Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@19:27:28 GMT

مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی به 2287 نفر رسید

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۶۹۴۹

مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی به 2287 نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد افراد مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی به 2 هزار و 287 نفر رسید که از این تعداد یک هزار 306 نفر بهبود یافته‌اند.

جواد آقازاده، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به آخرین آمار مبتلایان ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: 24 ساعت گذشته، از  330 مورد، تست کرونا انجام شد که از این تعداد جواب تست 89 نفر مثبت اعلام شده است که در مجموع تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به 2 هزار و 287 نفر افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از 89مورد جدید شناسایی شده مبتلا به ویروس کرونا 76 مورد از افراد سرپایی و 13 مورد از بیماران بستری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی به اشاره به اینکه یکی از موثرترین راه‌ها بیماریابی است، تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته 10 مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند در مجموع تعداد بهبود یافتگان از این بیماری در استان به یک هزار و 306 نفر رسیده است.

آقازاده با اشاره به اینکه از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان 17 شهرستان آذربایجان‌غربی درگیر ویروس کرونا هستند، خاطرنشان کرد: آمار مبتلایان به تفکیک شهرستان‌های استان در ارومیه 788 مورد، اشنویه 29 مورد، بوکان 192 مورد، پلدشت 19 مورد، پیرانشهر 45 مورد، تکاب 92 مورد، چالدران 13 مورد، چایپاره 24 مورد، خوی 387 مورد، سردشت 27 مورد، سلماس 99 مورد، شاهین‌دژ 83 مورد، شوط 22 مورد، ماکو 32 مورد، مهاباد 143 مورد، میاندوآب 227 مورد، نقده 65 مورد گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روند آمار فوتی نزولی است و آمار افزایش مبتلایان به دلیل این است که تست‌ها از افراد مشکوک و به صورت سرپایی به منظور بیماریابی و کنترل راحت‌تر انجام می‌شود بنابراین مردم باید بحث خود مراقبتی و فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند تا از ابتلا به این بیماری در امان بمانند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا آذربایجان غربی بیماریابی علوم پزشکی کرونا در آذربایجان غربی آذربایجان غربی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۶۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی

 ستاره با اشاره به اینکه سال گذشته همه افراد فوت شده ناشی از حوادث کار در آذربایجان شرقی بودند مرد بودند گفت: از این تعداد ۴۹ نفر به علت سقوط از بلندی، ۲۵ نفر براثر اصابت جسم سخت، ۱۳ نفر بر اثر برق گرفتگی، چهار نفر بر اثر خفگی، چهار نفر به علت غرق شدن و پنج نفر بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومان حوادث ناشی از کار نیز در استان هفت درصد افزایش یافت اظهار کرد: در این بازه زمانی یک هزار و ۵۰۱ نفر بر اثر مصدومیت حوادث ناشی از کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۸ نفر زن و بقیه مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: در اسفند ماه سال گذشته ۱۰ نفر به علت حادثه کاری فوت کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲ نفر افزایش یافت.

ستاره ادامه داد: در ماه مذکور ۱۱۱ نفر نیز به علت مصدومیت حوادث کاری به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که پنج نفر از آن‌ها زن بودند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی