Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، تنیس روی میز ایران امیدوار است که همچون ادوار گذشته بازی های المپیک در دوره جدید این بازی ها نیز حضور داشته باشد. برای این حضور، پینگ پنگ بازان ایران باید از شرکت در رقابت های کسب سهمیه انفرادی (دو مرحله) یا رنکینگ جهانی، سهمیه لازم را به دست بیاورند.

به منظور دستیابی به شرایط ایده‌آل‌تر برای محقق شدن این مهم، کادر فنی تیم ملی تنیس روی میز برنامه پیشنهادی خود برای یک سال و نیم آینده - تا پیش از المپیک توکیو - را به فدراسیون ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برنامه پیشنهادی ۱۷۳ روز اردو در قالب ۱۳ مرحله اردوی داخلی همراه با ۲۸ اعزام برون مرزی پیش بینی شده است.

آنچه مسلم است به خاطر شرایط اقتصادی و همزمانی برخی از رویدادها، امکان انجام همه این اعزام ها وجود ندارد و در نهایت موافقت فدراسیون و مصوبه شورای برون مرزی وزارت ورزش، زمان و مقصد اعزام پینگ پنگ بازان را مشخص می کند اما سرمربی ملی تیم ملی تاکید دارد که هرچه تعداد اعزام ها بیشتر باشد، تیمش به سهمیه المپیک نزدیک تر می شود.

جمیل لطف الله نسبی در گفتگو با خبرنگار مهر به برنامه پیشنهادی کادر فنی تیم ملی تنیس روی میز برای ماه های آینده اشاره کرد و گفت: این برنامه تا مردادماه سال آینده که زمان برگزاری المپیک است، پیش بینی شده است. طبق این برنامه از خردادماه و در صورت مهیا شدن شرایط لازم، اردوهای آماده سازی خود را آغاز می کنیم. این اردوها با تمرینات داخلی و حضور در مسابقات رسمی و پروتوهای جهانی دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۳ مرحله اردوی تمرینی در برنامه پیش بینی شده لحاظ شده است، خاطرنشان کرد: مجموع این اردوها ۱۷۳ روز تمرینی را شامل می شوند. در میانه این اردوها و طبق تقویم فدراسیون جهانی، مسابقات و پروتورهای مختلفی برگزار می شود که حضور در خیلی از آنها را برای تیم ملی درخواست کرده ایم. در کل ۲۸ اعزام را در نظر گرفته ایم.

لطف الله نسبی با یادآوری اینکه مسابقات قهرمانی جهانی (مهرماه - کره جنوبی) و کاپ آسیا (اسفندماه) از جمله رویدادهای لحاظ شده در برنامه پیشنهادی هستند، خاطرنشان کرد: رقابت های کسب سهمیه المپیک (انفرادی) جزو همین اعزام ها پیش بینی شده است. این رقابت ها طی دو مرحله برگزار می شود. قرار بود مرحله اول به صورت منطقه ای و در تایلند برگزار شود که به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو شد. مشخص نیست چه تصمیم جدیدی هم برای آن گرفته خواهد شد. مرحله دوم هم خردادماه سال آینده در قطر برگزار می شود. بازیکنانی که از حضور در مسابقات منطقه ای و قاره ای موفق به کسب سهمیه نشده اند، در دوحه آخرین شانس خود را برای دستیابی به سهمیه امتحان می کنند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز تصریح کرد: طبیعی است که با حضور در خیلی از رویدادهای پیش بینی شده موافقت نمی شود چون شرایط مالی فدراسیون اجازه آن را نمی دهد اما بدیهی است که حضور بیشتر در مسابقات رسمی، ملی پوشان را به سهمیه المپیک نزدیک تر می کند. ما حداقل به ۱۲ اعزام برون مرزی نیاز داریم تا بتوانیم با اطمینان از سهمیه المپیک حرف بزنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از سهمیه های المپیک از طریق رنکینگ جهانی توزیع می شود، ادامه داد: هرچه حضور در مسابقات بیشتر باشد، موقعیت بازیکنان در رنکینگ جهانی بهبود پیدا کرده و احتمال کسب سهمیه از این طریق بیشتر می شود. ضمن اینکه همین حضور در میادین به آمادگی بازیکنان برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه و بعد از آن المپیک هم کمک می کند.

لطف الله نسبی تاکید کرد: تمام رویدادهای پیش بینی شده بر امتیاز المپیکی بازیکنان شرکت کننده تاثیر خواهند داشت به جز رقابت های کسب سهمیه؛ امیدواریم که تیم ملی تنیس روی میز به میزان کافی اعزام داشته باشد در این صورت امیدمان به کسب سهمیه خیلی بیشتر از قبل خواهد بود.

کد خبر 4906756 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: تنیس روی میز کسب سهمیه المپیک المپیک 2020 توکیو المپیک 2021 توکیو تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران ویروس کرونا لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه پرسپولیس وزارت ورزش و جوانان فدراسیون کشتی سردار آزمون فدراسیون فوتبال فیفا تیم ملی فوتبال ایران کشتی آزاد تیم ملی والیبال ایران کشتی فرنگی تیم ملی تنیس روی میز برنامه پیشنهادی سهمیه المپیک پیش بینی شده برنامه پیش برون مرزی کسب سهمیه رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۸۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاطمه مجلل المپیکی شد


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،  در سومین روز از رقابت‌های قایقرانی روئینگ قهرمانی آسیا و انتخابی بازی‌های المپیک امروز با حضور نمایندگان کشورمان در فینال چند ماده در چونگجوی کره جنوبی پیگیری می‌شود؛ که در نخستین مسابقه فاطمه مجلل پاروزن با ایستادن در رده سوم ضمن کسب مدال برنز آسیا نخستین سهمیه قایقرانی ایران را در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس کسب کند.

در فینال روئینگ تک نفره فاطمه مجلل با زمان ۷ دقیقه و ۳۷ ثانیه و ۷ صدم ثانیه دقیقه به عنوان قایق سوم از خط عبور کرد و با کسب مدال برنز مسابقات جواز حضور در المپیک را بدست آورد. در این رقابت نمایندگان ازبکستان و ژاپن اول و دوم شدند. ۵ قایق نخست این ماده سهمیه حضور در بازی‌های المپیک پاریس را کسب کردند.

در دیگر مسابقه امروز، حمیدرضا رضوانی در روئینگ تکنفره مردان با زمان ۷ دقیقه و ۱۵ ثانیه و ۵۱ صدم ثانیه به عنوان قایق پنجم از خط عبور کرد و جایگاه یازدهمی مسابقات را کسب کرد و از کسب سهمیه المپیک باز ماند.   

این مسابقات با برگزاری دیگر رقابت‌ها برای ملی‌پوشان کشورمان در جریان است.

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۴ اردیبهشت
  • پاداش تاریخی برای بلندقامتان ایران در صورت کسب سهمیه المپیک
  • الفتی، اولین المپیکی تاریخ ژیمناستیک ایران شد
  • ژیمناستیک ایران برای اولین بار المپیکی شد
  • مهمدی ششمین فرنگی کار المپیکی ایران
  • قایقران گیلانی المپیکی شد
  • سه سهمیه المپیکی ایران در قایقرانی
  • آقامیرزایی برای دومین بار المپیکی شد/ چهار سهمیه برای پاروزنان
  • رضایی با کسب مدال طلا المپیکی شد
  • فاطمه مجلل المپیکی شد