Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-16@19:59:24 GMT

عربستان سعودی مجازات شلاق را لغو کرد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۶۲۵۴

خرداد: عربستان سعودی در ادامه اصلاحات نمادین با هدف بهبود بخشیدن به چهره خود در میان افکار عمومی جهان، مجازات شلاق را لغو کرد.
به گزارش خرداد،ایرنا به نقل از روزنامه سعودی «عکاظ»، مقام های بلندپایه این کشور به دادستان کل سعودی دستور دادند تا صدور حکم شلاق در مجازات های تعزیری  لغو   و به مجازات های دیگر اکتفا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عکاظ به نقل از منابع آگاه توضیح داد: دادگاه ها موظف هستند این اصل را به اجرا درآورند و در هر شرایطی از آن سرپیچی نکنند.
بر اساس این حکم دادگاه ها موظف هستند بر پایه اوامر صادر شده در این خصوص از سوی دربار پادشاهی سعودی، در مجازات های تعزیری به زندان  یا دریافت غرامت مالی یا هر دو با هم و یا مجازات های جایگزین بسنده کنند.
عکاظ افزود: مجازات تعزیری شامل جرم و جنایاتی می شود که در مورد آنها هیچ گونه مجازات یا کفاره خاصی تعریف نشده است.
این در حالی است که بسیاری از ناظران معتقدند عربستان با توجه به جرم و جنایت هایش در یمن و برخورد وحشیانه و غیرانسانی با زندانیان به ویژه زندانیان و مخالفان سیاسی و نادیده گرفتن حقوق اقلیت شیعه در این کشور در میان کشورهای منطقه سیاه ترین و قطورترین پرونده نقض حقوق بشر را به خود اختصاص داده است .
در همین رابطه رسانه های بین المللی امروز (جمعه) از مرگ «عبدالله الحامد» فعال حقوق بشر سعودی و از چهره های مخالف دولت این کشور در اثر سهل انگاری پزشکی در یکی از زندان های عربستان سعودی خبر دادند. برچسب ها: عربستان سعودی ، مجازات شلاق

منبع: خرداد

کلیدواژه: عربستان سعودی مجازات شلاق عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۶۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه «خط» عربستان سعودی در حال سقوط

پروژه The Line که قرار بود ۱۷۰ کیلومتر طول داشته باشد، حالا احتمالاً به‌دلیل چالش‌های مالی، به ۲.۴ کیلومتر بسنده خواهد کرد.

به گزارش دیجیاتو، پیش‌ازاین قرار بود که شهر The Line تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱.۵ میلیون نفر را در خود جای دهد؛ اما حالا انتظار می‌رود کمتر از ۳۰۰ هزار نفر تا آن زمان در آنجا زندگی کنند. البته مقامات عربستان گفته بودند که The Line به صورت مرحله‌ای و در چند فاز ساخته می‌شود و انتظار دارند که در نهایت یک بیابان به طول ۱۷۰ کیلومتر در امتداد ساحل را پوشش دهند. بااین‌حال، ظاهراً آن‌ها از بلندپروازی خود کوتاه آمده‌اند و تا سال ۲۰۳۰ تنها ۲.۴ کیلومتر از این پروژه تکمیل می‌شود.

کوتاه‌شدن پروژه The Line عربستان

این پروژه که هزینه آن ۱.۵ تریلیون دلار تخمین زده شده بود، ابتداً به‌عنوان اختراعی مجدد برای طراحی شهری مطرح شد. بااین‌حال، مدت‌هاست که انتقادات مختلفی به آن می‌شود، به‌ویژه عده‌ای از اعضای قبایل محلی به طرح‌های ساخت‌وساز در زمین‌های اجدادی خود اعتراض کرده‌اند.

همچنین هزینه‌های مازاد بر بودجه تعیین‌شده و تغییر در فهرست کارکنان و کارفرمایان کلیدی این پروژه و مسائل دیگر باعث شده است که کارشناسان The Line را تخیلی و به دور از واقعیت بدانند. اکنون کاهش طول این پروژه به ۲.۴ کیلومتر، درحالی صورت می‌گیرد که بودجه کلی نئوم برای سال ۲۰۲۴، هنوز توسط صندوق دارایی عربستان به دلیل کاهش ذخایر نقدی تأیید نشده است.

این پروژه وعده‌های مختلف و رؤیایی را به ساکنان آینده خود داده است. سرتاسر دیواره‌های این شهر از شیشه خواهد بود که تأمین انرژی پایدار را تضمین می‌کند. همچنین سریع‌ترین قطار‌های جهان، برای نقل و انتقالات ساکنین مورد استفاده قرار می‌گیرد. در تیتر‌های تبلیغاتی The Line این شهر با عباراتی، چون یک «شهر شناختی» و یک «انقلابی در تمدن» که در آن امکانات رفاهی توسط هوش مصنوعی فراهم می‌شود، توصیف شده است.

دیگر خبرها

  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • واکنش فدراسیون فوتبال عربستان به شلاق خوردن عبدالرزاق حمدالله: شرم‌آور بود
  • واکنش تند عربستان به شلاق زدن بازیکن در استادیوم!‏
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • شوک به سعودی‌ها؛ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان
  • گفتگوی امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه عربستان سعودی
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای سعودی
  • شلاق‌گیت در عربستان؛ هوادار ایرانی کجایی؟
  • پروژه «خط» عربستان سعودی در حال سقوط