Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-23@08:42:15 GMT

◄ جلوگیری از تردد یا اصلاح سپر بنزهای خاور؛ کدام اقدام صحیح‌تر است؟

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۸۹۷۸

‍‍‍‍‍‍

تین نیوز

 ویدئوی پیوست مربوط به تست تصادف خودروها با تریلرها  است و تاثیر قابل ملاحظه‌ای که تقویت گارد عقب در جلوگیری از صدمه شدید به خودرو دارد را نشان می‌دهد.

به گزارش تین نیوز، سعید قصابیان کارشناس حمل و نقل به دنبال انتشار این فیلم در باشگاه متخصصان تین نیوز، در این مورد گفت: برخورد خودروهای سنگین از جلو با سواری نیز ایمن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپر بنزهای خاور آن‌قدر بلند هستند که در هنگام تصادف رو در رو، خودروی سواری به زیر خاور کشیده می‌شود که با اصلاح کوچکی در سپر خاور و نصب حفاظ می‌توان مانع این امر شد.

وی افزود: چند سال قبل قصد داشتند از تردد کامیون‌ها با سپر بلند جلوگیری کنند که این طرح از همان اول محکوم به شکست بود چون نمی‌توان یک شبه تعداد زیادی ناوگان باری را از رده خارج کرد به همین دلیل موضوع مسکوت ماند و خسارات ناشی از این نوع تصادفات ادامه پیدا کرد البته همان موقع هم می‌شد به اصلاح سپر خاور و بقیه کامیو‌ن‌های مشابه، از شدت تلفات کم کرد.

این کارشناس حمل و نقل با تاکید بر این‌که اصلاح این مشکل باید در خط تولید انجام شود، افزود: اصلاح خط تولید از روانه شدن خاور بیشتر به جاده‌ها جلوگیری می‌کند (اقدام پیشگیرانه) و اصلاح سپر، خاورهای در حال کار را ایمن خواهد کرد (اقدام اصلاحی).

قصابیان با تاکید بر این‌که، در مورد سپر عقب، به‌جای تولید کنندگان کامیون با سازندگان تریلر طرف هستیم، عنوان کرد: برای اصلاح سپر عقب باید سراغ تریلر سازها رفت که تعدادشان کم نیست و در کشور پراکنده هستند و برخی الزامات فنی را برای آنها تعریف و بر آنها نظارت کرد.

او افزود: یادآوری می‌کنم مشکل بالا بودن سپر در طراحی‌های جدید وجود ندارد و کامیون‌هایی که جدیداً در دنیا تولید می‌شوند همگی سپر ایمن دارند لذا با کامیون‌های جدید و وارداتی مشکل نداریم و اصلاح سپر چه در خط تولید و چه در کامیون‌های در حال کار مربوط به کامیون‌های طرح قدیم است.

به گزارش تین نیوز، قصابیان عنوان کرد:  برنامه اصلاح نیز می‌تواند به‌شکل زیر باشد:

۱)طراحی سپر جدید برای خاور و دیگر کامیون‌های مشابه

۲) الزام تولید کنندگان کامیون به رعایت سپر جدید با نظارت وزارت صمت

۳) انتقال طرح جدید به تعدادی کارگاه‌های فنی و دادن مجوز به تعدادی از آنها برای اصلاح سپر کامیون‌های موجود( وزارت صمت)

۴) الزام کامیونداران به تعویض سپر در مهلت معین با هماهنگی اتحادیه صنفی و با نظارت پلیس

۵) بازرسی فنی سپرهای تعویض شده قبل از ورود به سیر ( وزارت صمت)

۶) کنترل اثر بخشی سپرهای جدید و اصلاح مجدد طرح در صورت لزوم

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تصادف کامیون خاور بنز خاور اصلاح سپر تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۸۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه انتخاب رشته دکتری اصلاح شد

به گزارش قدس آنلاین، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد؛ پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره ۲) آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸، ضمن اعلام اصلاحات جدید مربوط به دفترچه راهنمای یاد شده  به اطلاع می رساند، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون فوق می‌توانند در مهلت مقرر پس از مطالعه دقیق دفترچه‌ راهنمای فوق و مندرجات این اطلاعیه، تا پایان روز چهارشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند. 

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده و ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

انتهای پیام 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • روند عادی تردد کامیون ها در آستارا
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی / احتمال اصلاح نرخ دلار
  • دفترچه انتخاب رشته دکتری اصلاح شد
  • آخرین وضعیت تردد کامیون ها در گمرک مرزی آستارا | تردد به حالت عادی برگشت
  • تصاویری از تردد عادی کامیون ها در گمرک مرزی آستارا
  • دروازه‌بان استقلال: هدفم از آن اقدام جلوگیری از تنش بود
  • تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت
  • تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت + فیلم
  • ◄ پارلمان اروپا اتوبوس و کامیون دیزلی را حذف کرد
  • ضرورت حمایت نهادهای حاکمیتی و قضایی از اجرای صحیح قانون