Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:51:27 GMT

چین: آمریکا خلاف مسیر جامعه بین المللی حرکت نکند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۰۲۱۸

چین: آمریکا خلاف مسیر جامعه بین المللی حرکت نکند

به گزارش ایرنا   «گنگ شوانگ» روز شنبه با اشاره به تعلیق تامین مالی آمریکا برای سازمان بهداشت جهانی گفت: آمریکا تصور می کند چون بیشترین تامین مالی را برعهده دارد باید سازمان بهداشت جهانی را نیز در اختیار خود داشته باشد ولی این یک ذهنیت برتری جویانه غلط است.

او افزود : اکنون مساله مرگ و زندگی و شیوع کرونا مطرح است این سازمان در چنین شرایطی نقش بسیار مهمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی چین این مطلب را پس از آن عنوان کرد که "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا اظهار داشته است شاید چنین تامین مالی برای سازمان بهداشت جهانی هیچگاه از سرگرفته نشود.

گنگ شوانگ تصریح کرد چنین اقداماتی از سوی آمریکا و تخریب چهره سازمان بهداشت جهانی و حمله به آن بدون دلیل و برهان، تحرکاتی مغایر با برخوردهای دیگر کشورهای جهان است.

این مقام چینی که کشورش تاکنون ۵۰ میلیون دلار کمک در اختیار این سازمان برای مهار ویروس و مساعدت به کشورهای در حال رشد قرار داده است یک بار دیگر حمایت از این سازمان را پشتیبانی از فرایند جهانی شدن و چند جانبه گرایی دانست.

وی قطع تامین مالی آمریکا برای این سازمان را برای همه دنیا ازجمله خود آمریکا و بخصوص کشورهای دارای نظام های بهداشتی ضعیف تر زیانبار توصیف کرد.

گزارش های دیگر حاکی است که قرار بود روز جمعه دومین کنفرانس مجازی کشورهای گروه بیست (جی بیست) برگزار شود اما به دلیل اختلاف چین و آمریکا بر سر سازمان بهداشت جهانی تشکیل نشد و به زمانی دیگر موکول شده است.

"شن دینگ لی" کارشناس چینی می گوید آمریکا با قطع تامین مالی و اقداماتی که اخیرا انجام داده است می خواهد نشان دهد که چین مسئول همه خساراتی است که به آن کشور وارد شده است.

کارشناس دانشگاه فودان چین گفت که روابط دو کشور بشدت تیره شده است و در آینده بدتر هم می شود و این نگران کننده است.

برچسب‌ها چین ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت چین ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت سازمان بهداشت جهانی تامین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۰۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما­ ­به نقل از­وبدا، این تجهیزات به طور قابل توجهی ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس را افزایش خواهد داد. اقلام اهدایی قرار است در استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان توزیع شوند. دستگاه دفیبریلاتور می‌تواند نجات بخش زندگی در هنگام ایست قلبی ناگهانی باشد. این وسیله ریتم ضربان قلب را به طور موثر پایش کرده و با ارسال شوک‌های الکتریکی عملکرد طبیعی قلب را احیا می‌کند. طراحی این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که با حداقل آموزش پزشکی می‌توان از آن استفاده کرد و به این دلیل برای تیم‌های پاسخ به فوریت‌های پزشکی بسیار با ارزش هستند. دکتر سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با اهدای این دستگاه ها، عنوان کرد: با افزایش فراهم بودن دفیبریلاتور، امدادگران و پرسنل اورژانس در استان‌های مربوطه برای ارائه مراقبت‌های مؤثر و به موقع به افراد نیازمند مجهزتر خواهند شد. وی همچنین گفت: اهدای این تجهیزات، که به طور مشترک از سوی دفتر کمک‌های انسانی اتحادیه اروپا تامین مالی شده است، تاکیدی است بر تعهد ما نسبت به تقویت نظام سلامت و ارتقای خدمات پزشکی اورژانس برای جمعیت‌های آسیب پذیر. گفتنی است، این پروژه در راستای ماموریت سازمان جهانی بهداشت، یعنی تضمین دسترسی همگانی به خدمات باکیفیت سلامت، به ویژه در مناطقی که با بحران‌های انسانی مواجه هستند، انجام گرفته است. هدف نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران این است که از طریق توانمندسازی نهاد‌ها و ارائه دهندگان خدمات سلامت محلی به ارتقای تاب آوری و پایداری نظام سلامت در استان‌های هدف کمک کند.

دیگر خبرها

  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • کنعانی: رژیم صهیونیستی مسول قتل‌عام و دفن دسته‌جمعی در بیمارستان ناصر غزه است
  • قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۲ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ حرکت خلاف جهت کوییک و اطلس در بازار
  • اجرای تکالیف قانون مبارزه با پولشویی وارد فاز جدیدی شد
  • صندوق بین المللی پول به آمریکا هشدار داد | قیمت بیت کوین به کدام سو می رود؟
  • جامعه جهانی کشته شدن خبرنگار روس به دست اوکراین را محکوم کند
  • هشدار صندوق بین المللی پول به آمریکا
  • جمعیت زیرپوشش تامین اجتماعی قم به ۸۴۸ هزار و ۳۸۱ نفر رسید
  • نشست مشترک مدیران هلدینگ‌های سرمایه گذاری با رئیس مجلس
  • قانون «عوامل خارجی» دست غرب را در گرجستان می‌بندد؟- بخش اول