Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@09:47:32 GMT

انتشار ویژه نامه اینترنتی شهدای معلم و قرآنی گیلان

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۳۴۵۶

انتشار ویژه نامه اینترنتی شهدای معلم و قرآنی گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل بنیاد شهید گیلان از انتشار ویژه هامه اینترنتی شهدای معلم و قرآنی خبر داد و گفت: تولید نرم افزارهای چندرسانه ای و اپلیکیشن های معرفی شهدا که به معرفی آنها و شیوه زندگیشان می پردازد از دیگر برنامه های بنیاد در روزهای کرونایی است.

عبدالله پاکاری در گفت وگو با ایسنا، ضمن قدردانی از کادر درمانی استان که بدون چشمداشت وارد عرصه دفاع از سلامت مردم شدند، اظهار کرد: در جریان مبارزه با ویروس منحوس کرونا تعدادی از خادمین بهداشت و درمان استان جان خودشان را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، جان باختگان عرصه سلامت را در ردیف شهدا قرار دادند، گفت: عنوان «شهید خدمت» یک افتخار است که نصیب این شهدا و خانواده های معزز آنان شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، حماسه آفرینی های مردم در بحران کرونا را نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت دانست و خاطرنشان کرد: روزهای کرونایی تجلی جلوه های واقعی ایثار و از خود گذشتگی است و شهدای عرصه سلامت مصادیق عینی فرهنگ ایثار و شهادت هستند و روزهای دفاع مقدس برای ما تکرار شده است.

پاکاری، با بیان اینکه شهدای خدمت به مفهوم ایثار اجتماعی معنای تازه بخشیدند، عنوان کرد: امروز یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و رشادت ها و ایثارگری های آن دوران یادآوری می شود.

وی با بیان اینکه ۶۵ شهید خدمت در حوزه بهداشت و درمان کشور داریم، اضافه کرد: ۲۵ شهید سهم گیلان است و جزو استان های با بیشترین شهید خدمت هستیم. همچنین نحوه خدمت رسانی به خانواده های شهدای خدمت عرصه سلامت در حال بررسی است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با اشاره به درگذشت تعدادی از والدین شهدا و جانبازان در ایام کرونایی، تصریح کرد: شیوع کرونا موجب شد بسیاری از یادواره ها و ویژه برنامه های بنیاد شهید در اسفندماه و لحظه تحویل سال به صورت مجازی و از طریق صدا و سیما پخش شود. در این راستا در صورت تداوم وضعیت کرونایی، برنامه های خوبی برای سالگرد شهادت آیت الله احسانبخش، ارتحال امام و ۱۵ خرداد داریم.

این مقام مسئول، از توزیع ۲۵۰۰ بسته بهداشتی بین ایثارگران و ۲۰ کپسول اکسیژن بین جانبازان شیمیایی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و یادآور شد: والدین شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و شیمیایی اولویت بنیاد در توزیع این بسته ها بودند.

وی فرهنگ ایثار و شهادت را برگرفته از فرهنگ قرآن، نماز و عترت دانست و با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و عدم حضور آحاد مردم و جامعه ایثارگری در مساجد و اماکن متبرکه مقدسه، افزود: از برنامه های بنیاد در این ماه پربرکت طرح قرائت قرآن و هدیه ثواب آن به یک شهید است. علاقمندان می توانند به اندازه استطاعت خود با قرائت یک آیه، یک سوره، یک جزء و یا کل قرآن کریم در این طرح شرکت کنند. همچنین طرح نثار صلوات به روح پاک شهیدان نیز در فضای مجازی کلید خواهد خورد.

پاکاری، از انتشار ویژه هامه اینترنتی شهدای معلم و قرآنی خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت های رسانه ملی در انتشار فرهنگ ایثار و شهادت، تولید نرم افزارهای چندرسانه ای و اپلیکیشن های معرفی شهدا که به معرفی آنها و شیوه زندگیشان می پردازد از دیگر برنامه های بنیاد در روزهای کرونایی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهدا کروناویروس ماه رمضان فرهنگ ایثار و شهادت بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۳۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدارمدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان

 روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان، صبح امروز مدیرکل و معاونین ورزش و جوانان با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان درمحل کارش دیدار و گفتگو کردند. 

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شهدا، انسان‌های آزاده و به قله رسیده‌ای بودند که با تبعیت از ولایت برای دفاع از وطن، عزیزترین گوهر خویش یعنی جانشان را فدا کردند و امروز خانواده‌های شهدا و ایثارگران از سرمایه‌های این نظام می‌باشند.

 مجتبی میرحسینی در ادامه خاطر نشان کرد: انجام فعالیت‌های ورزشی موجب پیشگیری، درمان و بهبود سلامت جسمی به ویژه برای جانبازان شده و توسعه ورزش، افزایش نشاط اجتماعی را در جامعه ایثارگری در بر خواهد شد. 

 وی با اشاره به ثمرات مثبت ورزش در سلامت جسم و روح افزود: حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثاگر در حوزه تربیت بدنی همواره یکی از اولویت‌های بنیادشهید و امور ایثارگران است.

 عباس شیبک مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان تعداد شهدای ورزشکار را در استان ۱۲۰ نفر اعلام کرد و در ادامه گفت: افتخاری برای ورزش و جوانان استان است که بتواند برای خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران کاری انجام دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بزرگداشت شهید حسین انتظاریان اردکانی در عقدا
  • تحول آوینی منجر به نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت شد
  • سردار افشار: میراث مرتضی هنر متعهد است/ آوینی فرهنگ ایثار را در قله معرفی کرد
  • پنج میلیاردتومان تسهیلات به فعالان قرآنی یزد پرداخت شد
  • جزییات انتشار ۱۵ عنوان کتاب درباره شهدای کشتی‌گیر
  • برگزاری بیش از ۱۰۰۰ یادواره شهدا در آذربایجان غربی
  • آمار شهدای فلسطین ۳۳۷۳۹ شهید رسید
  • نگاه ویژه مدیران به طرح جامع گلزار شهدا
  • دیدارمدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان
  • جنگاوری شهید صیاد در عملیات نظامی از آیات قرآنی نشأت می‌گرفت