Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

خبرگزاری فارس: در هشتمین هفته برگزار نشدن نمازجمعه در کشور، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد مطالبی پیرامون ماه مبارک رمضان، جایگاه این ماه در عبودیت خداوند و تصمیم‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در قالب «پیام جمعه» بیان کردند.

متن این پیام به شرح زیر است:

السلام علیکم و رحمت‌الله

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله، والصلاة والسلام علی رسول‌الله و علی آله آل الله، لاسیما بقیه‌الله و الشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له و ان محمد عبده و رسوله و عن علی امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین و حجج الله.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوصیکم و نفسی عبادالله بتقوالله

متأسفانه امسال بر حسب وجود این ویروس منحوس که تعادل و نظم زندگی‌ها را در همه زمینه‌ها به هم زد، افراد از این فرصت و نعمت محروم شدند، درهای معابد و مساجد در ماه مبارک رمضان‌ که ماه خداست، متأسفانه به روی بندگان خدا بسته‌شده و نمی‌توانند استفاده کنند، هرچند امیدواریم عزیزان ما که دارند برنامه‌ریزی می‌کنند، در مقابله با این ویروس منحوس و بلیه خطرناک، عزیزان ما در ستاد ملی مقابله با کرونا، این مسئله را حل کنند که مردم فرصت ماه مبارک رمضان و برکات این ماه را از نظر توفیقاتی که در گذران شب‌های ماه مبارک رمضان در معابد و مساجد داشتند، از آن انس‌هایی که در حال روزه‌داری با مسجد و معبد و خانه خدا داشتند، در این ماه رمضان محروم نمانند.

مخصوصاً در نظریه‌ای که فرهنگستان علوم پزشکی اعلام کرده، بسیاری از برنامه‌هایی که در بازگشایی اعلام شده، اثر و نقش بازگشایی مساجد، معابد و عتبات عالیات از این برنامه‌ها در توسعه و شیوع این بیماری خیلی کمتر هست، این هم پسندیده نیست که همه‌جا را در حال فعالیت ببینیم، ماه مبارک رمضان که ماه عبادت خدا هست، در مقابل دلدادگان خدا در بسته و تعطیل مساجد را ببینیم.

اگر فکر بیشتری شود و عزیزان ما در ستاد مقابله با این بیماری نسبت به مسئله بازگشایی مراکز عبادی و تشکیل مراکز دینی تجدیدنظر کنند که در این بیماری مشمول لطف پروردگار بودیم، کمک بندگان خدا آن‌هم به خاطر خدا و دل‌بستگی به خدا درهم‌آمیخته شد و این مسئله در کشور ما به برکت دین و گرایش‌های دینی بهتر از سایر نقاط دنیا مهار و مدیریت شد، مایی که از برکت اسلام این نعمت را داشتیم که ضرر و آسیب ما نسبت به‌جاهای دیگر کمتر شد، بیاییم ماه برکت خدا را از برکتی که در مساجد و معابد خدا هست، محروم نکنیم.

امکان باز شدن مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

فکر دستورالعمل و پروتکلی باشند که رعایت بهداشت و مقابله با این بیماری به‌خوبی انجام بگیرد و این مرکز عبادت خدا در ماه رمضان به روی همه باز باشد؛ مردم ما مردمی هستند که در آن نقطه بالای انسانیت، عواطف و ارتباطات انسانی، وابستگی آنان به خدا، آنان را به نقطه کمال انسانی می‌رساند.

شاهد آن هستیم که همدلی، همیاری و مواساتی که به دستور مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی شد و در این ماه رمضان به‌وسیله بندگان خدا و نهادهای مقدس انقلابی و مردم متدین در مشارکت‌ها و تشکل‌های مردمی انجام می‌دهند، در هیچ ماه رمضانی به این گستردگی سابقه نداشت و این به خاطر برکت عبودیت خدا، دلدادگی مردم به خدا و برکت ماه رمضان است؛ امیدواریم توجه همه عزیزان ما به این معنویات و برکات مقداری گسترده‌تر باشد و برنامه‌ریزی‌ها با توجه به این خصوصیات انجام بگیرد.

آیت الله علم الهدی در ابتدای خطبه های مکتوب نماز جمعه هم گفت: خودم و همه شما برادران و خواهران را به تقوای الهی سفارش می‌کنم.

در جمعه آخر ماه مبارک شعبان، وجود مقدس پیغمبر اکرم (صلوات‌الله‌علیه) در خطبه نمازجمعه، خصوصیات و ویژگی‌هایی را در مورد ماه رمضان بیان کردند و فرمودند « أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ»، در اولین جمله‌ای که پیغمبر اکرم با مردم درباره خصوصیات ماه مبارک رمضان سخن داشتند، سه عنوان برای این اعلام فرمودند.

ایشان فرمودند ماه رمضان به‌عنوان شهر الله و ماه خدا، «ماه برکت»، «ماه رحمت» و «ماه مغفرت» است؛ معرفی ماه رمضان با این سه عنوان، خصوصیت و موضوعیتش در این جهت بود که مردم باید به آن ویژگی خاص، فوق‌العادگی و امتیاز خاص ماه مبارک رمضان نسبت به ماه‌های دیگر در رهگذر عمرشان توجه داشته باشند؛ اولاً توجه داشته باشند که در این ماه، سرمایه‌هایی که از طرف ذات مقدس پروردگار برای رشد و کمال انسان در عبودیت در اختیار افراد گذاشته‌شده است، بسیار سرمایه‌های عظیم، گسترده و بااهمیتی است چون این ماه، ماه برکت است.

ثانیاً توجه داشته باشند نظر پروردگار و توجه مهربانانه خداوند در این ماه نسبت به بندگانش با سایر ماه‌ها متفاوت است، این ماه، ماهی است که خداوند متعال بندگان خودش را چه بنده عاصی و چه مطیع، چه بنده تکامل‌یافته و چه بنده برگشته و رو آورده به خدا از گناه و نافرمانی، برای همه این‌ها امتیازات خاصی قائل است، آن بندگان خالص و مخلص از یک مهربانی خاص و ویژه پروردگار در این ماه برخوردارند، در برابر عبادات و اعمال صالحشان ‌که در ماه‌های دیگر از این امتیاز برخوردار نبودند.

منبع: فردا

کلیدواژه: خطیب جمعه مشهد علم الهدی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۵۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به هویت ملی، رمز موفقیت صداوسیما

پیمان جبلی در آیین تجلیل از برنامه‌سازان نوروز و ماه مبارک رمضان که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، رضایت و استقبال گسترده مردم عزیز از برنامه‌های رمضانی و نوروزی صدا و سیما و تقدیر رهبر آن معظم انقلاب را مایه افتخار رسانه ملی توصیف کرد.

جبلی با اشاره به اینکه که رسانه ملی در مدتی کوتاه دو مرتبه مورد تفقد و تحسین رهبری قرار گرفت، گفت: رسانه ملی دو رویداد را با سربلندی رقم زد، نخست اقدام بی سابقه در راه‌اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی و دوم ویژه‌برنامه‌های ایام نوروز و رمضان که تلاش کردیم در تراز رسانه محبوب مردم، ایفای نقش کنیم و درنتیجه آن، رسانه ملی هم مورد توجه مردم و هم مورد عنایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

وی افزود: بررسی میزان مخاطبان ما در دو مناسبت ویژه امسال امیدبخش بود و به‌مثابه تلنگری برای مدیران، برنامه‌سازان، هنرمندان و حتی منتقدان است که جایگاه، نقش و موقعیت منحصربه‌فرد صداوسیما را جدی‌تر بگیرند. اینکه تک‌قسمت‌هایی از برخی برنامه‌های ما می‌توانند ده‌ها میلیون بار در فضای مجازی دیده شوند، گواهی برهمین گفته است.

جبلی همچنین گفت: باید چهره‌ها، ستاره‌ها و عناصر درخشان رسانه‌ملی را قدر دانست. جایگاه هنرمندان برای تبیین مسئولیت‌های اجتماعی و نقش هدایتگری آنها برجسته است.

رئیس رسانه ملی از مشارکت نهاد‌ها و مؤسساتی، چون سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری و ... در ساخت برنامه‌ها به‌ویژه در این ایام قدردانی کرد و با اشاره به ویژگی‌های متفاوت برنامه‌سازی برای عید نوروز که با ایام ماه مبارک رمضان مقارن شده بود، اظهار کرد: با افتخار و با عزم و جدیت برنامه‌سازان و همکاران، میزان مخاطبان ما نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته بود. البته که رقابت سنگین در این زیست‌بوم، تغییر مصرف رسانه‌ای و ذائقه‌های مختلف، کار را سخت‌تر کرده است و تولید برنامه‌های کیفی باید در بالاترین سطح اتفاق بیفتد تا مخاطب ماندگار باشد.

جبلی تأکید کرد که بر تحول در رسانه ملی پافشاری می‌کنیم، نه یک قدم کوتاه آمدیم و نه یک قدم کوتاه خواهیم آمد.

وی گفت: سندتحول، میثاق‌نامه دوره مدیریتی جدید است و با قاطعیت دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پرچم تحول ما دو رنگ دارد؛ «هویت» و «عدالت»، عنوان کرد: سبک زندگی ایرانی اسلامی، فرهنگ و ادبیات و شعر، باور‌ها و اعتقادات عمیق و راسخ دینی، اقوام متنوع ایرانی، پاره فرهنگ‌ها و آداب و رسوم شیرین مناطق مختلف کشورمان، لهجه‌ها و سنتها، باور به قرآن و ائمه (ع)، احساس تعلق امتی و تاثیر گذاری جهانی، انقلاب اسلامی و شهدا و هنر انقلاب و... عناصر هویتی ما هستند و از همین رهگذر، مصمم بودیم در برنامه‌های مختلف به‌خوبی به این عناصر توجه کنیم.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: پرداختن تام‌وتمام به عناصر هویت ایرانی سرلوحه اقدامات ما در حوزه هویت محوری است و به‌عنوان نمونه، اگر به شعر می‌پردازیم برای آن است که از هویت قومی و ملی‌مان غفلت نکنیم. همچنین بر خودمان فرض می‌دانیم که اگر به گوشه‌ای از خاک ایران توجه می‌کنیم، از گوشه دیگر غافل نشویم. همچنین توجه به قرآن و عترت و معارف اسلامی جزئی مهم از هویت ایرانیان است که در برنامه‌های موفق قرآنی و آئینی به آن توجه شد. 

جبلی با اشاره به اینکه افتخار ما این است که رسانه ملی در این دوره با برنامه‌های قرآنی و اعتقادی موفق و فاخر شناخته می‌شود گفت: قرآن حجت را بر ما تمام کرد چرا که با برنامه ریزی مناسب و توجه همزمان به محتوا و رویکرد و سازوکار رسانه ملی موفق شد برنامه‌ای قرآنی را در شمار پرمخاطب‌ترین و محبوب‌ترین برنامه‌ها قرار دهد.

رئیس رسانه ملی همچنین با اشاره به بازدید‌های چند صد میلیونی محتوا‌های تولیدی رسانه ملی در فضای مجازی گفت: این که گمان کنیم عصر تلویزیون به سر آمده است درست نیست و اگر ما پرچم هویت و عدالت را برافراشته نگه داریم و همزمان به محتوا و قالب جذاب توجه کنیم، می‌توانیم جلوتر از همه رقبای دیگر بایستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • حضور آیت‌الله رئیسی در استان سمنان مایه برکت بود
  • توجه به هویت ملی، رمز موفقیت صداوسیما
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • پلمپ ۲ واحد متخلف در طبس
  • مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از مجری برنامه «سحرخیزان» تجلیل کرد
  • درخواست آیت‌الله علم‌الهدی برای نظارت جدی بر وضعیت معادن
  • ایران به برکت مردم و نظامیان ما پرچمدار ظلم‌ستیزی در جهان شده است
  • تغییر ناگهانی آمار پربیننده ترین برنامه ماه رمضان تلویزیون / محفل چگونه صدرنشین شد؟
  • انجام قریب به ۱۲ هزار مورد بازرسی در اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در آذربایجان غربی
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز