Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، در شصت و پنجمین روز پس از شیوع کرونا در کشور براساس اعلام وزارت بهداشت ۸۷۰۲۶ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۵۴۸۱ نفر فوت شده و ۶۴۸۴۳ نفر بهبود یافته‌اند.وزیر بهداشت در حاشیه نشست ویدئوکنفرانسی وزیران بهداشت کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی، اعلام کرد: توانستیم در شرایط تحریم مرگ‌های ناشی از کرونا را طی سه هفته به یک سوم رسانده و موارد ابتلا را نیز به  حدود ۴۰ درصد برسانیم و این افتخار بزرگی در شرایط تحریم برای ما بود، از سوی دیگر فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با تاکید براینکه با وجود انجام ترددهای غیرضروری و تفریحی در شهر قطعا با افزایش بار بیماری روبرو خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفته است؛ ناقلین بدون علامت گروه های پرخطر انتشار بیماری کرونا محسوب می شوند، حتی در افرادی که از بیمارستانها هم مرخص می شوند، درمان قطعی سه تا چهارهفته زمانبر خواهد بود.

۵۳ مورد مشکوک به کرونا در گرمخانه‌های پایتخت

رشد ۴۸ درصدی پذیرش افراد بی‌خانمان

صدور مجوز برای نگهداری معتادان متجاهر در سامان سرای خاوران

"سید مالک حسینی" سرپرست سازمان  رفاه، خدمات مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که پس از شیوع کرونا چند نفر از معتادان متجاهر، افراد بی سرپناه و کودکان کار جذب گرمخانه ها شده اند؟ گفت: اطلاعات افرادی که به گرمخانه ها مراجعه می کنند، براساس خوداظهاری ثبت می شود و اینکه فردی اعتیاد دارد یا در مراکز ماده ۱۶ حضور داشته یا خیر مورد سوال قرار نمی گیرد. تنها اسم و فامیل و از کجا آمده اند، پرسیده می شود و اگر تمایل داشته باشند به آنها جواب می دهند. این اقدام به این دلیل است که نمی خواهیم افراد به خاطر ترس، از حضور در گرمخانه ها خودداری کنند. در نتیجه به صورت دقیق این امکان وجود ندارد که بگوییم چند درصد افراد، کارتن خواب هستند یا چند درصد از مراکز ماده ۱۶ آمده اند. 

او در خصوص وضعیت کودکان کار پس از بسته شدن مراکز پرتو گفت: افراد زیر ۱۸ سال قانونا پذیرش نمی شوند. براساس اظهارات همکاران ما در مراکز پرتو، ۴۵۰۰ نفر از افرادی که در این مراکز ساماندهی شده اند، متعلق به حدود دو هزار و ۲۵۰ خانواده هستند و در واقع افرادی که در مراکز پرتو هستند، تقریبا خانواده دارند. در مجموع کودک کاری که مسکن نداشته باشد به ندرت داریم چرا که یا خانواده دارند و یا به صورت گروهی از افغانستان می آیند که بزرگتری دارند و سرپناه برای آنها فراهم می کنند و یا از قومیت های درون ایران هستند. نمی توان به صورت قطعی گفت هیچ کودک کاری نیست که شب ها بی سرپناه باشد، اما به دلیل تفکیک ذکر شده، این احتمال بسیار پایین است که کودک کاری در ایران بی سرپناه باشد.

حسینی درباره تعداد افرادی که از ابتدای شیوع کرونا در گرمخانه ها ساماندهی شدند، گفت: از روز اول شیوع کرونا تا امروز بیش از ۱۳۰ هزار نفر روز در گرمخانه های پایتخت پذیرش داشتیم که به طور متوسط روزی ۲۳۰۰ نفر می شود. 

حسینی با بیان اینکه با کمک سازمان های مردم نهاد محلی بین کودکان کار به صورت روزانه غذا توزیع می شود، گفت: به طور متوسط روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ پرس غذای گرم بین کودکان زباله گرد در گاراژها و گودهای زباله گردی توزیع می شود و در تلاش هستیم تا این اقدام را تا پایان شیوع کرونا ادامه دهیم. تا به امروز بالغ بر ۸۶۰۰ پرس غذا توزیع شده است و تقریبا به همین میزان بسته های بهداشتی توزیع شده است. 

او ادامه داد: تاکنون در سه دوره تیم های پزشکی بین کودکان حاضر شدند و ضمن انجام چکاپ جسمی، اقلام بهداشتی نیز بین آنها توزیع شد و خوشبختانه موردی از ابتلا به کرونا بین آنها یافت نشد.  

تا به امروز مورد مبتلا نداشتیم

دو مرکز قرنطینه برای مردان و زنان آماده کرده ایم

سرپرست سازمان  رفاه، خدمات  مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در خصوص چرایی عدم ابتلا به کرونا در گرمخانه های پایتخت گفت: تاکنون بیش از ۵۳ مورد مشکوک به کرونا در گرمخانه ها گزارش شده است، موارد مشکوک به اتاق ایزوله منتقل و از بقیه افراد جدا می شوند و اورژانس آنها را برای بررسی های بالینی بیشتر انتقال می دهد و تا به امروز مورد مبتلا نداشته ایم. اصلا ابایی برای اعلام مثبت شدن کرونای افراد نداریم، چرا که تمهیداتی را نیز در نظر گرفته ایم. 

حسینی در خصوص تمهیداتی که در صورت مثبت شدن کرونای افراد در نظر گرفته شده اظهار داشت: مرکزی که مورد مثبت گزارش شود را براساس نظر و تایید وزارت بهداشت قرنطینه می کنیم.همچنین دو مرکز قرنطینه برای مردان و زنان آماده کرده ایم و اگر مورد مثبت مبتلا داشتیم که امکان پذیرش در بیمارستان فراهم نبود، در این دو مرکز ایزوله نگهداری می شوند.

او در پاسخ به این سوال که در طی شیوع کرونا پذیرش کودک و والد نیز ثبت شده اند یا خیر؟ گفت: در این مدت پذیرش کودک و والد نیز داشتیم، اما عدد دقیقی از تعداد آنها نداریم. چند شب پیش سه کودک در منطقه ۴ پذیرش شدند و با توجه به آنکه اواخر شب بود در مراکز ما نگهداری شدند تا همکاران ما در سازمان بهزیستی آنها را تحویل گرفتند. 

حسینی با بیان اینکه پذیرش مردان نسبت به زنان در گرمخانه ها خیلی بیشتر بوده است، گفت: پس از شیوع کرونا بیش از ۴۹ درصد افزایش پذیرش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم که بیشتر آنها را مردان  تشکیل می دهند، چرا که مراکز ماده ۱۶ نسبت به پذیرش اقدام نکردند و این افراد به گرمخانه ها روی آوردند. 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص آمار پذیرش در مدت شیوع کرونا نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: گشت های اجتماعی در فروردین ماه ۹۹ نسبت به اسفندماه ۹۸، حدود ۹۰ درصد افزایش جذب داشتند و آمار از حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر به حدود ۸ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده بود. همچنین تماس های مردمی در خصوص حضور کارتن خواب ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸ درصد افزایش یافته است. 

حسینی گفت: میزان پذیرش در فروردین ماه ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز بیش از ۴۸ درصد افزایش داشته است. 

او درباره سرانجام پذیرش معتادان متجاهر در سامانسرای خاوران گفت: براساس آخرین اطلاعات, ستاد مبارزه با موادمخدر موافق جمع آوری بود، اما این اقدام منوط به نظر ستادملی مبارزه با کرونا است و آنها نیز مجوز را صادر کرده اند و سازوکار اجرایی توسط بهزیستی در حال طراحی است. باید تمهیدات لازم اعم از گرفتن تست و آزمایش های لازم و اجرای دو هفته ای قرنطینه به خوبی انجام شود تا وقتی قرار است به مراکز ماده ۱۶ وارد شوند، اطمینان بالایی وجود داشته باشد که این افراد درگیر کرونا نیستند. تا اینجای کار به این صورت پیش رفته است و باید منتظر اعلام اجرای آن توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر باشیم.

ایران نمره خوبی در مدیریت کرونا می‌گیرد

معلوم نیست کرونا تا چه زمانی بین ما بماند

"طلعت مختاری" مسئول آزمایشگاه کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، گفت: اگر بخواهیم مدیریت ایران در بحران کرونا را در مقایسه با کشورهایی که بسیار از ما برخوردار تر هستند مقایسه کنیم، ایران نمره خوبی خواهد گرفت. بسیاری از کشورهایی که نه تحریم و نه مشکلات مالی ما را داشتند، نتوانستند کیت برای آزمایش تا تخت آی سی یو کافی تهیه کنند، اما دیدم که این مشکلات در ایران دیده نشد.

وی در ادامه گفت: زیرساخت هایی که از دوران وزیر اسبق شروع شده بودند، توانستند در این بحران ما را یاری کنند. اگر بخواهیم با اتکا به مشاهداتی که داشتیم و منصفانه، ایران و مدیریت آن را با کشورهای مذکور مقایسه کنیم، بسیار مدیریت خوبی صورت گرفته است.

مختاری اظهار کرد: اینکه ویروس تا چه زمانی با ما خواهد ماند، هنوز مشخص نیست. عمده دانشمندان معتقد هستند که این ویروس در جهان بومی می شود. البته توقع نداریم که در فصول آتی هم با این شتاب و وسعت باشد. بسیار محتمل است که حدی از ایمنی در افرادی که مبتلا می شوند، در مقابله با ویروس باقی بماند.

مسئول آزمایشگاه کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیان کرد: اظهارات قبلی ما بر اساس مشاهدات چین بود. متاسفانه آمار و مطالعاتی که چین ارائه داد از استانداردهای لازم برخوردار نبودند. دیگر به مشاهدات آنها نمی توانیم استناد کنیم. به همین دلیل جامعه علمی نمی تواند بر مبنای رفتار ویروس در چین اظهار نظر کند.

مختاری در پایان اشاره کرد: آمار مرگ و میر و سن ابتلا در جهان با گفته های چین یکسان نیست. وقتی ما آن اظهارات را کنار متوفیان ایتالیا و آمریکا و غیره می گذاریم، مشاهدات مطابق اظهارات آنها نیست. متاسفانه آمار مرگ و میر بسیار بالاتر بوده است. بنا بر این دلایل آمار دوباره ابتلا در چین یا مطالعات دیگر آنها برای ما داده های سنجیده محسوب نمی شوند. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا کرونا در گرمخانه ها گرمخانه های پایتخت نسبت به مدت مشابه سال مراکز ماده ۱۶ درصد افزایش شیوع کرونا مراکز ما شده اند ۴۸ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۲۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!

ایتنا - در سال ۲۰۲۳، تحقیقات نشان داد که آمریکایی‌ها ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند. نزدیک به ۹۰ درصد از این افراد در ۱۰ دقیقه اول پس از بیدار شدن، گوشی خود را چک می‌کنند. حدود ۷۵ درصد از مردم گفتند که وقتی در دستشویی هستند نیز تلفن خود را چک می‌کنند.
چک کردن تلفن همراه را می‌توان اعتیادی دانست که بسیاری از افراد را اسیر خود کرده است. بسیاری از گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش ۴ تا ۵ اینچی، بیشتر فعالیت‌های روزمره زندگی ما را در اختیار دارند. از برنامه‌هایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و تیک‌تاک که به ما کمک می‌کنند با دیگران در ارتباط باشیم، تا برنامه‌های مرتبط با کار مانند گوگل، مایکروسافت و زوم که ارتباط‌‌مان با دنیای بیرون را حفظ می‌کنند.

به گزارش ایتنا، ما ساعت‌های زنگ‌دار را برای بیدار شدن یا دفترچه یادداشت برای نگارش را کنار گذاشته‌ایم. وقتی یک گوشی هوشمند جدید دریافت می‌کنیم، این برنامه‌ها از پیش در رابط کاربری آن تعبیه شده‌اند. وابستگی ما به گوشی‌های هوشمند در دهه گذشته نیز به طور تصاعدی افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۳، تحقیقات نشان داد که آمریکایی‌ها ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند. نزدیک به ۹۰ درصد از این افراد در ۱۰ دقیقه اول پس از بیدار شدن، گوشی خود را چک می‌کنند. حدود ۷۵ درصد از مردم گفتند که وقتی در دستشویی هستند نیز تلفن خود را چک می‌کنند. حداقل ۶۰ درصد از افراد شرکت کننده در این مطالعه اعتراف کردند که شب‌ها با تلفن خود می‌خوابند. بر اساس نتایج Reviews.org، حدود ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان اذعان کردند که به این دستگاه‌ها معتاد هستند.

 

آیا شما نیز اینطور هستید؟ چند راه وجود دارد که می‌توانید از وابستگی خود به تلفن همراه کم کنید.
کیم کوماندو، از نگارندگان USA TODAY Tech راه‌هایی برای جدا شدن از دستگاه‌هایتان به اشتراک می‌گذارد. کیم کوماندو در ستونی برای USA TODAY  نوشت که افرادی که به گوشی‌های هوشمند خود وابسته هستند باید زمان نمایشگر را به نصف کاهش دهند. برخی از راه‌حل‌های او شامل موارد زیر است:
  نوتیفیکیشن (اعلان‌ها)
کوماندو به کاربران پیشنهاد می‌کند که به جای دویدن برای برداشتن تلفن خود هر بار که صدای اعلانی می‌دهد، گوشی خود را در آخر هفته و تعطیلات روی «مزاحم نشوید» قرار دهند تا با افرادی که برایشان مهم هستند وقت بگذرانند.
  زمان صفحه نمایش خود را محدود کنید
اگر «مزاحم نشوید» کمکی نکرد، می‌توانید از تلفنتان بخواهید میزان استفاده شما را برایتان نظارت کند.
با عملکرد Screen Time در تنظیمات آیفون و برنامه Digital Well-Being در اندروید، کاربران گوشی‌های هوشمند می‌توانند محدودیت‌های زمانی را برای برنامه‌هایی که بیشتر استفاده می‌کنند تعیین کنند تا مدت زمان صرف شده روی آن، در روز را کاهش دهند. این برنامه‌ها همچنین یک عملکرد قفل ایجاد می‌کنند که شما را از استفاده از برنامه تا روز بعد منع می‌کند.
 

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • ساخت گرمخانه شهرداری ارومیه در حال اجرا است 
  • بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون/ افزایش ۴۹ درصدی کشف موادمخدر
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!
  • بررسی امکان جریمه افراد بی‌خانمان در آمریکا