Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان با گلایه از تعیین نشدن متولی مشخص برای بازار ماهی فروشان بندرعباس گفت: تداوم نواقص متعدد و عدم نظارت صحیح بر این مرکز زمینه ساز بحران بهداشتی وتهدید کننده سلامت شهروندان است.

عبدالمجید جلالی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه ساماندهی مرکز فروش و عرضه آبزیان بندرعباس به عنوان پایتخت صید و صیادی کشور یکی از آرزوهای دیرینه شهروندان بود، اظهار کرد: علیرغم تاکیدات و پیگیری های مدیران ارشد استان و شهرستان برای دستیابی به جایگاه استاندارد، بازار جدید ماهی فروشان مرکز استان همچنان با نواقص بهداشتی، ایمنی و البته نظارتی مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با اشاره به نواقص مرکز جدید فروش آبزیان بندرعباس، افزود: در این مرکز، امکانات اولیه جهت ایجاد فضای سالم بر اساس شاخص‌های اولیه طبق پروتکل های بهداشتی نظیر هواکش، سیستم آب گرم پرفشار جهت شستشو، فضای شستشوی دست، اقلام بهداشتی فردی و محیطی، ماسک و دستکش وجود ندارد و یا بسیار متناسب با ظرفیت این بازار در نظر گرفته نشده است.
نماینده هرمزگان در اتاق اصناف ایران ادامه داد: عدم پیش بینی مکان استقرار کارشناس مقیم بهداشت نظیر دامپزشک در کشتارگاه از مهمترین موضوعاتی است که در بازار جدید ماهی فروشان بندرعباس رعایت نشده است که ریشه در عدم نظارت بر این مرکز مهم عرضه مواد غذایی شهروندان دارد.
جلالی تصریح کرد: فقدان آموزش های لازم به متصدیان قبل از آغاز فعالیت غرفه‌های مستقر در این مرکز، انجام آزمایش سلامت کارکنان و شاغلین، و حتی عدم تهیه و نصب جعبه کمک های اولیه بهداشتی جهت درمان موقت از ضرورتهایی است که برای فعالیت بک واحد صنفی مطابق ماده ۱۳ قانون بهداشت، جزو الزامات اولیه است.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان بیان کرد: طبق ماده ۱۲و۲۶ قانون نظام صنفی، آغاز هر فعالیت صنفی منوط به دریافت پروانه کسب از اتحادیه است و متاسفانه فعالان در این مرکز تجاری صیادی تاکنون جهت تحصیل پروانه کسب از اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه اقدام نکرده اند.
وی در ادامه با بیان اینکه شرکت تعاونی صیادان بندرعباس جایگاه خاصی در توسعه سرمایه‌گذاری، حمایت در تامین کالا و تجهیزات کار و حلقه واسط صید و صیادی را دارد و البته هیچکس هم منکر تلاش این بزرگواران نیست، اظهار کرد: بایستی توجه داشت که در مبحث عرضه و فروش آبزیان به عموم، قانون نظام صنفی حاکم بوده و دریافت پروانه کسب لازم و ضروری است.
جلالی با استقبال از طرح و دستور مقام عالی دولت در شهرستان بندرعباس در قالب مصوبات شورای سلامت شهرستان گفت: زمنیه صدور پروانه کسب و تدوین ضوابط خاص با اخذ کد آیسیک، پس از طی مراحل قانونی در مصوبه کمیسیون نظارت بر اصناف بندرعباس در گذشته اخذ مجوز برای اتحادیه مواد پروتئینی تصویب شده و اتحادیه فوق آمادگی پذیرش و صدور پروانه کسب را دارد.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان با تقدیر و قدردانی از مدیریت و کارشناسان مرکز بهداشت استان و شهرستان بندرعباس بیان کرد: اقدامات سازمان‌های میادین و مشاغل شهرداری و سازمان آتش‌نشانی در همراهی و تحقق ساماندهی و اجرای پروتکل بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و آشامیدنی قابل تقدیر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کروناویروس ماهی فروشان مرکز استان پروانه کسب اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص موتورسیکلت‌های ویژه بازرسی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های چندین ساله روسای اتاق های اصناف سراسر کشور تامین دستمزد بازرسان و تجهیز لجستیک واحدهای بازرسی بوده است؛ در آخرین جلسه هیات عالی نظارت که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، این دغدغه مطرح و سرفصل درآمدی برای آن تعیین شد.

مجتبی صفایی افزود: امروز در دومین مرحله از تامین تجهیزات لجستیک بازرسان اتاق های اصناف سراسر کشور هستیم؛ با این توضیح که مدتی پیش، خودور تخصیص داده شد و امروز موتورسیکلت تامین شده است.

وی افزود: با به روزرسانی تجهیزات مورد نیاز واحدهای بازرسی اتاق های اصناف و تامین دیگر مباحث مالی بازرسان، برخورد با واحدهای صنفی بی‌انصاف تشدید خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: لازم به ذکر است عموم واحدهای صنفی با انصاف هستند و در تمامی شرایط سخت، پشتیبان نظام و انقلاب بوده‌اند؛ با اندک واحدهای صنفی که نتوانسته اند در اجرای قانون به طور کامل عمل کنند، نگاه قهری نیست؛ بلکه با توجه به سیاست های بازرسی هدفمند و سامانه محور که از سوی اتاق اصناف ایران دنبال می شود، رویکرد شکایت محور اولویت خواهد داشت و این تجهیزات لجستیک که شامل خودرو و موتوسیکلت می شود، کمک خواهد کرد تا مدت زمان رسیدگی به شکایات مردمی تسریع شود. به این ترتیب با سودجویانی که با آبروی اصناف بازی می کنند نیز مماشاتی نخواهیم داشت.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898349

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • ۲۸ مرکز درمانی به جانبازان و ایثارگران خدمات رسانی می کنند
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود