Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری‌ها سازمان بازرسی کل کشور ضمن تقدیر از تلاش های اخیر کادر درمانی شرکت شهر سالم برای خدمت‌رسانی به مردم، اجرای طرح غربالگری کرونا ویژه کارکنان شهرداری تهران را هوشمندانه دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  محمدمهدی بلندیان بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری‌ها سازمان بازرسی کل کشور در بازدید سرزده از درمانگاه‌های شرکت شهر سالم اظهار داشت: پایش سلامت در شرایط کرونایی امروز اهمیت ویژه ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌شک اجرای این طرح و دیگر اقدامات درمانی با هوشمندی و درایت و تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان شهرداری تهران به ویژه کادر درمانی آن همراه بوده است.

بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری‌ها ضمن اعلام حمایت از مدیران خدوم شهرداری تهران برای عبور از این شرایط بحرانی، گفت: در این مقطع حساس همه باید دست به دست هم داده و با خدمت‌رسانی به آحادجامعه، رضایت‌مندی مردم را ارتقاء ببخشیم که این مهم با دستان پرتلاش شما پزشکان و کادر درمانی صورت می پذیرد.

همچنین،حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم در نشست با نماینده سازمان بازرسی کل کشور، ضمن تاکید بر اهمیت مشارکت‌ها و جلب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، از افزایش 20.2 درصدی سود ناخالص و 72.2 درصدی سود خالص شرکت در سال 1397 نسبت به سال 1396 خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران، تکمیل پروژه پزشک خانواده و نظام ارجاع، تکمیل طرح سلامت الکترونیک کارکنان، توسعه خدمات درمانی در مراکز تابعه، اجرای برنامه‌های ارتقای بهداشت و سلامت کارکنان، راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری و مرکز جامع سلامت روان و توریسم سلامت را از جمله برنامه‌های آتی این شرکت برشمرد.

بر اساس این گزارش حاضران در این نشست، پس از پایان گفت‌گو با حضور در خانه شهید خدمت مهدی وریجی، با خانواده ایشان دیدار و به مقام والای او ادای احترام کردند.

در این دیدار، مدیر عامل شرکت شهر سالم و همکاران او ضمن بیان خاطراتی از  این پزشک  عرصه سلامت که خود فرزند شهید رحیم وریجی از شهدای دفاع مقدس بود به بررسی ابعاد برجسته شخصیت ایشان پرداختند.

بلندیان نیز ضمن تکریم، تبریک و تسلیت به خانواده محترم وریجی با بیان این نکته که انسان های دغدغه مند همواره در خط مقدم جهاد هستند افزود هیچ لباسی برازنده تر از شهادت برای فرزند شهید نیست .اعلام نمود فرزندان شهدا همچون پدرانشان در راه اعتلای ایران پیشرو هستند و همواره در این عصر که دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی  به دنبال خدشه و نابودی آرمان های امام (رضوان الله) هستند با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نمی گذارند عَلم آقا ابا عبدالله حسین (ع) زمین بماند و در این مسیر   تا پای جان ایستاده اند.

در پایان لوح های سپاسی به مناسبت گرامیداشت و پاسداشت رشادت ها صورت گرفته در عرصه خدمت رسانی به شهروندان از سوی  پیروز حناچی، شهردار تهران توسط دکتر حمید چوبینه مدیر عامل شرکت شهر سالم و نیز محمد مهدی بلندیان بازرس کل سازمان بازرسی کشور  اهدا شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری تهران غربالگری سازمان بازرسی کرونا کرونا در تهران شهرداری تهران سازمان بازرسی شرکت شهر سالم بازرس کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت

گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین دزفولی؛ دعوای حجامت و اهدای خون موضوعی است که در کشور ما سابقه چندین ساله دارد تا آنجا که در دهه هفتاد با جسارت مسئولان وقت وزارت بهداشت، حجامت در مطب‌های پزشکی ممنوع اعلام شد اما پس از یک کشمکش حدوداً چهار ساله با رأی دیوان عدالت اداری این قانون لغو شد.

به دنبال این رأی در دو دهه اخیر شاهد تبلیغات فراوان در مورد مزایای حجامت به‌عنوان روشی برای پیشگیری یا درمان بیماری‌ها بوده‌ایم و تابلوهای متعدد مراکز حجامت در کوچه و خیابان به چشممان می‌خورند اما در تمام این سال‌ها همواره حجامت به‌عنوان یکی از دلایل برای معافیت‌ موقت از اهدای خون مطرح بوده، به‌طوری‌که بر اساس استانداردهای سازمان انتقال خون ایران، کسانی که حجامت کرده باشند، از زمان انجام تا یک سال بعد نمی‌توانند، خون اهدا کنند.

هرچند که بسیاری از کارشناسان معتقدند که اساساً شواهد علمی موجود از این‌که حجامت دارای اثرات مفید بر سلامت است، پشتیبانی نمی‌کند اما در کلام مسئولان سازمان انتقال خون ظاهراً این دعوا این‌گونه حل‌شده که افراد سالم بهتر است که حجامت را جایگزین اهدای خون نکنند و حجامت را برای درمان بیماری‌هایی که احتمالاً مبتلا هستند، در نظر بگیرند.

اما اتفاق جدیدی که این روزها موضوع حجامت را بر سر زبان‌ها آورده، تعیین تعرفه برای انواع حجامت در کتابچه تعرفه خدمات پزشکی و بهداشتی سال 1403 است که موجب نگرانی انجمن علمی انتقال خون کشور شده است.

علی‌اکبر پورفتح‌اله، رئیس هیئت‌مدیره انجمن علمی انتقال خون در واکنش به تعیین تعرفه برای حجامت، اظهار کرد: تعرفه گذاری حجامت در شرایطی که با روند سالمندی در جوامع بشری و افزایش مصرف خون و فرآورده‌های خونی و کاهش جمعیت اهداکنندگان خون مواجه هستیم، چالش بزرگی را برای دسترسی به خون سالم و کافی در ایران ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: انجمن علمی انتقال خون انتظار دارد درحالی‌که سازمان جهانی بهداشت تأمین خون سالم و کافی را از اولویت‌های نظام سلامت کشورها اعلام کرده، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با حساسیت همه‌جانبه به‌عنوان متولی سلامت به مسئولیت‌های خود عمل کند.

پورفتح‌اله یادآور شد: انجمن علمی انتقال خون اگرچه تعرفه گذاری خدمات حجامت را فاقد وجاهت علمی، اقتصادی و کارایی برای نظام سلامت می‌داند درعین‌حال با توجه به مسئولیت علمی خود در راستای تأمین خون سالم و کافی انتظار دارد که با تدوین راهنمای ملی برای حجامت از انجام و به‌کارگیری آن در افراد سالم تا سن ۶۵ سالگی که می‌توانند اهداکنندگان بالقوه خون باشند، خودداری شود.

مدیرعامل اسبق سازمان انتقال خون گفت: علاوه بر بعد اهدای خون، موضوع تعرفه گذاری حجامت به معنی باز شدن پای شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت و تحمیل هزینه‌هایی است که اثر مشخصی هم ندارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • هوای تهران در مدار سلامت
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت