Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام نکونام گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور و شیوع کرونا ویروس وظیفه ما حفظ فاصله اجتماعی برای کمک به کادر درمان و سلامت مردم است، اما فاصله اجتماعی به معنای تعطیل کردن شعائر دینی نیست، مؤمنان می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد حضور پیدا و عبادت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی نکونام در پیام جمعه ۵ اردیبهشت‌ماه  با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در خطبه شعبانیه خود ۱۵ درس مهم بر سه محور برکت، رحمت و مغفرت را برای تمامی مؤمنان بیان می‌کند، اگر ما در این ماه مبارک در سه دهه این ۳ محور را مبنای کار خود قراردهیم قطعا به توفیق مهمان لایق می‌رسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه شهرکرد افزود: اخلاق‌محوری، روزه‌دار واقعی بودن، تلاوت قرآن، صله‌رحم به روش‌های مختلف، خودمراقبتی، یتیم‌نوازی، جبران گذشته با توبه، خضوع در برابر خداوند، افطاری دادن، خودداری از مردم آزاری، احترام به بزرگترها، رحم به کودکان، عمق‌بخشی با پیوند به پیامبر و اهل‌بیت از طریق ذکر صلوات و ... از نکات مهم تأکید شده توسط پیامبراکرم (ص) در خطبه شعبانیه است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته مردم را در ماه مبارک رمضان به شرکت در اجتماعات دینی نظیر نماز جمعه، جماعت و راهپیمایی روز قدس دعوت می‌کردیم، خاطرنشان کرد: امسال باتوجه به شرایط حاکم بر کشور و شیوع کرونا ویروس وظیفه ما حفظ فاصله اجتماعی برای کمک به کادر درمان و سلامت مردم است، اما فاصله اجتماعی به معنای تعطیل کردن شعائر دینی نیست، مؤمنان می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد حضور پیدا و عبادت کنند، همچنین ائمه جماعات نیز در مساجد برای پاسخ به مسائل شرعی مؤمنان حضور داشته باشد و مساجد با رعایت همه جوانب فعال شوند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری  با اشاره به اینکه مساجد باید کانون خدمات فرهنگی، اجتماعی، مالی، اخلاقی و عاطفی به مردم در این شرایط باشند، افزود: مساجد ظرفیت‌های عظیمی برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی هستند، می‌توان در مساجد غذای گرم طبخ و دربین اهالی محل با اولویت فقرا توزیع کرد، همچنین مردم در این شرایط که امکان افطاری دادن به شیوه‌های سابق وجود ندارد می‌توانند مقداری از غذای خود را با همسایگان خود سهیم شوند.

نکونام در ادامه با بیان اینکه خباثت‌های آمریکا در طول تاریخ بارها به همگان اثبات شده است، تصریح کرد: اما برخی نمی‌خواهند دشمنی آمریکا و هم‌پیمانان او را باور کنند، خداوند متعال نیز بارها قدرت پوشالی آن‌ها را در هم شکسته است، واقعه طبس در سال ۱۳۵۹ گویای این مسئله است که چگونه طوفان شن این قدرت استکباری را در هم شکست.

امام جمعه شهرکرد  با اشاره به پرتاب ماهواره دفاعی به فضا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، گفت: این مسئله حیرت همگان را برانگیخت، این ماهواره در شرایطی به فضا پرتاب و در مدار قرار گرفت که جمهوری اسلامی در شرایط تحریمی قرار داشت، اما به فضل پروردگار این ماهواره چندمنظوره دفاعی با موفیقیت به فضا پرتاب شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فاصله اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۴۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی روز چهارشنبه در اولین جلسه شورای اداری ورامین گفت: غفلت یاران پیامبر اسلام (ص) از تنگه احد موجب شهادت حضرت حمزه (ع) و مجروح شدن مولا علی (ع) شد.

وی با تجلیل از ملت ایران به خاطر هشیاری در صحنه‌ها و تنگه‌های انقلاب افزود: ۲۲ بهمن و انتخابات سال ۱۴۰۲ و خروش عمومی در روز قدس امسال تنگه‌هایی بود که ملت ایران سربلند بیرون آمد و رضایت رهبری معظم انقلاب اسلامی را به همراه داشت.

محمودی گفت: آقا فرمودند باید از این ملت تشکر کرد و تشکر زبانی کافی نیست و باید تشکر عملی کرد لذا باید مسئولان با خدمت هرچه بیشتر قدردان حضور مردم باشند.

امام جمعه موقت ورامین خطاب به مسئولان گفت: یک روزی بود آرزو می‌کردیم، در این جایگاه‌ها افراد دلسوز قرار گیرند و بهتر خدمت کنند و اکنون ما در این جایگاه‌ها قرار گرفتیم و نایب امام زمان (عج) از ما انتظار خدمت شایسته به مردم را دارند که اگر کوتاهی کنیم در قیامت باید پاسخگو باشیم.

محمودی با اشاره به قرار داشتن در آستانه دور دوم انتخابات مجلس در ورامین اظهار امیدواری کرد مردم دشت ورامین در مرحله دوم انتخابات نیز مشارکت خوبی داشته باشند و از تلاش‌های هیأت اجرایی و نظارت در برگزاری انتخابات تقدیر کرد.

کد خبر 6088184

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • چرا باید حتما از پروتکل TLS (SSL سابق) استفاده کنیم؟
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • روایت متخصص مصری از اوضاع فاجعه بار غزه
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است