Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جمعه پایگاه خبری ساینس دیلی، چندی پیش محققان موسسه آمریکایی Gilead Sciences یک داروی جدید موسوم به Remdesivir تولید کردند و امیدوار بودند که در مقابله با بیماری Covid-۱۹ کاملا موثر باشد. این دارو در نخستین کارآزمایی بالینی خود با شکست مواجه شد.
بر اساس گزارش فایننشال تایمز، محققان چین مطالعه‌ای را روی ۲۳۷ بیمار انجام دادند، به ۱۵۸ نفر داروی Remdesivir داده شد و با ۷۹ نفر گروه کنترل مقایسه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلاصه گزارش نشان داد مصرف این دارو در طول زمان موجب تغییر وضعیت بیمار و بهبود بالینی وی در مقایسه با گروه کنترل نمی‌شود.
در طول یک ماه ۱۳.۹ درصد از بیمارانی که Remdesivir را مصرف می‌کردند، جان خود را از دست دادند در حالی که آمار مرگ اعضای گروه کنترل در همین مدت به ۱۲.۸ نفر رسید.
سخنگوی موسسه Gliead  تاکید کرد که آزمایشات بالینی دریک جامعه آماری کوچک انجام شده و به همین علت نتایج بی‌معنی داشته و در این رابطه گفت: «ما معتقدیم این گزارش دربرگیرنده جنبه‌های نامربوط آزمایشات بالینی بوده است. نتایج این آزمایشات جامع نیست، با وجود این، داده‌ها نشان می‌دهد که این دارو به ویژه برای افرادی که در مراحل اولیه بیماری تحت درمان قرار می‌گیرند، بسیار مفید است.»
نتایج این تحقیقات، فصل ختام موضوع محسوب نمی‌شود و در حال حاضر چندین آزمایش بالینی با جامعه هدف بزرگ و در مراحل پیشرفته، در دست انجام است که به زودی تصویر واضحی از اثرگذاری Remdesivir به دست خواهد داد.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۲۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست شاگردان شمسایی در نخستین گام از تورنمنت ویتنام/ درگیری شدید در پایان بازی!+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم ملی فوتسال ایران طی نخستین دیدار خود در تورنمت چهار جانبه ویتنام با نتیجه ۵-۴ مقابل مراکش، هشتمین تیم برتر رنکینگ جهان شکست خورد. شاگردان وحید شمسایی در دومین دیدار خود روز شنبه به مصاف نیوزلند خواهند رفت.

در پایان این بازی بین اعضای دو تیم درگیری شدیدی به وجود آمد که در فیلم زیر مشاهده می کنید:

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سقز چیست و چه خواصی دارد؟
  • چرا بجای درمان های گران قیمت از سقز استفاده نکنیم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • شکست شاگردان شمسایی در نخستین گام از تورنمنت ویتنام/ درگیری شدید در پایان بازی!+ فیلم
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال در سال ۱۴۰۳
  • اهمیت مشاوره و آزمایش‌های پیش از ازدواج در پیشگیری از تالاسمی
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • از نخستین تجربه حضور در لیگ‌قهرمانان آسیا تا گزینه نخست سقوط به لیگ دسته‌اول!
  • سلامت مسافران نوروزی مهمترین هدف شبکه بهداشت خواهد بود