Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین پژوهشگران در دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا می‌گویند شمار افرادی که از ابتدای شیوع ویروس کرونا درگذشته‌اند به دست کم ۱۹۴۴۵۶ نفر و شمار موارد عفونت با ویروس به ۲۷۶۶۶۱۱ مورد رسیده است.

البته کارشنان می‌گویند میزان واقعی مبتلایان و تلفات پاندمی کووید-۱۹ باید بسیار بیشتر باشد که به علت کم‌شماری و تفاوت‌ها در سیاست‌های آزمایش کردن در کشورها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- بریتانیا روز جمعه ۵ اردیبهشت ۶۸۴ مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا را در بیمارستان‌هایش گزارش کرد و به ای ترتیب شمار تلفات در این کشور به ۱۹۵۰۶ مورد رسید. همچنین بریتانیا ۵۳۸۶ مورد جدید ثابت‌شده عفونت را گزارش کرد و به این ترتیب شمار کل موارد عفونت در این کشور به ۱۴۳۴۶۴ مورد رسید.

- شمار موارد بهبودی در اسپانیا از موارد عفونت جدید بیشتر شد. مقامات در اسپانیا که دومین کشور در جهان از لحاظ شمار موارد ثابت‌شده بیماری است، اعلام کردند برای نخستین بار شمار موارد روزانه بهبودی از بیماری در این کشور از شمار موارد تازه بیماری بیشتر شده است.

اسپانیا روز جمعه ۲۷۹۶ مورد جدید ثابت شده عفونت گزارش داد، در حالیکه در همین روز شمار موارد بهبودیافته از بیماری به ۳۱۰۵ مورد رسید.

- ایتالیا قرنطینه را کاهش می‌دهد. روزنامه‌ها در ایتالیا گزارش می‌دهند که قرنطینه عمومی در این کشور، که طولانی‌ترین و سخت‌ترین قرنطینه در اروپا بوده است، در طول چهار هفته آینده به تدریج کاهش خواهد یافت. هنوز منابع رسمی این خبر را تایید نکرده‌اند.

- انستیتوی روبرت کخ آلمان هشدار می‌دهد که نباید محدودیت‌های اعمال شده در این کشور به علت شیوع کرونا بیشتر از این کاهش یابد. لارس شاد، معاون رئیس این انستیتو گفت وضعیت شکننده‌تر از آن است که اجازه کاهش بیشتر قرنطینه را داد. این هشدار پس از آن داده می‌شود که این هفته فروشگاه‌های کوچک در آلمان اجازه بازگشایی یافتند و برخی از دانش‌آموزان به مدرسه‌ها بازگشتند.

این مقام بهداشتی گفت آلمان فقط هنگامی باید کاهش بیشتری در محدودیت‌ها ایجاد کند که شمار موارد ثابت‌شده روزانه بیماری به چند صد نفر در روز برسد درحال حاضر شمار موارد روزانه تشخیص‌داده شده در آلمان بیش از ۲۰۰۰ مورد است.

«موفقیت شکننده» آلمان در مقابل ویروس کرونا | «گام‌های کوچک» برای خروج از قرنطینه

- سوئد بیشترین شمار موارد جدید را گزارش می‌کند. سوئد ۸۱۲ مورد جدید ثابت‌شده عفونت ویروس کرونا را در روز جمعه گزارش کرد که بیشترین میزان گزارش شده در این کشور از آغاز شیوع این ویروس است. شمار کلی عفونت‌ها در این کشور اکنون به ۱۷۵۶۷ مورد رسیده است. سوئد همچنین ۱۳۱ مورد جدید مرگ گزارش کرد و به این ترتیب شمار تلفات کووید-۱۹ در این کشور به دست کم ۲۱۵۲ مورد رسید.

- شمار مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ در آمریکا روز جمعه از ۵۰۰۰۰ مورد گذشت. شمار مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ در آمریکا که در رده اول از لحاظ تلفات و شمار بیماری‌ها در جهان قرار دارد،  با دو برابر شدن در طول ۱۰ روز به ۵۰۳۶۰ مورد رسید. شمار موارد عفونت در آمریکا نیز در روز جمعه به ۸۸۳۸۲۶ مورد افزایش یافت.

ایالت نیویورک که تا به حال شدیدترین شیوع ویروس کرونا را در آمریکا داشته است، کمترین شمار مرگ‌های روزانه در هفته‌های اخیر را اعلام کرد. شمار مرگ‌های جدید گزارش شده در این ایالت در روز پنجشنبه ۴۲۲ مورد بود که کمترین میزان از ۳۱ مارس تا کنون است. بیش از ۱۶۰۰۰ نفر تا به حال در این ایالت به علت شیوع ویروس کرونا درگذشته‌اند.

کد خبر 504566 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس شمار مرگ ویروس کرونا موارد عفونت شمار موارد مورد رسید مورد جدید کووید ۱۹ روز جمعه ثابت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۷۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت ۲۹۰ گزارش مردمی محیط زیستی در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مجید شعبانلو گفت: این گزارش‌ها از طریق سامانه‌های تلفنی ۱۱۱، ۱۵۴۰، ۱۳۶ و حضوری دریافت شده است.

او تصریح کرد: بیشترین گزارش‌ها از طریق سامانه ۱۵۴۰ بوده است که سامانه تخصصی گزارش‌های محیط زیستی در سراسر کشور است.

رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: حوادث محیط زیستی، تخریب و تصرفات، خسارات حیات وحش، شکار و صید، آلودگی، استقرار صنایع، قطع درختان و ساخت و ساز در مناطق طبیعی از جمله موضوعات گزارش‌های مردمی محیط زیستی در استان همدان طی سال ۱۴۰۲ بوده است.

مجید شعبانلو افزود: تمام موارد توسط کارشناسان واحد‌های تابعه پیگیری، در موارد مرتبط اقدام و در موارد غیر مرتبط، به گزارش دهنده توضیحات لازم ارائه شده است.

دیگر خبرها

  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • تلفن ثابت سازمانی
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • دریافت ۲۹۰ گزارش مردمی محیط زیستی در همدان
  • تغییر سبک زندگی یکی از مهمترین عوامل کاهش موالید در کشور 
  • با ارزش ترین خودروساز جهان بازار را غافلگیر کرد