Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:16:50 GMT

شبهه‌افکنی درباره روز ملی شعر و ادب کوتاه‌بینانه است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۹۷۸۰

شبهه‌افکنی درباره روز ملی شعر و ادب کوتاه‌بینانه است

محمد محمدپور روز شنبه در نشست هماهنگی بزرگداشت روز ملی شعر و ادب، اظهار کرد: ما همه وظیفه داریم برای تقویت جایگاه فاخر شعر و ادب این سرزمین و معرفی مفاخر سترگ ایران زمین، به ویژه استاد سید محمد حسین شهریار، تلاش کنیم و این، نیازمند برنامه ریزی جامع و پیگیری مستمر است.

وی با ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در سال های گذشته و تعریف چشم انداز مد نظر برای نهادینه کردن روز ملی شعر و ادب، بر تشکیل هسته پیگیری این امر در کل کشور و ارج نهادن به این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد و هرگونه تعرض به این مصوبه را تعرض به قانون و انسجام ملی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی تشریح کرد: روز ملی شعر و ادب، فرصت مناسبی برای شناسایی استعدادهای ادبی، معرفی جایگاه کم نظیر استاد شهریار به جامعه ادبی جهان و تولید آثار فاخر ادبی در حوزه زبان و ادبیات فارسی است.

محمدپور، استاد شهریار را حلقه‌ واسط شعر ترکی،‌ فارسی و عربی عنوان کرد و گفت: ۲۷ شهریور، روز ملی شعر و ادب فارسی را همواره به یاد استاد شهریار و دیگر ادیبان ایران زمین پاس خواهیم داشت، زیرا اشعار آن شاعر بزرگ ایران زمین در موضوعات مختلف هر یک شاهکاری در گنجینه ادبی ایران و ادبیات معاصر شناخته می شود.

در ادامه این نشست هر یک از حاضرین در جلسه ضمن اعلام اشتیاق برای برگزاری ملی و جامع الاطراف روز ملی شعر و ادب به ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات خود در این حوزه پرداختند.

در این نشست مصوب شد تا شورای هماهنگی و پیگیری بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی (با محوریت استاد شهریار) با هدف نهادینه کردن این روز و تقویت آن در سطح ملی و بین المللی با ارائه خط و مشی و راهبردها فعالیت مستمر داشته باشد.

همچنین، درخواست ابلاغ بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی توسط وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و سایر دستگاه های فرهنگی، دعوت از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور و معاونین فرهنگی شهرداری های کشور به تبریز جهت عقد تفاهم نامه همکاری های مشترک، برگزاری جایزه ادبی استاد شهریار با استفاده از ظرفیت همه دانشگاه‌ها، بنیادهای فرهنگی – ادبی و در چارچوب های تعریف شده توسط بنیاد فرهنگ و هنر و ادب آذربایجان و هماهنگی با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای ابلاغ به نمایندگی های فرهنگی ایران در خارج از کشور برای برگزاری برنامه روز ملی شعر و ادب از دیگر مصوبات این نشست بود.

مراسم بزرگداشت ستاره درخشان آسمان شعر و ادب ایران زمین، استاد شهریار، همه ساله در سالروز ارتحال آن استاد فقید، ۲۷ شهریور، که در تقویم کشورمان به نام روز ملی شعر و ادب فارسی نام‌گذاری شده است، برگزار می‌شود.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی تبریز ادبیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی تبریز ادبیات شورای فرهنگ عمومی تبریز ادبیات روز ملی شعر و ادب فارسی استاد شهریار ایران زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۹۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ربات سگ با قابلیت شعله‌افکنی وارد بازار شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ربات سگ با قابلیت شعله‌افکنی وارد بازار شد
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور
  • احتیاط، تفرقه‌افکنان مشغول کارند! | سناریوی اختلاف‌افکنی برای به حاشیه بردن حجاب
  • برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج
  • سیاستمدار اسرائیلی: الان وقت جنگ با ایران است؟ / ترور سردار زاهدی یک تصمیم کوته بینانه است
  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • پلاتوی بوستان خانواده مرداد ماه به بهره برداری می رسد