Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@10:16:07 GMT

آیا حساسیت‌های فصلی بر روی کرونا تاثیر دارد؟

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۰۵۰۳

آیا حساسیت‌های فصلی بر روی کرونا تاثیر دارد؟

رئیس انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد از افراد در جوامع صنعتی می‌توانند از بستر و واکنش‌های آلرژیک رنج ببرند، گفت: در شرایط کنونی ممکن است رینیت آلرژیک بتواند به نوعی زمینه‌ساز، مستعد کننده و اثرگذار بر روی کووید۱۹ باشد.

به گزارش ایمنا، محمد وجگانی در خصوص شباهت بین علائم کرونا و حساسیت فصلی، در یک برنامه رادیویی گفت: عمده‌ترین شباهت این است که هر دو، دستگاه تنفسی فوقانی را درگیر می‌کنند؛ یعنی ما علائم و نشانه‌ها را در بینی، حلق و حنجره داریم، البته تفاوت‌های بسیاری نیز بین این دو وجود دارد که در درجه اول مبتلایان به آلرژی می‌توانند با توجه به موارد اختلاف خیالشان راحت باشد و استرس کرونا را نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر بخش از بدن ممکن است درگیر واکنش‌های آلرژیک و حساسیتی شود اما آنچه که در دستگاه تنفسی فوقانی اتفاق می‌افتد که با اصطلاح قدیمی تب یونجه‌ای و یا با اصطلاح رینیت آلرژیک آن را می‌شناسیم، دستگاه فوقانی تنفس را مبتلا می‌کند و با بیماری کرونا از نظر حوزه تاثیر یکی هستند، اما از آنجا که رینیت آلرژیک یک واکنش آلرژی متفاوت است چندان نمی‌تواند بر روی کووید۱۹ موثر باشد ضمن اینکه بنده در این زمینه مقاله یا اطلاعات خاصی ندیده‌ام.

رئیس انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران در ادامه، اظهار کرد: یکی از مهمترین نکاتی که در حساسیت‌های فصلی باید به آن توجه کرد این است که افراد مبتلا خانوادگی و مسبوق به سابقه هستند یعنی فردی که امسال دچار رینیت آلرژیک می‌شود سال‌ها قبل هم مبتلا بوده است، بنابراین وقوع یک رینیت آلرژیک و واکنش آلرژیک در بینی از پولیپ گرفته تا آبریزش، چون از نظر خانوادگی به عنوان افراد ایتوپیک آنها را می‌شناسیم و یا به عنوان افرادی که سابقه فامیلی داشتند دغدغه را مرتفع می‌کند.

وی تصریح کرد: ممکن است یک همزمانی اتفاق بیفتد و اکنون با شیوع کرونا شرایط با گذشته متفاوت است، نمی‌خواهیم بگوئیم رینیت آلرژیک هیچ تاثیری روی کرونا ندارد چه بسا این واکنش التهابی بتواند به نوعی زمینه‌ساز، مستعدکننده و اثرگذار بر روی کووید هم باشد.

وجگانی درباره اقدامات پیشگیرانه، یادآور شد: در واکنش‌های آلرژیک مهمترین مکانیزم و راهبرد اجتناب است، افرادی که به گل‌وگیاه یا گرد و غبار حساسیت دارند در درجه اول باید از ماسک استفاده کنند یا از حضور در محیط‌هایی که این موارد آلرژی‌زا در آنجا پراکنده است اجتناب کنند.

نگهداری حیوانات بدون مراقبت مخاطره‌آمیز است

وی در خصوص تاثیر نگهداری حیوانات خانگی و ایجاد حساسیت، تصریح کرد: در نگهداری حیوانات خانگی دو حالت وجود دارد، زمانی است که افراد در روستا گاو، گوسفند، مرغ، خروس  دارند، زمانی هم هست که در خانه‌های آپارتمانی شهری می‌خواهند گربه یا سگ نگه دارند، کاملا این دو شرایط از هم متفاوت هستند اگر قرار است در محیط‌های آپارتمانی شهری، حیوانات نگهداری شوند یکی از نکاتی که باید به آن توجه شود بحث آلرژی به پشم و موی این حیوانات است و مورد مهمتر نیز بحث ابتلا به بیماری‌های حیوانات است، برخی بیماری‌های مشترک داریم که از جمله خطرناک‌ترین آنها بیماری‌هایی است که بین انسان و سگ اتفاق می‌افتد یعنی از سگ منتقل می‌شود مثل بیماری‌های انگلی خطرناکی که انسان می‌تواند به آن مبتلا شود.

وی افزود: بنابراین در درجه اول بهداشت حیوان خیلی مهم است و در درجه دوم شرایط نگهداری آن نیز اهمیت دارد، صرف‌نظر از مسائل شرعی اگر بخواهیم در محیط زندگی خود بدون هیچ‌گونه مراقبت و برنامه‌ریزی علمی، حیوانات را نگهداری کنیم قطعا خودمان را به مخاطره انداخته‌ایم.

کد خبر 420527

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آلرژی کرونا ویروس حساسیت فصلی حیوانات خانگی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رینیت آلرژیک بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۰۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای دیده شدن دسته گرگ ها در تهرانپارس چیست؟ + ویدئو | واکنش رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش

دریافت 347 KB

به گزارش همشهری آنلاین، اخیراً ویدیویی با عنوان «دیده شدن گرگ در تهرانپارس» در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که بر سر گرگ یا شغال بودن این موجودات اختلاف نظرهایی وجود دارد.

آن‌جا تهرانپارس نیست، آن حیوانات هم گرگ نیستند

محمد کرمی، رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش، اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: طبق بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان اداره کل محیط زیست استان تهران محل فیلم‌برداری شده پارک جنگلی لویزان است و ارتباطی به تهرانپارس ندارد.وی با بیان اینکه نوع گونه داخل ویدیو هم شغال می‌باشد چراکه از لحاظ رنگ و ساختار جسمی با گرگ متفاوت است، گفت: از نظر ما باید با فردی که این اطلاعات اشتباه را منتشر کرده و باعث نگرانی مردم شده است برخورد قانونی شود.رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش، اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: یکی از مشکلاتی که موجب می‌شود حیواناتی مانند شغال و روباه اخیرا زیاد مشاهده شود، عدم مدیریت صحیح پسماند است، چراکه این حیوانات از پسماند غذا گردشگران در طبیعت تغذیه می‌کنند.کرمی ادامه داد: به همین دلیل این حیوانات غذای خوب و بدون زحمت در دسترس دارند و توسط حیوان غالب دیگری نیز کنترل نمی‌شوند و زادولدشان هم بیشتر شده است.

وی در پایان تاکید کرد: این حیوانات در شرایط عادی به سمت انسان حمله‌ور نمی‌شوند و خطر آن‌ها زمانی وجود دارد که انسان به آن‌ها نزدیک شود.ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی مبنی‌بر دیده شدن گرگ در تهرانپارس؛

کد خبر 846099 منبع: فارس برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش منطقه ۴ خبر مهم تهران

دیگر خبرها

  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • حساسیت‌های فصل بهار و راه‌های درمان آن
  • کاهش آلرژی فصلی با این ۵ روش
  • ۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
  • کشف شیر وحشی از یک ویلا + جزئیات
  • آلرژی و حساسیت فصلی رو به این میوه کوچک و خوشمزه بسپارید
  • کشف و ضبط یک قلاده توله شیر در ساری
  • ۵ روش برای تسکین علائم آلرژی فصلی
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • ماجرای دیده شدن دسته گرگ ها در تهرانپارس چیست؟ + ویدئو | واکنش رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش