Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:24:31 GMT

نیروهای یمنی پادگان نظامی «اللبنات» در جوف را آزاد کردند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۷۷۹۵

نیروهای یمنی پادگان نظامی «اللبنات» در جوف را آزاد کردند

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، این مقام نظامی که نامش عنوان نشده به این خبرگزاری گفت: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی پادگان نظامی اللبنات واقع در جوف را در عملیاتی هجومی از اشغال نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی پاکسازی کردند.

بر اساس این گزارش، شمار زیادی از نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در این حمله کشته یا زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام نظامی یمنی اضافه کرد، نیروهای ائتلاف سعودی تلاش کردند که بار دیگر این پادگان نظامی را به کنترل درآورند که حمله آن‌ها دفع شد.

وی همچنین گفت: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی پس از پاکسازی پادگان اللبنات به سمت ارتفاعات الاقشع و روستای القشف پیشروی کردند و موفق شدند این مناطق را از اشغال نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی آزاد کنند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ماه های گذشته با انجام عملیاتی با عنوان «البنیان المرصوص» توانستند بخش های مهمی از جبهه نهم و چند شهر دیگر یمن در استان‌های «مارب و جوف» را از دست نیروهای وابسته به منصور هادی و وابستگان عربستان آزاد کنند.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف تقریباً پنج سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

برچسب‌ها یمن منصورهادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن منصورهادی یمن منصورهادی نیروهای وابسته ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۷۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکایی‌ها روزی از گزینه نظامیِ روی میز حرف می‌زدند، اما ...

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، رئیسی افزود: آمریکایی‌ها روزی از «گزینهٔ نظامیِ روی میز» حرف می‌زدند، اما حالا به‌خاطر عزت‌آفرینیِ نیروهای مسلح این ادبیات وجود ندارد.

در اینباره بیشتر بدانید:

رئیس جمهور: کشورهای منطقه به نیروهای نظامی ایران تکیه کنند کوچک‌ترین تعرض به خاک ایران به برخوردی سهمگین منجر می‌شود کد خبر 845147 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن چند نظامی صهیونیست طی درگیری‌ها در طولکرم
  • ۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱ هزار نفر از نیروهای مسلح
  • آمریکایی‌ها روزی از گزینه نظامیِ روی میز حرف می‌زدند، اما ...
  • گزارش تسنیم از نمایش اقتدار ارتش در کردستان + فیلم
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی
  • ادعای سنتکام درباره هدف قرار دادن دو پهپاد یمنی