Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@01:27:20 GMT

روحانیون جهادی در راه مبارزه با کرونا در قم تقدیر شدند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۵۶۴۵

روحانیون جهادی در راه مبارزه با کرونا در قم تقدیر شدند

مراسم تقدیر از روحانیون جهادی در راه مبارزه با ویروس منحوس کرونا، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مراسم تقدیر از تلاش‌های مؤثر روحانیون جهادی در راه مبارزه با بیماری کرونا، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد که در این مراسم تندیس حامی سلامت و لوح تقدیر به طلاب اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر جواد خدادادی رئیس بیمارستان کامکار در این مراسم بیان کرد: بسیاری از طلاب جزء اساتید بوده و تحصیلات عالیه داشتند اما بدون هیچ خواسته‌ای وارد میدان شدند و در این میان طلاب جهادگر به‌اندازه‌ای بدون تکلف و ساده جلو آمدند که همه را شگفت‌زده کردند.

وی افزود: در ابتدا فکر کردیم طلاب چند روز در خدمت بیماران خواهند بود، اما گذشت زمان نشان داد که طلاب حضور حماسی و جهادی داشتند که هنوز هم ادامه دارد.

مجریان قرآنی رسانه ملی به بیماران کرونایی خون اهدا کردند + عکساصناف و مردم کهگیلویه و بویراحمد از هیچ کوششی در مبارزه با کرونا دریغ نکردندکنترل نسبی شیوع کرونا در گیلان/ وضعیت استان باثبات است

دکتر سید یاسر فروغی رئیس بیمارستان شهید بهشتی قم نیز در این مراسم بیان کرد: باید به این مهم اشاره‌کنم که طلاب جهادگر کمک‌های بسیار زیادی در ایام هم به بیماران و هم به کادر درمانی کردند، در روزهایی که شاید بسیاری از مردم نمی‌خواستند از جلوی بیمارستان‌ها هم رد شوند، اما این طلاب جهادگر در عرصه خدمت‌رسانی به بیماران حضور داشتند.

همچینن دکتر حامد شفیعی رئیس بیمارستان فرقانی در این مراسم با تقدیر از فعالیت طلاب در خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا گفت: خدمت‌رسانی شبانه‌روزی و جهادی طلاب در آن شرایط دشوار واقعاً جای تقدیر و تشکر دارد و استقامت و بردباری آن‌ها نیز ستودنی است.

وی خاطرنشان کرد: این روزها و ایام تمام خواهد شد اما این اقدامات و ایثار طلاب در تاریخ ماندگار خواهد شد و قطعاً این جهادگران سرمشق و الگویی روشن برای همه مردم خواهند بود.

انتهای پیام/452/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۵۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران قدیم| ماجرای ساخت اولین بیمارستان پایتخت/ تصویری خاص از فضای بیمارستان و بیماران در ۱۵۰ سال پیش

به گزارش خبرآنلاین،‌اینطور که در کتب تاریخی آمده تا زمان ناصرالدین شاه قاجار مکانی به نام بیمارستان و یا مریضخانه وجود نداشت و معالجه بیماران صرفا بر عهده افرادی بود که طبیب یا حکیم‌باشی نامیده می‌شدند. اما اولین مریضخانه‌ای که در تهران دایر شد و بیماران را بستری کرد، بیمارستانی دولتی بود که در سال ۱۲۹۰ هجری قمری، مصادف با سال ۱۲۵۱ هجری شمسی به دستور ناصرالدین شاه قاجار در خیابان سپه امروز تأسیس شد و بعدها به بیمارستان سینا شهرت یافت.

همشهری نوشت: مرحوم «ناصر نجمی» استاد و تاریخ‌نگار در این باره در کتابش نوشته: «ناصرالدین شاه در یکی از سفرهای خود به فرنگستان ضمن بازدید از نقاط مختلف شهرها از چند بیمارستان هم بازدید به عمل آورده توجه شاه قاجار به اهمیت چنین محل و تاثیری که در معالجه و مداوای بیماران داشت جلب شد طوری که بلافاصله پس از بازگشت به ایران دستور تأسیس یک بیمارستان مجهز را صادر کرد و این وظیفه مهم را به عهده مشیرالدوله، صدراعظم وقت، علی قلی میرزا اعتضادالسلطنه و ناظم‌الاطبا نفیسی (پزشک و مولف فرهنگ بزرگ فارسی به فارسی) مامور انجام این کار شدند. ناظم‌الاطبا پس از تفحص و جستجوی زیاد محلی را در نزدیک چهارراه حسن آباد پیدا کرد و آن را به بیمارستان اختصاص داد و نام آن را هم مریضخانه دولتی گذاشت.»

بنابراین ناظم‌الاطباء در سال ۱۲۹۰ هجری قمری، اولین بیمارستان تهران و ایران را در میدان حسن‌آباد و در محله‌ای به نام هشت گنبد، تاسیس کرد. این بیمارستان تا سال‌ها به نام "مریضخانه دولتی" نامیده می‌شد. پس از آنکه این بیمارستان شروع به فعالیت کرد، ناظم‌الاطباء به ناصرالدین شاه پیشنهاد کرد تا در این بیمارستان، پزشکان تربیت شده ایرانی به معالجه بیماران بپردازند. پس از آن و با موافقت ناصرالدین شاه، تدریس رشته طب در مدرسه دارالفنون پذیرفته شد و هر ساله تعدادی دانشجو، به منظور فراگیری دانش پزشکی وارد این مدرسه می‌شدند و بر اساس تعالیم ناظم‌الاطباء به فراگیری این دانش می‌پرداختند. این عده، همزمان در مریضخانه دولتی و تحت نظر پزشکان غربی به کارآموزی پرداخته و توانستند اولین نسل از پزشکان تربیت شده دارالفنون شوند.

این «مریضخانه دولتی» ابتدا با ۴۰۰ تخت با ۳ساختمان مجزا تاسیس و خدمات رسانی کرد. به گفته پرستاران قدیمی بیمارستان و بر اساس اسناد موجود، در یکی از ساختمان‌های بیمارستان در یک سال اول تاسیس بیش از ۲۵۰۰ بیمار، درمان شدند.

پس از این بیمارستان، چند بیمارستان دیگر نیز در تهران دایر شد، می‌توان از بیمارستان نظامی طهران نام برد که موسس آن شاهزاده علیقلی میرزا بود. "مریضخانه دولتی" پس از چندی و در سال ۱۳۱۹ به پاس زحمات پدر طب ایران به بیمارستان سینا تغییر نام داد. این بیمارستان سال‌های متمادی، محلی برای معالجه و درمان امراض بیماران بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896852

دیگر خبرها

  • تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران
  • تهران قدیم| ماجرای ساخت اولین بیمارستان پایتخت/ تصویری خاص از فضای بیمارستان و بیماران در ۱۵۰ سال پیش
  • روحانی جهادی خوی درگذشت
  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بی حجاب در ادارات
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • حمایت روحانیون و طلاب شیروان در اقدام به موقع سپاه در تنبیه متجاوز
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • اضافه شدن ۶ دستگاه همودیالیز به بیمارستان کامکار قم