Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@18:10:23 GMT

بیماران قلبی می‌توانند روزه بگیرند؟

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۷۲۸۸

بیماران قلبی می‌توانند روزه بگیرند؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پروفسور معصومعلی معصومی با اشاره به نزدیکی ماه رمضان و لزوم روزه داری در این ماه مبارک، گفت: روزه داری در این ماه طبق دستورات دینی برای افرادی که بیمار بوده و توان انجام روزه داری ندارند، ممنوع است.

وی با بیان اینکه نمی توان برای تمام بیماران قلبی و عروقی نسخه واحدی پیچید، گفت: هر یک از این بیماران باید با مشورت پزشک معالج خود که از وضعیت جسمانی آنها مطلع است، نسبت به گرفتن روزه در این ماه اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معصومی تاکید کرد: توصیه اصلی بر این است که بیماران کرونری یا بیمارانی  که سال گذشته جراحی داشته اند، از روزه داری خودداری کنند.

وی افزود: همچنین بیمارانی که نیاز است داروی قلب خود را سر مصرف کنند، نباید دراین ماه روزه بگیرند.

این فوق تخصص جراحی قلب مشکل اساسی روزه داری در بیماران قلبی را بحث کم آبی عنوان کرد وافزود: کم آبی برای بیماران قلبی خطرناک است و در طول مدت روزه داری احتمال کم آبی بدن تشدید می شود، بنابراین توصیه می شود این بیماران در صورت تمایل برای گرفتن روزه حتما پیش از آن با پزشک خود مشورت کنند.

معصومی تصریح کرد: چنانچه پزشک معالج روزه داری این بیماران را بلامانع دانست، این افراد باید نسبت به مصرف مناسب مایعات در فاصله افطار تا سحر توجه کامل داشته و مقدار کافی آب بنوشند.

وی همچنین با اشاره به فواید روزه‌داری جهت کاهش کلسترول و چربی خون، گفت: چنانچه بیماران قلبی با مشورت پزشک اقدام به گرفتن روزه کردند، این امر فرصت مناسبی برای کاهش چربی و کلسترول خون آنها است و بهتر است با تغذیه مناسب در افطار و سحر و پرهیز از پُرخوری و مصرف غذاهای چرب از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند.

معصومی فعالیت بدنی برای این بیماران ضروری و لازم دانست وافزود: توصیه می‌شود این بیماران حتما انجام فعالیت های روزانه مانند پیاده روی را حتی در زمان روزه داری داشته باشند و تنها از انجام ورزش‌هایی سنگین مانند وزنه‌برداری و کوهنوردی خودداری کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پیاده روی جراحی قلب عمل جراحی قلب ماه رمضان روزه بیماران قلبی روزه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۷۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نروژ: کشور‌ها کمک رسانی به آنروا را از سر بگیرند

رژیم صهیونیستی برای پیشبرد اهداف خود در تجاوز به غزه و ایجاد قحطی در این باریکه، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا که بزرگترین نهاد امدادرسان در غزه محسوب می‌شود را متهم به دست داشتن در حمله هفتم اکتبر کرد. همین امر کافی بود تا کشور‌های غربی کمک‌های خود به این آژانس را قطع کنند؛ موضوعی که در نهایت فلسطینیان را در خطر گرسنگی قرار داده است. 

به گزارش الجزیره، پس از ارائه گزارش مستقل سازمان ملل پیرامون رفع اتهام از آنروا، اکنون نروژ از کشور‌های غربی خواسته کمک‌های خود به این نهاد مهم سازمان ملل را از سر بگیرند. 

اسپین بارث اید، وزیر خارجه نروژ در این باره گفت: سازمان آنروا تنها راه نجات ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فلسطینی در نوار غزه به شمار می‌رود. ما از کشور‌هایی که همچنان به توقف کمک‌های اهدایی خود به این نهاد مبادرت کرده اند می‌خواهیم کمک رسانی خود به آنروا را از سربگیرند. 

وی با اشاره به شرایط نامساعد غزه به دلیل جنگ ۲۰۰ روزه، خاطرنشان کرد: شرایط غزه اکنون فاجعه بار بوده و این باریکه نابود شده است. فلسطینیان از فقدان همه چیز رنج می‌برند و بسیاری اکنون با قحطی دست و پنجه نرم می‌کنند. حضور سازمان آنروا در غزه برای فعالیت‌های بشردوستانه سایر سازمان‌های امدادرسان حیاتی است. 

وزیر خارجه نروژ در پایان خاطرنشان ساخت: آنروا فراتر از یک سازمان بشردوستانه است. این نهاد به وسیله مجمع عمومی سازمان ملل ایجاد شده است. آنروا تعهد جامعه بین المللی برای آوارگان فلسطینی و حقوقشان است. 

آمریکا و آلمان، دو کشور بزرگ اهدا کننده به سازمان آنروا از زمان مطرح شدن ادعا‌های صهیونیست ها، کمک‌های امدادی خود به این نهاد را به حال تعلیق در آورده اند. کنگره آمریکا پا را فراتر نهاده و عدم کمک رسانی به آنروا را به قانون مبدل ساخته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • نروژ: کشور‌ها کمک رسانی به آنروا را از سر بگیرند
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • مهاجران افغانستانی می‌توانند گواهینامه رانندگی بگیرند؟
  • نوری قزلجه: دولت یا قوه قضاییه می‌توانند لایحه عفاف و حجاب را پس بگیرند