Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به ابتلای سه مورد جدید در آبادان، گفت: شمار ابتلا در جنوب غرب خوزستان به ۲۴۴ مورد افزایش یافت.

شکر الله سلمان زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته سه مورد ابتلا در منطقه داشتیم، اظهار کرد: این سه مورد ابتلا مربوط به آبادان است و خوشبختانه در خرمشهر و شادگان موارد مثبت کرونایی نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه شمار مبتلایان بیماری کرونا در محدوده جنوب غرب خوزستان به ۲۴۴ مورد رسیده است، گفت: به تفکیک در آبادان ۹۴ مورد، خرمشهر ۱۲۲ مورد و شادگان نیز ۲۸ بیمار مشاهده و ثبت شده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه خوشبختانه از آمار کل تاکنون ۱۹۷ نفر نیز با حال عمومی خوب ترخیص شدند، افزود: در حال حاضر نیز ۲۷ نفر همچنان در بیمارستان قرنطینه آیت الله طالقانی آبادان بستری و تحت مداوا قرار دارند.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان بیان کرد: خوشبختانه طی روزهای اخیر و در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی نداشتیم و طبق آمار تعداد نهایی فوتی های ناشی از کرونا در این محدوده ۲۰ مورد است که به تفکیک شامل پنج نفر در آبادان، ۱۳ مورد در خرمشهر و دو مورد در شادگان می شود.

سلمان زاده با اشاره به اینکه ویروس همچنان در جامعه وجود دارد، بیان کرد: افراد ناقل در سطح جامعه وجود دارند و بازگشایی مراکز خرید به منزله عادی شدن شرایط نیست بلکه توجه به هشدارها با اهمیت تر از قبل باید رعایت شود. در این خصوص افراد مستعد به ابتلا این ویروس مانند سالمندان، بیماران دارای بیماری زمینه ایی یا نقص ایمنی بیشتر در خطر هستند و در صورت ابتلا به فرم شدید بیماری مبتلا می شوند. لذا به خاطر رعایت حال این عزیزان و سلامت خود همچنان همشهریان باید در منزل بمانند و در صورت خروج از منزل برای موارد ضرور ضمن توجه به هشدارهای بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند را رعایت کنند و فرض کنند که افراد در سطح جامعه ممکن است آلوده و ناقل به ویروس باشند.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان یادآور شد: مهلت ثبت نام اصناف در سامانه salamat.gov.ir تا پایان ساعت ۲۴ روز جمعه ۵ اردیبهشت ماه تمدید شد و توصیه می کنم که متصدیان هر چه سریع تر اقدام به ثبت نام و اخذ کد بهداشتی نمایند در غیر این صورت، بازرسان دانشکده، فرمانداری، اصناف و سازمان صمت حتما با صنوف فاقد کد برخورد خواهند نمود.

سلمان زاده در پایان از شهروندان خواست حتما به سامانه خود ارزیابی الکترونیکی کرونا ویروس به آدرس salamat.gov.ir  مراجعه نمایند و ضمن پاسخ به سوالات به تماس دریافتی از طریق شماره ۴۰۳۰ پاسخ دهند.

لازم به ذکر است که آمار ابتلا تا روز گذشته در شهرهای آبادان و خرمشهر و شادگان ۲۴۱ مورد، فوت شدگان ۲۰ نفر و ترخیص شدگان نیز ۱۸۸ نفر اعلام شده بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت شورای عالی مناطق آزاد دانشکده علوم پزشکی آبادان کرونا ویروس ستاد ملی کرونا جنوب غرب خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۴۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، دانش آموزان آبادانی و خرمشهری به همراه پاک بان ها و معلمان خود با حضور در مراسم روز زمین پاک و بوستان های شهر بر لزوم حفاظت از زمین پاک تاکید کردند. نجات زمین از پلاستیک شعار امسال هفته زمین پاک است. 

آنان با جمع آوری زباله ها از میان شاخ و برگ درختان، حاشیه رودخانه و بوستان ها از بزرگسالان خواستند در تولید کمتر زباله بویژه پلاستیک و جلوگیری از زباله پراکنی در محیط زیست در حفظ محیط زندگی برای نسل های آینده کوشا باشند. 

کودکان و نوجوانان آبادانی و خرمشهری با ابراز نگرانی از گسترش پلاستیک در سطح شهرها و روستاها تاکید کردند: زمین ثروتی عظیم است که آیندگان برای ادامه حیاتی شاد و پرانرژی به پاکی آن نیاز دارند و حفاظت از آن وظیفه نسل های کنونی است.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از فعالیت‌های زیست محیطی دانش آموزان به نمایش گذاشته شد که در قسمتی از آن دانش آموزان کاغذها را جمع آوری و در بطری های پلاستیکی ذخیره کردند تا برای بازیافت از محیط زیست جمع آوری شود.

محمود رضا یوسفی معاون خدمات شهری شهرداری آبادان در گوشه ای از این مراسم با اشاره به اینکه نظافت شهری و جمع آوری پسماند‌ها از جمله وظایف خدمات شهری شهرداری است افزود: در شبانه روز ۱۲۰ تن زباله در این شهر جمع آوری می‌شود که این میزان در تعطیلات نوروز به ۱۶۰ تا ۱۷۰ تن افزایش یافت. 

 

دیگر خبرها

  • فردا میز خدمت در خرمشهر برگزار می شود
  • اوقات شرعی ششم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • آب سه منقطه از خرمشهر قطع شد
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • اوج گیری گرما در اروند
  • اوقات شرعی پنجم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی چهارم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • هوای آبادان و خرمشهر و یک شهر دیگر خوزستان در وضع بسیار خطرناک