Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-16@04:58:04 GMT

هدف گذاری سازمان صمت برای جهش تولید در بخش معدن

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۵۲۹۳

هدف گذاری سازمان صمت برای جهش تولید در بخش معدن

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران برای بخش معدن خود در جهت تحقق شعار رونق تولید در سال جاری برنامه هایی از جمله احیا و توسعه معادن کوچک مقایس، واگذاری معادن بدون بهره بردار و... دارد. در عین حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، افزایش تولید نیز از جمله اهداف این سازمان است.

علی عبدی- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان تهران- در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با برنامه‌های این سازمان برای سال جهش تولید اظهار کرد: طبق محورهای در نظر گرفته شده و ابلاغ شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سال جهش تولید، ما نیز تمرکز خود را بر این محورها قرار داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله مهمترین برنامه‌های درنظر گرفته شده، احیا و توسعه معادن کوچک مقیاس است تا بتوان تعدادی از این معادن را احیا و فعال کرده یا توسعه دهیم.

وی افزود: حتما مزایده معدنی برگزار خواهد شد تا معادنی که فاقد بهره بردار هستند و تعدادشان به حدود 40 معدن می رسد، بتوانیم از این طریق قانونی واگذار کنیم و بیرون فعال شوند. این موضوع سبب اشتغالزایی تعداد کثیری افراد هم خواهد شد. علاوه براین بازسازی و نوسازی صنایع معدنی را در برنامه خود قرار داده‌ایم و در سال جاری با سرعت بیشتر به آن خواهیم پرداخت تا فعالان این حوزه که ماشین آلات دست دوم و کهنه دارند، بتوانند با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده، تجهیزات خود را بازسازی یا ماشین آلات نو خریداری کنند. البته این برنامه در سال های گذشته نیز توسط وزارات صمت به ما ابلاغ و صورت گرفته بود اما قصد داریم در سال جاری با سرعت بیشتری به آن ها بپردازیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان تهران اعلام کرد: علاوه براین این برنامه هایی که عملیاتی هستند، اعطای وام برای نوسازی و بازسازی معادن و تجهیزات و استفاده از امکانات موجود برای  واردات ماشین های 5 تا 10 سال ساخت است که اجازه ورود دهیم تا مجبور به استفاده از ماشین های 50 سال گذشته نشوند.

عبدی ضمن تاکید براینکه مشکلاتی در توسعه معادن وجود دارد که نیاز به هماهنگی بیشتر در ارگان ها دارد، ابراز امیدواری کرد: در سال جهش تولید ارگان‌هایی که می‌توانند با ما همکاری بیشتری در تحقق اهدافمان داشته باشند، بیش از گذشته به میدان آمده و ما را در اجرای اهداف و برنامه‌ها یاری کنند. البته برخی از این ارگان ها اعتقادات خودشان را داشته و مدافع محیط زیست هستند اما ما هم اعتقادات خودمان را داریم که البته ناقض محیط زیست نیست و بیشتر سختگیری هستند. امیدواریم در سال جاری این همکاری ها و تفاهم ها بیشتر شود و بتوانیم موانع را با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی از سر راه برداریم و تولید را هم پیش ببریم./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سال جاری جهش تولید برنامه ها محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۵۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معادن یکی از پیشرانهای توسعه استان هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان امروز در نشست مشترک با فعالین معدن و صنایع معدنی آذربایجان‌غربی، معادن استان را یکی از پیشرانهای مهم توسعه استان عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در حوزه معادن ، دولت سیزدهم اهتمام ویژه ای برای بهره گیری از ظرفیت های معادن استان برای شتاب بخشیدن به روند توسعه این منطقه دارد.

استاندار آذربایجان‌غربی  با بیان اینکه در سالهای گذشته در حوزه اکتشافات معدنی استان مطالعات سیستماتیک صورت نگرفته بود ، به پیگیری توسعه مطالعات و اکتشافات حوزه معدن استان در گام نخست استفاده از ظرفیت های معدنی استان اشاره کرد و افزود: بر اساس توافقات با سازمان زمین‌شناسی کشور و ایمیدرو،  مطالعات ژئوفیزیک هوایی در ۲۲ هزار کیلومتر مربع در  پهنه‌های جنوبی استان و در ۷ شهرستان در مراحل پایانی قرار دارد که این مسئله و موجب تحول در حوزه اکتشافات شهرستان‌های جنوبی خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌غربی به ضرورت حضور بخش خصوصی در حوزه معدن استان نیز اشاره کرده و افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، سرمایه‌گذاری قابل توجهی در حوزه‌های مختلف و بخش معدن استان انجام شده و با همکاری دستگاه‌های متولی استانی و ملی، موانع صدور مجوز و پروانه جهت فعالیت در حوزه معدن رفع می‌شود.

معتمدیان همچنین با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی جهت فرآوری محصولات معدنی در استان، اضافه کرد: مردم باید از فرآوری محصولات معدنی نفع ببرند و یکی از شروط اصلی برای سرمایه‌گذاری در حوزه معادن آذربایجان‌غربی، فرآوری محصولات، اشتغالزایی و ارزش افزوده بیشتر با ایجاد واحدهای فراوری محصولات معدنی در کنار معادن است.

وی در ادامه از تعیین تکلیف وضعیت ۷۶۰ معدن در آذربایجان‌غربی در شورای معادن استان در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: در روند واگذاری معادن استان باید اهلیت سنجی صورت گرفته و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، زمینه برای فعالیت و صلاحیت سنجی سرمایه‌گذاران و مجریان طرح های معدنی فراهم شود.

استاندار آذربایجان‌غربی به توسعه صنایع فرآوری محصولات معدنی در استان نیز اشاره کرده و یادآور شد: در جمع ۵ استان اول از نظر ذخایر معدنی چون تیتانیوم، طلا و مس و ... قرار داریم و سرمایه گذاری های قابل توجهی نیز در استخراج و فرآوری این مواد معدنی توسط دولت در استان صورت گرفته است. 

معتمدیان همچنین با بیان اینکه آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های برخوردار از مواهب الهی است و نباید این استان را محروم خطاب کرد، افزود: با مدیریت ثروت‌های خدادادی، جلوگیری از خام فروشی در حوزه معدن، توسعه صنایع معدنی و ارزش افزوده بیشتر، زمینه برای استفاده مردم استان از این ثروت‌ها مهیا می‌شود.

وی در پایان همگرایی و هم‌افزایی تشکل‌های صنفی حوزه معدن و دستگاه‌های متولی را ضروری دانسته و تصریح کرد: تشکل‌های صنفی پل ارتباطی دولت بوده و با تقویت تشکل‌های حوزه معدن، موانع توسعه این حوزه رفع شده و شاهد افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی
  • معادن یکی از پیشرانهای توسعه استان هستند
  • تشکیل وزارت معادن و فلزات آری یا نه؟
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است
  • حمل و نقل با نوار نقاله‌ها در معادن چگونه انجام می‌شود؟
  • راهبرد‌های وزارت صمت برای تحقق شعار سال در بخش معدن
  • کشف ۱۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی در هرمزگان
  • اشتغال زایی، اولین آورده توسعه معادن کوچک برای اقتصاد
  • کاهش ۵۰ درصد نیروی انسانی متخصص در بخش معدن
  • امضای قرارداد استخراج ۳۶ معدن در هرات