Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوفوریت طرح الحاق یک تبصره به قانون انتخابات سه‌گانه در مجلس شورای اسلامی تصویب شده که متن کامل طرح به همراه اسامی نمایندگان را در این گزارش می‌توانید بخوانید. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه(سوم اردیبهشت 99) کلیات طرح دوفوریتی الحاق یک تبصره به قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و خبرگان رهبری را تصویب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، بهارستان‌نشینان با تصویب این طرح دوفوریتی خواهان مجازات‌هایی برای آن دسته از افرادی که گزارش‌های خلاف در روند بررسی صلاحیت‌ها ارائه می‌کنند، شده‌اند.

طرح دوفوریتی اصلاح برخی مواد قانون انتخابات تصویب شدانتقاد کدخدایی به طرح دوفوریتی مجلس/ وسط بحران کرونا چه‌چیز واجب‌تر از اصلاح قانون انتخابات؟!حذف نظارت استصوابی مغایر قانون اساسی است/طرح دوفوریتی اصلاح قانون انتخابات برای فشار به شورای نگهبان بود

متن کامل این طرح به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

ریاست مجلس شورای اسلامی

احتراما طرح ذیل که به امضای 39 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است، جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌شود.

مقدمه(دلایل توجیهی):

سوابق برگزاری انتخابات در بیش از 4 دهه در نظام مقدس جمهوری اسلامی بیانگر این واقعیت است که به خاطر حساسیت موضوع در مورد داوطلبین، گزارشات مختلفی به مراجع تصمیم‌گیری از طریق اشخاص حقیقی و حقوقی ارسال یا تسلیم می‌شود و به علت محدودیت زمانی(قانونی) و کثرت داوطلبین عملا از عوامل اجرایی و نظارت امکان بررسی دقیق را سلب می‌نماید و از طرفی برای ذی‌حق امکان پیگیری در مجرای قانونی پیش‌بینی نشده و اصلاحات قانونی در این زمان‌ها تنها به اعلام کلی رد اکتفا شده، لذا جهت ضمانت گزارش‌‌ها که ضریب خطای عمدی یا سهوی را به حداقل برساند طرح ذیل با قید دوفوریت به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود:

عنوان طرح:

الحاق یک تبصره به قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی

تبصره الحاقی- هرگاه گزارش ارسالی به مراجع اجرایی و نظارتی انتخابات به ادعای ذی‌نفع خلاف واقع باشد، داوطلب می‌تواند به محاکم صالح قضایی شکایت نموده و در صورت اثبات خلاف بودن گزارش، گزارش‌دهنده در صورتی که به اتکاء مسئولیت در یکی از مراجه استعلامی، این گزارش خلاف را داده، متخلف و به دو سال انفصال از خدمات محکوم خواهد شد. گزارش‌دهندگان غیر مسئول در دستگاه‌‌های ذیربط، به شش ماه حبس تعزیری محکوم خواهند شد.

این قانون عطف به ما سبق برای یک دوره می‌شود.

همچنین اسامی نمایندگانی که این طرح را امضا کرده‌اند، به شرح زیر است:

محسن کوهکن

علیرضا تابش

فریدون احمدی

رضا کریمی

صدیف بدری

محمدرضا پوربافرانی

 کروش کرم‌پور حقیقی

محمدرضا امیرحسنخانی

ابوالفضل سروش

مسعودی

فتحی

علیجانی زمانی

دلخوش اباتری

جعفرزاده ایمن‌آبادی

بابایی‌صالح

امیر خجسته

مهرداد لاهوتی

جبار کوچکی‌نژاد 

هادی قوامی

جلال محمودزاده

نیک‌فر لیالستانی

حمید گرمابی

محمد عزیزی

همتی

مصطفی کواکبیان

فرشادان

ناهید تاج‌الدین

خدیجه ربیعی فرادنبه

علی ادیانی

گلمرادی

بادامچی

بهمنی

علیرضا بیگی

زهرا سعیدی‌مبارکه

زهرا ساعی

قاسم احمدی‌لاشکی

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی

محمدحسین فرهنگی

سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT7 واژه های کاربردی مرتبط انتخابات نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس انتخابات نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس الحاق یک تبصره به قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس طرح دوفوریتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رساله دکتری مهشید طالبی صومعه‌سرایی عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی این واحد با عنوان بررسی جامعه‌شناختی ۵۰ سال حکمرانی آب در ایران و تأثیرات اجتماعی و سیاسی آن بر جامعه، با تمرکز بر طرح انتقال بین حوضه‌ای آب از سرشاخه کارون به فلات مرکز، حائز رتبه برتر در نخستین جایزه ملی قانون شد.

نخستین جایزه ملی قانون با هدف توجه و تقویت شأن قانون‌گذاری مجلس همراه با مشارکت فراگیر دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، موسسات علمی، پژوهشی و پژوهشگران، پژوهشگاه قوه قضاییه، پژوهشکده شورای نگهبان و کانون وکلای دادگستری، در ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ با حضور محمدباقر قالیباف در تالار مدرس مجلس شورای اسلامی، برگزار شد.

براساس این گزارش، مهشید طالبی صومعه‌سرایی در این رویداد «نشان ملی قانون» را از قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دریافت کرد. همچنین این رساله پیش از این نیز حائز رتبه دوم بخش بزرگسال جشنواره بین‌المللی فارابی شده و کتاب تالیفی از آن نیز به عنوان کتاب برتر در هفتمین جشنواره مهندسی و مدیریت آب ایران مورد تقدیر قرار گرفت.

گفتنی است؛ در نخستین دوره آئین جایزه ملی قانون، بیش از یک هزار و ۱۰۰ اثر در سه بخش پژوهش، آموزش و نظارت از سوی مجلس شورای اسلامی دریافت شد. پس از دریافت آثار، داوری تخصصی از سوی استادان شاخص و صاحب‌نظر در ۳ محور تخصصی شامل محور حکمرانی، سیاسی و حقوقی، محور زیربنایی، امور تولیدی و اقتصادی و محور اجتماعی، فرهنگی و مدیریت در چهار قالب کتاب، مقاله، پایان نامه و گزارش، صورت پذیرفت. همچنین در چهار محور اجرایی و حاکمیتی شامل تصویب، اجرا، نظارت و تبعیت از قانون، در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد
  • اصلاح طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • مجلس با ارجاع گزارش دلیل «کمبود دارو» به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو