رساندن فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، در نخستین ساعت بامداد روز یکشنبه دلاور مردان نیروی هوا فضای سپاه پاسداران با همراهی سایر نیروهای این نهاد انقلابی و مردمی، به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار صهیونیستی طی عملیات وعده صادق با رمز مقدس یا رسول الله(ص) با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند و دل مسلمانان جهان را شاد کردند. 

در این راستا جمعی از مسئولان و مدیران نهادهای اجرایی خراسان جنوبی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سرداران ایرانی، این اقدام را تاریخی و موجب رعب و وحشت گسترده استکبار جهانی و دیگر جیره‌خوارانش دانسته و به خادمان محرومان و ستمدیدگان جهان خداقوت گفتند. 

اثر روانی و رسانه‌ای حمله گسترده ایران به قلب نظامی اسرائیل، بیشتر از سایر جوانب بود 

بسیج دانش‌آموزی استان‌ خراسان‌ جنوبی در پی حمایت از دلاور‌ مردان سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌اسلامی‌‌ایران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تحول بی‌نظیر بامداد 26 فروردین، چشم جهان به موشک‌ها و پهپادهایی که آسمان را در می‌نوردید تا قلب نظامی رژیم جعلی و غاصب و سفاک اسرائیل که هجدهمین ارتش قدرتمند دنیا بود و دیگر نیست را پاره کند، خیره کرد و در کمتر از 48 ساعتی که گذشت ایران با حمله‌ای چنین گسترده و بی‌سابقه در تاریخ جهان، گام بلندی در جهت ایجاد نظم و قاعده جدید در برابر رژیم غاصب و همچنین در موازنه کلی قوا در منطقه غرب آسیا برداشت و همه‌ این‌ها مرهون نوعی از صبر استراتژیک و عقلانیت انقلابی است که تحت زعامت ولی امر مسلمین جهان در جمهوری اسلامی حاکم است.

این حرکت تاریخی سبب شد تا بعد از گذراندن صدها شب و روز ترس و اضطراب و ناامنی  چشمان مردان و زنان و کودکان مقتدر و مظلوم فلسطین رنگ خواب را بدون واهمه و ترس از دست دادن جان و عزیزانشان تجربه کند. اثر روانی و رسانه‌ای حمله گسترده ایران به قلب نظامی اسرائیل، بیشتر از سایر جوانب بود و این حمله هیمنه پوشالی اسرائیل را کاهش و پرچم قدرت بی نظیر جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش به اهتزاز درآورد. 

حمله ایران باعث عزت مسلمین در اقصی نقاط کشور‌های اسلامی شد 

لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند نیز در پیامی اظهار کرد: مجاهدات فداکارانه‌ رزمندگان و سرداران بزرگ اسلام با پاسخ قاطع و غرورآفرین به متجاوزان رژیم جعلی صهیونیستی باعث عزت مسلمین در اقصی نقاط کشور‌های اسلامی و به ویژه در کشور‌های جبهه مقاومت شد و توان بالقوه اطلاعاتی و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران تمامی معادلات منطقه را در به‌هم ریخت و آمریکای حامی این رژیم و دیگر کشورهای دارای توان نظامی به ظرفیت کشورمان در دفاع از میهن اسلامی اذعان داشته و اعلام کردند تمامی سیستم‌های حفاظتی اسرائیل همچون گنبد آهنین، فلاخن داوود، پیکان و ... در این عملیات کاربردی نداشتند. این در حالی است که در این عملیات بخش کوچکی از قدرت نظامی کشور برای پاسخ به گستاخی آنها استفاده گردید.

در صورت تکرار وحشیگری‌های این رژیم، میدان عمل برای پاسخ‌های کوبنده گسترده‌تر می شود

شورای هماهنگی تبیلغات اسلامی استان خراسان جنوبی نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: عملیات گسترده پهپادی موشکی علیه رژیم صهیونیستی که به دنبال اقدام رذیلانه حمله به کنسولگری ایران و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به تلافی خیره سری‌های اخیر این رژیم خبیث توسط فرزندان جان برکف این ملت و دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه با همراهی ارتش جمهوری اسلامی و پشتیبانی وزارت دفاع صورت گرفت اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده 51 منشور سازمان ملل متحد و به منظور تنبیه متجاوز و تحقق هشدارهای پیشین به اردوگاه استکبار جهانی و ایادی آن بود که هر گونه اقدامی علیه منافع کشورمان با شدیدترین پاسخ روبرو شده و جمهوری اسلامی در این موضوع ذره‌ای تردید نخواهد کرد.

این حملات که بخشی از اقدام تلافی جویانه جمهوری اسلامی به خباثت‌های رژیم جنایتکار صهیونیستی بود صرفاً مراکز نظامی رژیم کودک‌کش مورد هدف قرار گرفت، اما ملت بزرگ ایران اسلامی با اتکال به ذات لایزال الهی و با اعتماد به تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیروهای مقتدر نظامی کشورمان به آمریکای جنایتکار و حامیان این رژیم منحوس هشدار می‌دهد در صورت تکرار وحشیگری‌های این رژیم، میدان عمل  برای پاسخ‌های کوبنده و پشیمان کننده گسترده‌تر و تمام مراکز راهبردی در سراسر سرزمین‌های اشغالی مورد حمله قرار گرفته و راه‌های تنفس این رژیم منحوس قطع و به حیات ننگین این جرثومه فساد پایان داده خواهد شد. 

شبانی، سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی نیز در پی عملیات غرورآفرین وعده صادقی در پیامی گفت: ستمکارتر از کسی که به وسیله‌ آیات پروردگارش تذکر داده شود، سپس از آنها روی برگرداند، کیست؟ بی‌تردید ما از مجرمان انتقام می‌گیریم.(سجده/ آیه 22)

وی در ادامه این پیام افزود: پاسخ کوبنده، قاطع و غرورآفرین سپاه پاسداران به متجاوزان رژیم کودک‌کش اسرائیل تنها گوشه‌ای از اقتدار جمهوری اسلامی در مقابل زورگویان عالم را به تصویر کشاند و در این نمایش خیره‌کننده سپاه پاسداران با همراهی و پشتیبانی سایر نیرو‌های مسلح انقلابی، به عنوان بخشی از تنبیه رژیم نامشروع و جنایت‌کار اسرائیل طی عملیات "وعده صادق" با رمز مقدس "یا رسول‌الله(ص) " با موفقیت، اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند و هیمنه پوشالی صهیونیست‌ها را در منطقه درهم کوبیدند و بی‌تردید رژیم غاصب صهیونیستی در صورت تکرار اشتباهات قبل، سیلی محکم‌تری از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خواهد خورد. 

عملیات وعده صادق موجب تقویت غرور ملی شد 

ذاکریان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی نیز گفت: حمله قهرمانانه پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «وعده صادق» موجب تقویت غرور ملی شد.

وی با اشاره به اینکه پیروزی امروز را مرهون خون شهدا از جمله شهید سلیمانی و شهید طهرانی‌مقدم هستیم، بیان کرد: مردم ایران اسلامی و تمامی آزادیخواهان جهان کار نیمه‌تمام شهید سلیمانی و آرمان و آرزوی تمامی شهدای اسلام را که آزادی قدس شریف، نابودی اسرائیل و کوتاه شدن دست آمریکا از منطقه را به پایان خواهند رساند. 

سیلی ایران به اسرائیل در تاریخ جهان ثبت و ماندگار شد  

زنگویی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی نیز  با صدور پیامی تبریک خود را به بانوان مسلمان سراسر جهان صادر کرد و اظهار داشت: پس از اتمام صبر جبهه حق علیه کفر شاهد طوفانی از سوی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم خبیث و جنایتکار صهیونیستی بودیم و این سیلی در تاریخ جهان ثبت و ماندگار شد و همه دنیا را از قدرت اسلام و انقلاب ایران حیرت زده کرد.

حجت‌الاسلام علی‌جان دلدار، استاد حوزه علمیه رضویه خراسان جنوبی نیز گفت: پاسخ مقتدرانه‌ای که ایران اسلامی به دشمن متجاوز و غاصب صهیونیستی داد، از جهات مختلف قابل توجه بود و لذا از جهت شرعی و دینی زمانی که به مسئله توجه می‌کنیم خداوند به ما دستور داده که با فتنه‌گران و کفار و منافقین که با اسلام به شدت سخت برخورد کرده و محکم بایستید.

وی بیان کرد: اسلام از نظر نظامی هیچ زمانی نمی‌پسندد که مسلمانان از نظر سیاسی و نظامی تحت سیطره کفار و مشرکین و ظالمین باشند و باید تلاش کند در مقابل ظالمین باایستد و با آن‌ها به شدت برخورد کند و پاسخی که ایران به رژیم صهیونیستی داد از نظر بین‌المللی باعث اقتدار و عظمت و ابهت ایران اسلامی شده چرا که همه کشورها شنیده بودند که ایران در برد نظامی و از جهت تسهیلات پیشرفت کرده است ولی «شنیدن کی بود مانند دیدن» گوشه‌ایی از قدرت نظامی ایران را دیدند.

انتهای پیام/253

دیگر خبرها

  • حمله ایران پرچم قدرت بی‌نظیر ایران را به اهتزاز درآورد
  • در برابر حماس، حزب الله و ایران شکست خوردیم
  • باید اذعان کرد که بازدارندگی آمریکا ضربه مهلکی خورده است
  • سناتور آمریکایی: دولت بایدن درگیری با ایران را خط قرمز بداند
  • بایدن در اوکراین شکست خورده است
  • مؤسسه امنیتی رژیم صهیونیستی: آمریکا و اسرائیل نتوانستند مانع حمله ایران شوند
  • اذعان نخست وزیر انگلیس به مشارکت در عملیات حفاظت از رژیم صهیونیستی
  • سناتور آمریکایی: در سیاست‌ خارجی خود شکست خورده‌ایم/ بایدن عمدا جنگ اوکراین را طولانی کرده
  • سناتور آمریکایی: حمله ایران به اسرائیل بسیار گسترده بود
  • سناتور آمریکایی: اوکراین پیروز نمی‌شود؛ آمریکا هیچ نقشه‌ای ندارد