Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان اعلام کرد: بیش از ۹۰ درصد پوشاک بیمارستانی و ماسک مورد نیاز استان برای مقابله با کروناویروس توسط بانوان تولید می‌شود.

ربیعه علی‌محمدی در جریان بازدید از کارگاه تولید ماسک و لباس بیمارستانی که به همت جهاددانشگاهی همدان ایجاد شده است، به خبرنگار ایسنا گفت: یک بسیج همگانی در برای دفع این دشمن خطرناک که کل دنیا را درگیر کرده، در کشور ایران ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بحث کرونا دیدیم غرب که ایران را به عنوان جهان سوم معرفی می‌کرد، چهره عقب مانده تری را از خود نشان داد، تصریح کرد: دیدیم که وقتی بحث معیارهای شخصی می شود چطور برای یک دستمال کاغذی جلو می روند در حالیکه مردم ایران با جهاد هر آنچه داشتند وسط گذاشتند.

علی‌محمدی با بیان اینکه جامعه پزشکی یکی از جوامع قوی کشور ایران هستند، افزود: اگر به طور علمی و دقیق از افراد توانمند در تیم های مدیریتی استفاده کنیم به طور قطع همین اتفاق مثبتی که در کادر درمان کشور افتاد، در بحث مدیریت هم رخ خواهد داد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان با اشاره به دوران پساکرونا، اظهار کرد: دفتر امور بانوان استانداری طرحی برای دوران پس از کرونا ارائه داده است که در این طرح هر خانه یک تولیدی باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید از این به بعد به سمت مشاغل خانگی برویم، خاطرنشان کرد: باید همه اعضای خانواده یک مهارت را یاد بگیرند و با یکدیگر کار کنند و فرهنگ کار در خانواده ها نهادینه شود.

علی‌محمدی با اشاره به اینکه با این طرح در در کل خانواده فرهنگ کار ایجاد می شود، بیان کرد: اگر هر خانه یک تولیدی شود، کارخانه داران از هزینه‌های سربار صرفه‌جویی می‌کنند و سیستم ترافیکی بسیار سبک می شود.

وی از کارخانه داران و صاحبان کار و تولید استان همدان خواست در صورتی که محصولاتشان امکان مونتاژ در خانه دارد، یک محله را به عنوان پایلوت انتخاب کرده و در منزل تولید کنند تا از این طریق از بسیاری از هزینه های جانبی تولید کاسته شود.

وی با تأکید بر اینکه هر جا کار در خانه را قوی‌تر کنیم اقتصاد قوی تر شده و بسیاری از مشکلات زیست محیطی و آسیب‌های اجتماعی کاسته می‌شود، گفت: می بینیم در بسیاری از روستاهایی که تولید دارند و همه ساکنان روستا مشغول به کاری هستند هیچ کس معتاد نیست و مشکلات اخلاقی در آن منطقه وجود ندارد بنابراین از جامعه سرمایه دار و دانشگاهی و پارک های علم و فناوری درخواست می کنیم که به سمت کار در منزل بروند.

علی‌محمدی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد پوشاک بیمارستانی و ماسک مورد نیاز استان همدان توسط بانوان تولید می‌شود، تأکید کرد: همیشه زنان در فعالیت های اجتماعی رتبه اول را دارند و این موضوع به علت حس نوع دوستی و حمایت گری که در خلقت زنان نهادینه شده، بوده است بنابراین در مسائل اجتماعی زنان قوی تر وارد می شوند.

وی درباره اینکه در استان همدان اولویت دورکاری به بانوان داده شده بود، بیان کرد: استاندار همدان در بحث دورکاری به علت شیوع کروناویروس در استان بانوان شاغل را در اولویت دورکاری گذاشته بود در حالیکه متأسفانه برخی از افراد و حتی رسانه ای ها نسبت به این موضوع هجمه آوردند و که اینجای تأسف دارد و بنده از این افراد گلایه مند هستم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی لباس بیمارستانی امور بانوان جهاد دانشگاهی ماسك کروناویروس علی محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۹۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۲۳ هزار داوطلب همدانی در آزمون سراسری

فردا نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در سراسر کشور آغاز می‌شود و بیش از یک میلیون داوطلب در سراسر کشور برای ورود به دانشگاه با یکدیگر رقابت می‌کنند؛ در استان همدان هم ۲۳ هزار و ۸۸۰ نفر در این رقابت شرکت می‌کنند.

نوبت اول آزمون سراسری در ۱۵ حوزه امتحانی استان همدان برگزار می‌شود و ۶۲ درصد داوطلبان را خانم‌ها و ۳۷ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

ضرورت حفظ آرامش در آستانه آزمون سراسری

آنچه در این ساعات پایانی مهم است کنترل استرس و راه‌های غلبه بر آن است؛ به گفته مشاوران، داوطلبان در این ساعات پایانی درباره آزمون صحبت نکنند و یکی از نکاتی که دانش آموزان در روز پیش از آزمون لازم است رعایت کنند این است که از مطالعه مطلب جدید اجتناب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • رقابت بیش از ۲۳ هزار داوطلب همدانی در آزمون سراسری
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود
  • فردا، افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • رقابت بیش از ۲ هزار کاراته کا در پیکار‌های انتخابی تیم ملی بانوان در همدان