Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@03:25:14 GMT

زمان افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی تهران اعلام شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۴۲۶۸

زمان افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی تهران اعلام شد

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران زمان افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی تهران و جزئیات آن را اعلام کرد. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

محمد علیخانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره زمان افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در تهران اظهار کرد: مصوبه شورای شهر درباره افزایش نرخ حمل و نقل عمومی در سال جاری هیچ  مشکلی از نظر قانونی ندارد اما توافقاتی صورت گرفته تا به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت حال شهروندان، افزایش نرخ اعمال نشود و کرایه‌ها طبق روال سال گذشته اخذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: شهرداری باید در این زمینه مجوزهای قانونی را اخذ کند بر این اساس هماهنگی‌هایی صورت گرفته و شهرداری در حال تهیه لایحه‌ای است تا انجام این کار قانونی شود زیرا طبق روال هر سال از 16 فروردین افزایش نرخ کرایه‌ها اعمال می‌شد. 

به گزارش تسنیم، در یکی از جلسات اسفند ماه سال گذشته شورای شهر تهران، افزایش 25 درصدی کرایه‌های حمل و نقل عمومی به تصویب رسید.

بر این اساس، نرخ بلیت تک نفره درون شهری که 1200 تومان است با افزایش 300 تومانی به رقم 1500 تومان و نرخ بلیت تک نفره حومه تهران با افزایش 200 تومان، 1700 تومان در نظر گرفته شد.

بلیت تک نفره هشتگرد نیز 5 هزار تومان برای سال آینده در نظر گرفته شد و نرخ بلیت فرودگاه امام بدون تغییر 9 هزار تومان باقی ماند؛ کرایه‌های اتوبوس و مینی‌بوس و انواع تاکسی نیز تا سقف 25 درصد افزایش یافت.

نامه شهردار تهران به معاون اول رئیس جمهور در مورد رانندگان تاکسیمجهز شدن بیش از 70 درصد تاکسی‌ها به سیستم پرداخت آنلاین کرایه/ پرداخت بسته معیشتی به تاکسیرانان بیمار80 درصد ابتلای رانندگان تاکسی به کرونا پیش از اجرای محدودیت‌های ترددی بودتعلل در پرداخت کمک معیشتی دولت به تاکسیران‌هاآغاز طرح تفکیک فضای راننده و مسافر در تاکسی‌های تهرانجزئیات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌های پایتختتوصیه‌هایی به رانندگان تاکسی برای رعایت نکات بهداشتی+فیلمافزایش 30 درصدی پرداخت الکترونیک کرایه‌های تاکسی در تهرانتوضیحات قنادان درباره افزایش 11 درصدی کرایه‌های تاکسی در سال جاری

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,25/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شورای شهر تهران شهرداری تهران حمل و نقل عمومی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران حمل و نقل عمومی شورای شهر تهران شهرداری تهران حمل و نقل عمومی افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۴۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرایه‌ تاکسی از اول اردیبهشت گران می شود

به گزارش پارس نیوز ، سعید بشیری در گفت و گو با ایسنا، در تشریح اعمال افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در تهران گفت: در متن مصوبه شورای اسلامی شهر تهران که به تصویب هیات تطبیق فرمانداری تهران رسید نیز تاکید شده بود زمان اجرای افزایش نرخ کرایه های تاکسی، اتوبوس و مترو از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ است و بر همین اساس افزایش نرخ کرایه ها از ابتدای اردیبهشت ماه امکان پذیر بوده و هرگونه افزایش پیش از این تاریخ تخلف محسوب می شود.

وی افزود: بی تردید باید در بخش تاکسیرانی در صورت مشاهده با این تخلفات از سوی حوزه نظارت سازمان تاکسیرانی برخورد قانونی صورت بگیرد.

به گزارش ایسنا، بشیری معاون عمرانی فرمانداری تهران پیشتر نیز از تأیید نرخ کرایه‌های ۱۴۰۳ حمل و نقل عمومی پایتخت و مصوبه شورای شهر تهران در هیأت تطبیق فرمانداری تهران خبر داده بود.

وی تاکید کرده بود: بر روی ارقام با توجه به اینکه پایین تر از نرخ تورم بود، نکته‌ای نداشتیم؛ اما چند نکته حقوقی در متن مصوبه بود که به شورای شهر تهران اعلام شد تا برطرف کنند؛ لذا ارقامی که برای نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در شورای شهر تهران مصوب شده بود به تأیید هیات تطبیق فرمانداری تهران رسید. به این ترتیب برای سال جاری بر اساس مصوبه شورای شهر تهران ۲۸ درصد افزایش در بخش مترو، ۲۶ درصد افزایش در بخش اتوبوس و ۴۵ درصد افزایش در بخش تاکسی را خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی از این تاریخ گران می‌شود/ قیمت بلیط مترو و اتوبوس چقدر گران شد؟
  • کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی از این تاریخ گران می شود | بلیط مترو و اتوبوس چقدر زیاد شد؟
  • زمان اعمال نرخ جدید کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی
  • اعلام زمان گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی
  • کرایه‌ تاکسی از اول اردیبهشت گران می شود
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از اول اردیبهشت
  • جزئیات افزایش نرخ کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از اول اردیبهشت
  • زمان افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی مشخص شد
  • افزایش کرایه‌های تاکسی از اردیبهشت ماه
  • کرایه های تاکسی از اردیبهشت افزایش خواهند یافت