Web Analytics Made Easy - Statcounter

پردل رئیسی شهردار رمشک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: آخرین روز ماه شعبان که می‌شود زمزمه پیدا کردن هلال ماه مبارک رمضان در بین همه پیر وجوان شنیده می‌شود.

او افزود:حتی ریش سفیدان هر روستا جوانان را برای این مسابقه تشویق می کنند و جوانان به پشتوانه آن‌ها پای در رقابت می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار رمشک گفت: این مسابقه که با شور و شوق جوانان همراه است از بعد از ظهر آخرین روز ماه شعبان تا پایان غروب و پیدا کردن هلال ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

او بیان کرد: مسابقه پیدا کردن هلال ماه مبارک رمضان در بالاترین قلعه کوه دهستان انجام می شود و جوانی که موفق به پیدا کردن هلال ماه شود به آن لقب صالح داده می شود .

شهردارمشک در این باره گفت: این مسابقه در آخرین روز ماه شعبان بین جوانان این شهر در بالاترین قلعه کوه انجام می‌شود و هر کس موفق به پیدا کردن هلال ماه شود به عنوان برنده این مسابقه اعلام می‌شود.

او افزود: در ماه مبارک رمضان هیچ فردی در خانه خود افطار نمی‌کند و مردم روستا‌های دهستان "رمشک" روزه‌ی خود را در مسجد باز می‌کنند.

رئیسی بیان کرد: هنگام غروب هر فرد در روستا، غذایی ساده را با خود به مسجد می‌آورد و بعد از اقامه نماز، سفره افطاری در مسجد پهن می‌شود.

شهردار رمشک اظهار کرد: در این سفره همه افراد شریک هستند و بین فقیر وغنی تفاوتی نیست، هر کس در حد توانش غذایی مانند خرما، آش، حلیم و چنگمال (نوعی شیرینی کرمانی) با خود می‌آورد.

او بیان کرد: بالاخره همه در کنار یکدیگر و در فضایی سرشار از معنویت و صمیمیت روزه‌ی خود را باز می‌کند.

رییسی تصریح کرد: این رسم دیرین همه ساله شور و شوق خاصی در بین مردم دیندار و سختکوش این روستا ایجاد می‌کند، با این شیوه کودکان هم برای روزه داری و این دوستی وصمیمیت تشویق می‌شوند.

نکته قابل تامل اینکه ریش سفیدان این روستا هم قبل از آغاز ماه مبارک رمضان پیش قدم می‌شوند و کسانی را که از یکدیگر دلخور هستند آشتی می‌دهند.

شهر رمشک در جنوبی‌ترین نقطه استان ودر فاصله ۷۰۰ کیلومتری از مرکز استان کرمان قرار دارد.

گزارشی از طالب گل افشان

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال ماه رمضان سنت های قدیمی ماه رمضان ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۶۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جسد جوان غرق‌شده در رودخانه سزار لرستان پیدا شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان گفت:با تلاش تیم غواصی و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان پیکر جوان غرق شده خرم‌آبادی پس از ۱۳ روز در رودخانه سزار محل ایستگاه قطار ۵۰۱ راه آهن از آب گرفته شد.

محمد قدمی افزود:روز ۲۱ فروردین ماه امسال جوانی ۱۷ ساله به قصد شنا وارد رودخانه سزار در آبشار بیشه می‌شود که پس از شیرجه زدن و برخورد با سنگ کف رودخانه اسیر جریان آب شده و غرق می‌شود.

منبع: صدا وسیما

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • یک سال است که رستوران‌های مشهد افزایش نرخ نداشته‌اند
  • جسد جوان غرق‌شده در رودخانه سزار لرستان پیدا شد
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد
  • پیکر دو فرد غرق‌شده در سیلاب بلوچستان پیدا شد
  • ۸۴۷ فرزند یتیم ومحسنین تحت حمایت در طرح اکرام ایتام بهشهر
  • سریال‌های طنز همیشه حساسیت‌ برانگیز هستند/ ادامه «نون خ»؟ هنوز معلوم نیست